• Ik ben het afgelopen jaar best veel aangekomen en daar heb ik redelijk veel problemen mee. Ik ben bezig met afvallen maar he, dat gaat nu eenmaal niet zo snel. Anyways, mijn ouders vinden het altijd leuk om opmerkingen te maken over mijn gewicht of omvang.
    Ik heb vandaag een voetbal broekje aan die ik gekocht heb toen ik in groep zeven zat. Dat is nu zes/zeven jaar geleden. Het broekje zit echter zelf zo lekker dat ik hem weiger weg te doen. Mijn moeder keek mij vandaag aan zegt, zomaar uit het niets: 'Ja, jouw kont is wel groter geworden. Dat broekje is bijna te klein.'

    Dit is niet de eerste keer dat ze zoiets zegt. Zo hebben mijn ouders ook wel de neiging dat net als ik iets pak zoals een koekje ook wel een opmerking te maken zoals: 'Jij zou die dikke kont wel houden.' Of: 'Je hebt wel echt een buikje gekregen.' Of: 'Zou je dat wel doen?'

    Ik vind deze opmerkingen dus alles behalve leuk. Ik heb dat een keer rustig gezegd, ik ben een keer heel boos geworden en ik heb zelfs een keer mijn mes en vork neergegooid toen ze een keer een opmerking maakte tijdens het avond eten. Elke keer zeggen mijn ouders dat ik mezelf aanstel en dat ik het niet zo opvatten maar dat doe ik dus wel. Ik haat die opmerkingen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Volgens mij hebben sommige mensen echt niet door wat voor een invloed zulke opmerkingen kunnen hebben... Zolang je zelf maar beter weet, Sarita!


    everything, in time

    Goh, wat vervelend zeg! Vind ik echt rot voor je, ik ben zelf ook niet de slankste en ben daar ook wel eens voor gepest. Maar je staat er boven, ik weet 100% zeker dat je echt een prachtige meid bent. Kun je je ouders misschien een brief schrijven dat het je echt pijn doet als ze zulke opmerkingen maken? Dat kan echt niet wat ze doen. Ik vind dat je daar best wat over mag zeggen.

    And girl. Dat ass is just fine the way it is. :Y)


    The truth is out there.

    Ik vind het echt heel gemeen van ze. Hoe moet je het anders opvatten? Je bent niet eens dik of zo, zelfs niet echt stevig. Bleh, wat gemeen! Ik vind je echt heel mooi en het zegt genoeg dat je nog in hetzelfde broekje van zoveel jaar geleden past, hoor. Dat zie ik mezelf echt niet doen, haha.


    Your make-up is terrible

    Ik herken de onzekerheid over gewicht en afvallen heel erg. Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij -- hoewel ik niet weet hoeveel je weegt, maar aan foto's die ik weleens voorbij zie komen van jou te zien ben je echt niet te dik -- en mijn ervaring is dat mensen gewoon echt heel slecht zijn in tact als het om gewicht gaat. Maak je ouders nog een laatste keer héél erg duidelijk dat je heel onzeker wordt van zulke opmerkingen, dat je zelf al bezig bent met gezond te eten en dat zulke opmerkingen je enkel een slecht gevoel geven en je niet zullen helpen om af te vallen. Aan de andere kant hou ik er dan ook weer niet van als mensen juist het tegenovergestelde doen en constant dingen zeggen als "Waarom eet je geen ijsje met ons? En begin nu niet weer over diëten, want ik weeg echt zooooveel meer dan jij" of "Jij weegt echt niet veel, hoogstens *jouw doelgewicht dat je al heel lang probeert te bereiken*, als je *jouw gewicht* nu zou wegen, maar dat is vast niet zo" (dingen die mijn vrienden weleens zeggen), want als jij wel degelijk issues met je gewicht hebt, dan is het juist geweldig dat je zo gemotiveerd bent en dan helpen zulke dingen niet echt. In ieder geval hoop ik echt dat ze ophouden met van die rotopmerkingen te maken, want hoe goed ze het ook bedoelen, het is waarschijnlijk heel erg kwetsend voor jou!

    [ bericht aangepast op 28 aug 2015 - 18:41 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    If you can't beat 'em, join 'em. Ik heb altijd waardeloos advies dus hier komt 'ie: gewoon terug doen bij je ouders wat zij bij jou doen. Misschien snappen ze dan hoe vervelend het is en je vindt er hoe dan ook sneue voldoening in.

    Bedenk ook dat je zelfbeeld niet van anderen af moet hangen, als jij tevreden bent met hoe je eruit ziet dan zie je er gewoon goed uit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het feit dat je nog past in een broekje van zolang geleden zegt voor mij al genoeg.


    “A queen will always turn pain into power.”

    WeasIey schreef:
    Het feit dat je nog past in een broekje van zolang geleden zegt voor mij al genoeg.


    + Mijn ouders zijn ook top in kwetsende opmerkingen maken, dus ik weet hoe je je voelt. Alleen doe ik er zelf niets aan, ik ga simpelweg op mijn kamer zitten als ze weer eens beginnen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik spreek zelf heel negatief over mezelf, nouja ik maak grappen over mezelf deels om mezelf ook aant lachen te maken maar ook om mijn ouders te laten merken van hoe kut het is als hun eigen kind zegt wat zij tegen hun zeggen. Ik denk dat als ik jou was proberen te negeren want ik denk als je met ze in gesprek gaat over je gewicht ze niet zo erg positief klinken en ik denk dat ze dan alles op je af gaan schuiven denk ik.

    WeasIey schreef:
    Het feit dat je nog past in een broekje van zolang geleden zegt voor mij al genoeg.


    26 - 02 - '16

    Ik herken dit zo erg, zelfs mijn voetbaltrainer zeurt erover.

    We gingen zaterdag survivallen met het voetbalteam en ik had een oude spijkerbroek aan die ik al sinds groep 7 heb (dat is nu 6 jaar geleden ongeveer) en het was al een wonder dat ik hem nog aanpaste het was een maatje 36 en ik heb nu 42/44 (ik kreeg de broek achteraf niet meer uit :') ) en toen deed ik een of andere survivalopdracht, zegt m'n trainer "Ja, je ziet meteen wat je eraf moet trainen, je bent veel te dik"

    Like ik weet dat ik te zwaar ben komt door een blessure waardoor ik ongeveer drie kwart jaar niks heb kunnen doen en aangekomen ben maar ik ben zeker niet de zwaarste uit het team en waarom loop je dan te zeiken.

    Ze zouden dit soort opmerkingen gewoon moeten wegfilteren, de mensen die het steeds zeggen een soort muter in hun mond geven zodat alles wat ze zeggen wat over gewicht gaat, gemuted wordt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Feit: Ellen weegt meer. Duh. Sarita je bent leuk en je ziet er leuk uit en mooi en je hebt leuke mensen (en vriend) om je heen die jou leuk vinden om jou en niet omdat je toevallig wat aangekomen bent. Was me trouwens niet eens opgevallen. Ik heb liever een Sarita die mee heel veel eet (want ik hou van eten) dan een Sarita die dat niet doet. En ik ben trots op je en slecht in het bedenken van motivationele dingen, waarschijnlijk is dit wartaal

    Ik snap hoe je je voelt. Mijn ouders vinden het ook altijd leuk om opmerkingen over te maken. Vooral mn vader.
    En als ik dan hem weer eens duidelijk wil maken dat ik t niet leuk vind, zegt ie dat ik me niet zo aan moet stellen en dat het zijn taak als vader is dat ie dat soort dingen moet zeggen?!? Het zijn btw niet alleen mn ouders die die dingen zeggen, wat me nog onzekerder maakt.

    Naja. Ik reageer dr slecht op door extra veel te sporten en weinig te eten (ben al wel eens flauw gevallen door eettekort en te veel sporten). Ik weet hoe slecht het is, maar naja. Als iedereen het zegt en je een soort van druk op je schouders voelt dat je het móét doen. Dan stop je dr ook niet meer mee.

    Dus als tip; ga niet hetzelfde doen als ik doe. Lol.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Furiosa schreef:
    Ik vind het echt heel gemeen van ze. Hoe moet je het anders opvatten? Je bent niet eens dik of zo, zelfs niet echt stevig. Bleh, wat gemeen! Ik vind je echt heel mooi en het zegt genoeg dat je nog in hetzelfde broekje van zoveel jaar geleden past, hoor. Dat zie ik mezelf echt niet doen, haha.


    Nikki, jij bent ook heel mooi!

    Andria schreef:
    Feit: Ellen weegt meer. Duh. Sarita je bent leuk en je ziet er leuk uit en mooi en je hebt leuke mensen (en vriend) om je heen die jou leuk vinden om jou en niet omdat je toevallig wat aangekomen bent. Was me trouwens niet eens opgevallen. Ik heb liever een Sarita die mee heel veel eet (want ik hou van eten) dan een Sarita die dat niet doet. En ik ben trots op je en slecht in het bedenken van motivationele dingen, waarschijnlijk is dit wartaal


    Dit is echt heel lief en ik moest dit dan echt lezen met een glimlach. Ik hou van je, Ellen. <3


    En naar de rest toe:
    Heel erg bedankt. Deze reacties deden mij best goed. Ze deden mij ook inzien dat ik niks aan deze opmerkingen kan doen en dat ik het maar beter kan negeren. Dat wordt een hele klus maar ik ga het proberen.
    Bedankt iedereen voor deze motiverende en lieve reacties.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gewoon negeren. Echt waar. Het is jouw lichaam en niet dat van hen, dus hun mening doet er totaal niet toe. Als je een ongezond gewicht zou hebben zou ik het ergens nog begrijpen dat ze er iets van zeggen, maar aan de reacties en het topic te zien is dat helemaal niet het geval. Lichamen komen in alle vormen en zolang jij je goed en gezond voelt, maakt de rest helemaal niets uit. Have a nice day! x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Wat gemeen van je ouders...
    Ik kan natuurlijk niet heel veel doen. Maar ik zou je graag willen helpen en onthoud: je mag misschien wel dik zijn. Maar je bent nog steeds aan het afvallen. En als dat misschien niet lukt. En je ouders gaan nog meer nare opmerkingen maken. Onthoud dan. Dat je leuk bent om wie je bent. En je uiterlijk heeft er niet veel mee temajen.

    Misschien (ik weet niet of je er wat heb) kun je een keer tegen ze zeggen. "Ik moet jullie wat belangrijks vertellen, kunnen we er even voor zitten?" Als dat dan niet willen roep je keihard: IK BEN WEL EEN KIND VAN JULLIE HOOR DOE TOCH EENS AARDIG
    En als ze wel luisteren dan kan je vertellen wat je voelt als er zulke dingen gezecht worden. Misschien krijgen ze spijt.
    Wil je iets kwijt? Je kan altijd bij mij terecht!

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 8:10 ]


    Treat People With Kindness