• Hallo, lieve Q-ers;
    Voor het eerst in lange tijd heb ik jullie hulp nodig. Niet heel dringend, maar wel dringend genoeg voor mij: ik kan niet kiezen.
    Ik ben over het algemeen slecht in keuzes maken, maar deze keer gaat het over mijn haarkleur en daar kan ik soms eeuwen over twijfelen tot ik een beslissing neem.
    Sinds de meivakantie, ongeveer, ben ik op een soort haarkleur-spree gegaan en in de tijd dat ik mijn haar laat rusten (het is namelijk nogal dood door al die kleurtjes), ben ik aan het nadenken over welke kleur ik in hémelsnaam wil kiezen als mijn volgende kleur.
    Ik merk dat warme kleuren (dus roze- en roodtinten) het beste staan bij mij (ik heb ten minste van mensen gehoord dat ze me daardoor vriendelijker vonden ogen dan met blauw-tinten), maar daar houdt het dan ook wel op. Dit is momenteel mijn haarkleur (rechts, en met iets meer uitgroei), en ik ben van plan het nog te bleken.
    Ik heb tot nu toe een roze tint [klik] gehad, en een turquoise [klik] gehad . Het roze beviel me beter dan het turquoise, maar ik heb niet echt een duidelijk idee van wat ik wil.
    Dit is een kleurtabelletje van de mogelijke kleuren die ik kan aanschaffen, en ik zit er sowieso al aan te denken om plum en lilac aan te schaffen, al zien die er hier veel minder mooi uit dan op de aparte foto's. Al mijn haarverf is van Directions, omdat ik daar het beste resultaat van heb gekregen. (Mijn turquoise was Manic Panic en daarvan had ik minstens het dubbele nodig om dezelfde kleurdiepte te bereiken.) Het roze dat ik heb gehad was de Rubine van Directions, en dat was ongeveer een theelepel verf gemengd met minstens 6 eetlepels crèmespoeling. Deze keer wil ik het echter zo min mogelijk verdunnen met crèmespoeling, omdat je dan een veel intensere kleur krijgt en ik dat in de koudere maanden van het jaar wel mooi vind.

    Oké, het lijkt zo alsof ik heel duidelijk weet wat ik wil, maar dat is dus eigenlijk echt niet zo. Help? (Alle tips zijn welkom, maar aan 'ik vind rare kleuren in je haar lelijk/stom/belachelijk' heb ik niet zo heel veel).
    Liefs.



    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik vind de lavender kleur echt heel mooi. ;3


    Your make-up is terrible

    Al die haarkleuren zouden je goed staan, to be honest. Echt wauwie.


    Pretty is just a pretty word.

    De lavender kleur is echt heel mooi! (Ik wauw dat ik het in mijn haar kon doen, maar helaas, donker haar D:)


    Seasons will change, but I shall remain

    Die rubine kleur vind ik echt super mooi! Maar je bent sowieso mooi, dus ik denk eigenlijk dat alles je wel zal staan.

    Ik vind de donkere roze/rood tinten mooi. Als je weer bij gaat bleken kun je er wel op rekenen binnen de kortste keer je haar kan afknippen. Ik heb dit soort dingen ook gedaan, en ik heb het uiteindelijk maar afgeknipt omdat het te dood was. Maar dat neemt niet weg dat het super gaaf staat bij je. (:


    The truth is out there.

    Oeh; ik hou van die kleurtjes! Ik zou zelf gaan voor de Lilac; al vind ik Apricot ook een hele gave kleur :Y)


    I don't understand that reference. - Castiel

    Doe felrood. Die heb ik nu ook en het is zo'n intense kleur holy shit. :Y)


    Caution first, always.

    Lilac, of Apple (ja, ik hou van groen), Lavender en Tulip. Die vind ik persoonlijk het leukst. c:


    Danmarks Dynamite.

    Epiphanies schreef:
    Ik vind de donkere roze/rood tinten mooi. Als je weer bij gaat bleken kun je er wel op rekenen binnen de kortste keer je haar kan afknippen. Ik heb dit soort dingen ook gedaan, en ik heb het uiteindelijk maar afgeknipt omdat het te dood was. Maar dat neemt niet weg dat het super gaaf staat bij je. (:


    Ik ben het momenteel aan het pamperen (maskertjes, goed vet laten worden, etcetera) zodat ik het in de herfstvakantie kan gaan verven als het minder dood is. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    En ontzettend bedankt voor de tips/adviezen, haha. Ik denk dat ik inderdaad voor een paarstint zal gaan, maar ik houd jullie op de hoogte!


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Ik ben het momenteel aan het pamperen (maskertjes, goed vet laten worden, etcetera) zodat ik het in de herfstvakantie kan gaan verven als het minder dood is. (:


    Aah, dat weinig wassen en vet laten worden heeft echt geholpen bij mij, haha. Mijn haar is al een stuk zachter geworden. En ik bleek het niet meer elke 3 maanden, maar probeer het 4/5 maanden te laten rusten.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Aah, dat weinig wassen en vet laten worden heeft echt geholpen bij mij, haha. Mijn haar is al een stuk zachter geworden. En ik bleek het niet meer elke 3 maanden, maar probeer het 4/5 maanden te laten rusten.


    Ik heb het nu denk ik drie maanden voor het laatst gebleekt, en al mijn verf is semi-permanent en gemengd met crèmespoeling dus stukken minder naar voor m'n haar, maar dat laten rusten is inderdaad echt een must want het is helaas stukken minder dik geworden dan het was.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Ik heb het nu denk ik drie maanden voor het laatst gebleekt, en al mijn verf is semi-permanent en gemengd met crèmespoeling dus stukken minder naar voor m'n haar, maar dat laten rusten is inderdaad echt een must want het is helaas stukken minder dik geworden dan het was.


    Hm, kan dat met elke verf? Ik heb ook roze gekocht een tijdje geleden, maar mijn haar is écht heel dik en ik ben bang dat het potje niet genoeg gaat zijn, haha. Dus het zou wel handig zijn als ik het gewoon kon mengen met iets.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Hm, kan dat met elke verf? Ik heb ook roze gekocht een tijdje geleden, maar mijn haar is écht heel dik en ik ben bang dat het potje niet genoeg gaat zijn, haha. Dus het zou wel handig zijn als ik het gewoon kon mengen met iets.


    Je kunt het altijd proberen! Ik merk wel dat het beter werkt bij groen- en blauwtinten, maar zeker als je veel roze verf hebt kan het vast prima! Het roze dat je ziet in mijn haar was echt een simpel plastic bakje crèmespoeling (conditioner werkt niet, dat heeft een iets andere textuur/samenstelling denk ik?) met nog geen theelepel roze verf, maar dat was ook redelijk licht. Dus je kunt het altijd proberen, zeker als je het niet super fel wilt. Gewoon crèmespoeling met verf mengen tot je het een goed genoege kleur vindt en het in je haar smeren.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Je kunt het altijd proberen! Ik merk wel dat het beter werkt bij groen- en blauwtinten, maar zeker als je veel roze verf hebt kan het vast prima! Het roze dat je ziet in mijn haar was echt een simpel plastic bakje crèmespoeling (conditioner werkt niet, dat heeft een iets andere textuur/samenstelling denk ik?) met nog geen theelepel roze verf, maar dat was ook redelijk licht. Dus je kunt het altijd proberen, zeker als je het niet super fel wilt. Gewoon crèmespoeling met verf mengen tot je het een goed genoege kleur vindt en het in je haar smeren.

    Thanks! Heb ik ook weer iets bijgeleerd. ;3


    Your make-up is terrible