• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Oneens. In alle eerlijkheid vind ik het aantal mensen die met hun jeugdliefde zijn geëindigd sowieso te hoog om nog realistisch te zijn, maar daarnaast vond ik ze eigenlijk veel leuker als vrienden. Ze pasten goed bij elkaar, maar in mijn opinie veel beter als vrienden dan als geliefden.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Oneens. In alle eerlijkheid vind ik het aantal mensen die met hun jeugdliefde zijn geëindigd sowieso te hoog om nog realistisch te zijn, maar daarnaast vond ik ze eigenlijk veel leuker als vrienden. Ze pasten goed bij elkaar, maar in mijn opinie veel beter als vrienden dan als geliefden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Eens, het was echt wel een van mijn Ships.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 12:34 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ga het er heel spontaan ingooien (A) Ron en Luna!


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Als Marcel en Luna samen als een stel waren geëindigd, hadden Ron en Hermelien dat niet moeten zijn. Anders was het te veel geweest. Al had ik het wel leuk gevonden, verder ben ik het enigszins eens met Wiarda.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Hm, ik weet het niet. Ik vind ze erg schattig samen, maar ze werken ook goed als vrienden, en Jip heeft volkomen gelijk dat de geloofwaardigheid van Rowlings versie van de toekomst sowieso al een beetje op de proef wordt gesteld door al de happily ever after jeugdliefdes.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zelf ben ik het wel eens, ik vind Hannah Albedil gewoon te random. En ze passen ook gewoon echt heel goed bij elkaar, maar inderdaad niet persé als koppel.


    I wanna be a wizard!

    Oneens, Hannah en Marcel vind ik beter bij elkaar passen omdat anders bijna alle hoofdpersonages met hun liefde van het 5/6/7e schooljaar eindigen. Loena en Marcel passen bij elkaar, alleen niet als koppel. Ze zijn goede vrienden maar als koppel zie ik ze niet echt.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Stelling van 15 september.
          Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.


    I wanna be a wizard!

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat een remake iets beter zou maken, ik denk dat films zoals Fantastic Beasts interessanter zijn en op een gegeven moment is het ook wel klaar, toch? Ik vind het al commercieel genoeg en ik wil niet dat een slechte film mijn beeld op de Harry Potter series veranderd.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BIack schreef:
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat een remake iets beter zou maken, ik denk dat films zoals Fantastic Beasts interessanter zijn en op een gegeven moment is het ook wel klaar, toch? Ik vind het al commercieel genoeg en ik wil niet dat een slechte film mijn beeld op de Harry Potter series veranderd.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben voor. Binnen dertig jaar sowieso, want dat klinkt een beetje als een eeuwigheid, en het lijkt me zo grappig om de nieuwe films met de oude te vergelijken. :Y)
    En ik bedoel, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn voor wie Daniel Radcliffe de enige echte Harry blijft, maar kijk naar boeken zoals Sherlock Holmes of Pride and Prejudice en hoe vaak die wel niet verfilmd zijn.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Zelf ben ik zeeeer hard tegen. Er zijn zoveel onderwerpen in Harry Potter waarover je films kunt maken (denk aan Marauders, the Founders, Baker de Bard,...), dus waarom zou je de films hermaken? Ze kunnen onmogelijk beter worden dan deze films!

    [ bericht aangepast op 15 sep 2015 - 18:55 ]


    I wanna be a wizard!

    Binnen dertig jaar? Nee, veel te vroeg. Over vijftig jaar zou ik wel een remake willen zien, want ik geloof dat de magie dan nog een stuk beter naar voren zou kunnen komen met de nieuwe technologie die dan (hopelijk) beschikbaar is in de filmwereld.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Geen idee of dat binnen dertig jaar moet, of langer mag duren, dat maakt me niet uit, maar een remake lijkt me wel awesome! :Y)
    Ik zie er heel veel voordelen van in, in ieder geval.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…