• Vanmiddag was ik met een meisje van mijn school naar het "winkelcentrum" bij ons in het dorp geweest want zij moest daar wat kopen. Daarna gingen we even langs de snackbar om wat te eten. We zaten daar dus aan een tafeltje, ik keek even naar buiten en ik zag een groepje jongens in een hoek staan energy te drinken. Of nou ja, jongens? Volgens mij waren ze nog geen eens 7 jaar oud. Ze gedroegen zich "stoer" en liepen tegen fietsen aan te trappen en op de grond te spugen et cetera. Sorry hoor, maar ik vind dit écht niet normaal voor kinderen die nog zo jong zijn.

    Even later liepen we terug richting mijn huis en we kwamen die jongetjes weer tegen, ze begonnen heel brutaal naar ons te roepen van: "Hey meisje! Wat liep jij naar ons te kijken." o.i.d maar het kwam echt heel brutaal hun mond uit. Ik vind dit serieus te ver gaan. Vroeger op die leeftijd hadden wij nog geen iPhone's.. mochten wij geen energy drank en gedroegen we ons niet als 17-jarige. Vroeger speelden wij nog gewoon buiten in de speeltuin. Of we speelden met action man/andere poppen of we waren binnen aan het knutselen.
    Ik vind dit so fucked up.. waar gaat deze wereld naar toe, jongens? *zucht*

    Heb jullie wel eens zoiets meegemaakt waarvan je ook hetzelfde dacht als hierboven?


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik heb het vooral met de kledij en inderdaad de brutaliteit van kinderen (iedereen tot 11 zie ik gewoon als een kind). Maar volgens mij is het ook gewoon omdat wij ouder worden dat we het gedrag van kinderen anders gaan bekijken, dan toen wij die leeftijd hadden.


    The soul needs autumn.

    Ik begrijp vooral de ouders niet die niet ingrijpen. Ik bedoel; als ze zo praten, dan zullen ze dat heus ook bij hun ouders doen als ze hun vrienden zien of iets dergelijks. En de energydrank krijgen ze niet gratis...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wow. Ik weet wel dat die kleine jochies zich vaak stoer gedragen, maar Energy drank? En schreeuwen naar je? Kom op, dit gaat té ver!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik herken het. Mijn vriend zijn fiets is gemold door zo'n brutaal joch. Was random zijn wiel aan gort aan het trappen. Ik snap dan ook niet waar die frustratie vandaan komt dat je daar überhaupt gaat doen. Maarja, ik geloof dat zevenjarigen nog niet goed kunnen onderscheiden tussen wat juist een onjuist is volgens het moraal van onze maatschappij.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik begin het ook te merken. Als je de krant geregeld al eens leest, begin het ook op te vallen hoe jong sommige 'daders' zijn. Het probleem dat ik had tijdens mijn laatste jaar in het middelbaar, was dat de jongste jaren geen respect tonen, voor leerkrachten en oudere leerlingen, terwijl ik heel goed weet dat ik en de meesten uit mijn klas dat wel hadden.


    What would Emma do?

    Tja, die kinderen besluiten niet om plotseling fietsen te mollen etc. Meestal ligt het aan de ouders, die de kinderen niet goed opvoeden.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Naja zeg, zeven jaar oud? Maar ik snap je wel, hoor. Of het nou komt omdat je de wereld door het perspectief van 'oudere' mensen zien (ik ben zelf 15, en ik beschouw mezelf nou niet als een volwassene maar goed), of doordat de jeugd zich gewoon echt raarder begint te gedragen. Nu, als ik kijk naar hoe kinderen zich gedragen en wat ze doen, denk ik inderdaad 'dit deed ik vroeger echt niet', maar dat kan ook omdat de tijden veranderen.

    Maar in ieder geval, ik merk op school ook heel erg dat die bruggers best wel brutaal zijn. Vooral de jongens dan, de meisjes vallen nog wel mee. Maar ik zat laatst in de les, en de kinderen in mijn klas zijn allemaal best wel lang en oud-uitziend (wat ik van mezelf nou niet echt kan zeggen) en toen kwamen er een paar bruggertjes vragen of ze laptops mochten lenen uit de laptop kar, maar echt op zo een 'ik ben super cool enzo' en helemaal brutaal tegen de leraar en ik dacht echt van, dit soort dingen had ik toen echt nooit gedurfd. Maar ook toen ik vorig jaar met mijn zusje, die destijds een brugger was, zat te praten en hoe die jongens uit haar klas tegen mij deden... niet normaal. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik mee was op brugklaskamp dit jaar en dat die bruggers wel redelijk netjes waren, dus dat geeft wel weer een beetje 'hoop' om het zo te zeggen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Bij ons op school gebeuren zulke dingen ook. Ik zie steeds vaker in de pauzes bruggers van 12/13 die aan het roken zijn. Ik heb echt niks tegen roken, geloof me, maar op zo'n vroege leeftijd al? Pff.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    M'n buurjongetje is nu 7,maar toen hij 5 was heeft hij z'n juf voor downie uitgemaakt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vaak ligt het aan de opvoeding.
    Ik loop stage op een middelbare school en hier zijn de kinderen nog redelijk beleefd.
    Nou weet ik niet hoe ze in de klas zijn of hoe ze thuis zijn natuurlijk.

    Heel herkenbaar. Dit is één van de redenen waarom ik pedagoog word...
    Ik heb wel eens gehad dat een paar van die snotneuzen aan het chillen waren op het fietspad met hun fiets en toen ik langsreed ging er een jongen zijn stuur in die van mij haken. Helaas voor hem had ik hun al door waardoor ik stug doorfietsten en hij bijna onderuit ging.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik ben nog maar 14 maar ik vind dit ook erg vervelend. Ook als ze heel ''stoer'' die ''Shisha-pennen'' roken. Maar wat mij echt pissig maakt zijn die kinderen die praten met ''Kanker dit, kanker dat'' Of ''Ebola, Aids, etc''

    [ bericht aangepast op 19 sep 2015 - 21:33 ]

    Ik vind het altijd nog wel vreemd om te zien dat van die kleine kinderen al peperdure mobieltjes hebben, maar daar ben ik nou eenmaal niet aan gewend. Ik vind daarbij inderdaad ook dat ze op jonge leeftijd al erg brutaal zijn, op verkeerde manieren ook. Komt onder andere door de media, kutmedia.
    En de opvoeding, ja. Je moet je kinderen dankbaarheid, respect en gehoorzaamheid aanleren. Als je dat niet doet, ja, dan gaat het snel mis...


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind het ook triest. Tegenwoordig is het dood normaal om je als een enorme aso te gedragen, een telefoon te hebben als je nauwelijks uit je luiers bent en noem maar op. Triest hoor.


    26 - 02 - '16

    Homura schreef:
    Ik vind het altijd nog wel vreemd om te zien dat van die kleine kinderen al peperdure mobieltjes hebben, maar daar ben ik nou eenmaal niet aan gewend. Ik vind daarbij inderdaad ook dat ze op jonge leeftijd al erg brutaal zijn, op verkeerde manieren ook. Komt onder andere door de media, kutmedia.
    En de opvoeding, ja. Je moet je kinderen dankbaarheid, respect en gehoorzaamheid aanleren. Als je dat niet doet, ja, dan gaat het snel mis...


    Don't walk. Run, you sheep, run.