• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Oneens , ik vind dat het goed is gedaan. Ik ben het ook eens met Homura.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Oneens hun toekomst is kort maar duidelijk voorgesteld.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Stelling van 11 september.
          Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.


    I wanna be a wizard!

    Oneens, ik zou voor de onzichtbaarheidsmantel gaan!


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee, absoluut niet. Van de drie opties is dat juist het ding waar ik heel ver weg van zou willen blijven. :'D

    Doe mij maar de onzichtbaarheidsmantel, of anders die steen. Met overleden mensen kunnen praten zou erg handig kunnen zijn als je vervolgens niet net probeert te doen alsof ze weer leven. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat moet je voor jezelf weten. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens. Ik zou zelf gaan voor de onzichtbaarheidsmantel. :Y)


    The truth is out there.

    Oneens ik zal liever de ontzichtbaarheid mantel hebben.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Knopfler schreef:
    Dat moet je voor jezelf weten. :Y)


    Haha ja, eigenlijk heb ik de stelling verkeerd verwoord.

    En voor mezelf: ik zou voor de onzichtbaarheidsmantel gaan. Je kan meestal makkelijk op plaatsen komen waar je daarvoor niet kon komen; denk bijvoorbeeld aan een festival. Echt handig zo'n ding (:


    I wanna be a wizard!

    Ik wil wel heel nobel gaan zeggen dat ik liever de onzichtbaarheidsmantel heb, maar ik zou wel voor de Elder Wand gaan eigenlijk. Tenzij ik al heel goed zou zijn, misschien. Maar met de stok kan je volgens mij veel meer, dusja.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Nee, want dan is duelleren niet meer spannend. :'D Onverslaanbaar zijn, wat is daar nou aan? Het enige is, dat ik hem verder niemand anders echt gun, dus misschien zou ik hem wel willen, om ergens te verstoppen ofzo. En als het dan oorlog is, misschien gebruiken.
    Ik zou de onzichtbaarheidsmantel veel leuker vinden om te hebben, dus die zou ik het liefste willen.
    Ik denk dat ik niet goed met de steen zou kunnen omgaan en mezelf te snel erin zou verliezen wanneer een dierbare overlijdt. Dat is dus eigenlijk gewoon helemaal niet goed voor mezelf.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oh nee, ik zou het liefst de onzichtbaarheidsmantel hebben. Niet dat ik hem echt vaak zou gebruiken, maar soms kan het toch wel eens van pas komen om onzichtbaar te zijn.


    The soul needs autumn.

    Ik zou eigenlijk zeer waarschijnlijk voor de Steen der Wederkeer gekozen hebben. Seems like I am the only one with that opinion . :c


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mmmm de onzichtbaarheidsmantel lijkt me het beste. Dan kun je overral naar toe waar je wilt :)! De steen der wederkeer zou ik té graag willen hebben als een geliefde overlijdt en dan zou ik net zoals Homura me erin verliezen, niet zo goed dus. Tja de Zegevlieger is natuurlijk een moeilijke, het zou leuk zijn om tegen iedereen te winnen maar dan mag je er zeker niet over stoefen want dan ben je binnen de kortste keren dood. Lijkt me aan de andere kant ook doodsaai om te weten dat je niet kunt verliezen en dan lijkt duelleren ook niet leuk meer...geef mij maar de onzichtbaarheidsmantel!


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Stelling van 13 september.
          Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.


    I wanna be a wizard!