• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Foppe maakt het wel af, vind ik. Hij is een heel onbelangrijk personage en is er enkel om humor in het verhaal te brengen, maar zeker in de laatste delen had die humor niet misdaan, dus ik vind het wel jammer, maar ik begrijp dat hij is weggelaten.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Hij had geen belangrijk onderdeel in de plot, oké, maar hij maakte wel altijd de sfeer daar. Ik weet het niet, voor hetzelfde geld hadden ze Foppe verpest in de film en zijn we nu beter af, van de andere kant had het ook ontzettend grappig kunnen worden. Dus het is erg moeilijk te zeggen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja. Ik houd simpelweg van Foppe en de grappen en die hadden er ook zeker in mogen zitten :Y)


    take me back to the basics and the simple life

    Ik vind het niet heel erg, maar t is wel een beetje een domper. :'D


    wat was dit ookalweer

    Eens, Hij is gewoon awesome dus jammer dat hij in de film niet voor komt hij heeft zo veel goede momenten in de boeken het beste moment vind ik nog wel dat moment in boek twee met jammerende Jenny en Foppe op het sterfdag feestje van haastonthoofde Henk.

    [ bericht aangepast op 2 sep 2015 - 10:09 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Het is niet dat ik het vreselijk vind, want hij was niet belangrijk voor het plot, maar ik vind het wel jammer. Ik snap dat hij niet belangrijk is en dat ze hem daarom weg hebben gelaten, dus tja, ik lig er niet wakker van.


    Spoiler alert: you will save yourself

    EthereaI schreef:
    Ja. Ik houd simpelweg van Foppe en de grappen en die hadden er ook zeker in mogen zitten :Y)


    The truth is out there.

    Peeves vond ik altijd echt een leuk extraatje en ik vind het jammer, maar ik begrijp het ook wel :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Hmmm ja de rollen passen heel goed bij de acteurs en ik heb ergens gelezen dat Tom Felton eerst voor de rol van Harry Potter of Ron Wemel ging, ben blij dat Tom toch de rol van Malfidus kreeg, staat hem op het lijf geschreven. De discussie hierboven ging over Foppe, ik sluit me bij de bovenstaande reacties aan, Foppe zijn typische humor is net zoals bij de tweeling Wemel een beetje tenietgedaan in de films als je ziet dat de humor in de boeken veel voorkomt. Natuurlijk is het veel moeilijker om in een film bijvoorbeeld de gedachtengang van personages over te brengen. Dit is ook bij de humor, wat ik wel heel spijtig vind is dat in film 5, de Orde van de Feniks, de humor van Fred en George er wel meer doorkomt door het petsten van Omber maar die van Foppes een beetje weggelaten wordt.


    What is a bookshelf other than a treasure chest for a curious mind?

    Twee vragen :
    Er zijn al een paar dagen geen stellingen meer geplaatst op dit Topic is het nog actief?
    Is de beheerder misschien bereid het topic aan een andere helpend persoon over te dragen als hij/zij zelf niet kan posten op dit topic ?


    Mijn mening:
    Ik vind het persoonlijk jammer dat dit topic geen nieuwe stellingen meer krijgt dit was juist zo leuk.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2015 - 14:08 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    Twee vragen :
    Er zijn al een paar dagen geen stellingen meer geplaatst op dit Topic is het nog actief?
    Is de beheerder misschien bereid het topic aan een andere helpend persoon over te dragen als hij/zij zelf niet kan posten op dit topic ?


    Mijn mening:
    Ik vind het persoonlijk jammer dat dit topic geen nieuwe stellingen meer krijgt dit was juist zo leuk.



    Leuk dat je graag door wilt, ik ook! Ik was het eerlijk gezegd een beetje vergeten, dat komt vast door school.
    Is het goed dat ik vanaf vandaag telkens 's avonds de stelling post? 's Morgens heb ik namelijk weinig tijd.
    Ik post er meteen weer een!


    I wanna be a wizard!

    Stelling van 10 september.
          Het voorlaatste hoofdstuk (dus niet 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.


    I wanna be a wizard!

    Nee, ik vind van niet. Ik vind dat ze de tijd prima hebben verdeeld. En we kunnen ook wel gaan zeggen dat het wat langer had gemogen, maar zo hadden zoveel dingen langer gemogen of niet weggelaten moeten worden. Een film is ten opzichte van een boek nu eenmaal beperkt in informatie en verhaallijn, daar kan je niet heel veel aan doen.
    En als er meer tijd voor was genomen, hoe zou je dat dan precies moeten vertellen, op een boeiende manier? Zo belangrijk is het eigenlijk in principe ook niet.


    Oh wacht, ik heb de stelling blijkbaar verkeerd gelezen, haha :'D
    Ik dacht dat het over de scène in de film ging en niet over het hoofdstuk in het boek. Aangezien ik dat boek nog niet heb gelezen, kan ik niet zoveel erover zeggen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 16:38 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Pfft, daar zou ik echt niets meer over kunnen zeggen, om eerlijk te zijn. Ik vond waarschijnlijk dat het boek te snel eindigde, ja, maar dat heeft meer te maken met hoe leuk ik het verhaal vond dan met kritiek op het einde. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Pfft, daar zou ik echt niets meer over kunnen zeggen, om eerlijk te zijn. Ik vond waarschijnlijk dat het boek te snel eindigde, ja, maar dat heeft meer te maken met hoe leuk ik het verhaal vond dan met kritiek op het einde. (krul)


    wat was dit ookalweer