• vroem vroem

    Les:
    - Bonafide - 19 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kala - 19 - geslaagd theorie
    - Rewritten - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Gayle - 18 - geslaagd theorie
    - Dormiveglia - 17 - geslaagd theorie
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    - Rewritten - 18
    - Sherrinford - 18
    - Eledhel - 18
    - lovelyreads - 21 - geslaagd theorie
    - Therizinosaurus - 18
    - Eluveitie - 20
    - Anatomy - 18
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Outsiders - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Hypnotise - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    - Frosch - 18 - (2015)
    - Altaria - 17 - (2015)
    - Layden - 18 - (2015)
    - Duivelsgebroed - 23 - (2011)
    - Scribe - 20 - (2015)
    - Scandicy - 20 - (2014)
    - Hawke - 19 - (2016)
    - Charbonneau - 18 - (2016)

    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Fregg - 19
    - Quiver - 17



    TOPIC 1

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 21:03 ]


    i put the fun in funeral

    Los schreef:
    Jaar ik heb vanmorgen mijn rijbewijs in één keer gehaald :D

    Kala = Los

    Gefeliciteeerd! *O*

    Los schreef:
    Jaar ik heb vanmorgen mijn rijbewijs in één keer gehaald :D

    Kala = Los

    Gefeliciteerd!


    Deep inside, I've never felt alive

    Morgen mijn theorie dag met examen erachteraan!! Please laat me dit keer wel slaagen....


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Los schreef:
    Jaar ik heb vanmorgen mijn rijbewijs in één keer gehaald :D

    Kala = Los


    Gefeliciteerd!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hmm, degene met wie ik zou praten over rijles (als het doorgaat mijn toekomstige rij-instructeur) was ziek, dus de afspraak is verplaatst.


    26 - 02 - '16

    Ik heb aankomende maandag praktijkexamen en ik stres hem nu al.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Trouwens, mijn rijschool doet echt belachelijk. Ik heb mijn tussentijdse toets op 9 maart en wil snel daarna examen gaan doen, het liefste nog voor de schoolexamens. De rijschool wil mijn examen echter niet gaan aanvragen voordat ik de tussentijdse toets heb gehaald, dus dan heb ik mijn examen waarschijnlijk midden in mei (dus tijdens de schoolexamens).
    Dus ik had even opgebeld, gevraagd waarom ze het niet willen aanvragen, komt het erop neer dat ze dat niet doen omdat ik misschien kan zakken, en dat is slecht voor hun slagingspercentage. Volgens mij willen ze gewoon dat ik daar extra lang blijf lessen, dat is voor hen weer extra inkomen.
    Maar is het echt zo normaal dat rijscholen het examen niet van te voren willen aanvragen? Of ligt dat gewoon aan mijn rijschool?

    @Clace: Succes! Laat je weten hoe het gegaan is?
    @Voiles: Jij ook succes. Je kan het!!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Trouwens, mijn rijschool doet echt belachelijk. Ik heb mijn tussentijdse toets op 9 maart en wil snel daarna examen gaan doen, het liefste nog voor de schoolexamens. De rijschool wil mijn examen echter niet gaan aanvragen voordat ik de tussentijdse toets heb gehaald, dus dan heb ik mijn examen waarschijnlijk midden in mei (dus tijdens de schoolexamens).
    Dus ik had even opgebeld, gevraagd waarom ze het niet willen aanvragen, komt het erop neer dat ze dat niet doen omdat ik misschien kan zakken, en dat is slecht voor hun slagingspercentage. Volgens mij willen ze gewoon dat ik daar extra lang blijf lessen, dat is voor hen weer extra inkomen.
    Maar is het echt zo normaal dat rijscholen het examen niet van te voren willen aanvragen? Of ligt dat gewoon aan mijn rijschool?

    @Clace: Succes! Laat je weten hoe het gegaan is?
    @Voiles: Jij ook succes. Je kan het!!


    Ik weet het niet want ik heb geen tussentijdse toets gedaan.
    En ja, ik laat het weten. Ik hoop dat het een vrolijk berichtje wordt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hoihoi. Ik heb morgen de tussentijdse toets, maaar mijn instructeur heeftde verschillende vragen die kunnen worden gesteld niet goed doorgenomen (de motorkap etc hebben we bijvoorbeeld helemaal niet gedaan). Nu was mijn vraag, welke vragen over de auto werden jullie gesteld tijdens de tussentijdse toets?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben gestart met mijn rijlessen!*O*


    Queer zijn is gewoon alles

    Dat neemt mijn instructeur altijd de les voor het examen met me door (of heb je helemaal geen les meer voor je ttt?). Ik heb er nog nooit daadwerkelijk onder hoeven kijken (cbr Alkmaar) en ken ook niemand die het hoefde te doen zover ik weet. Wel heb ik twee van de vier keer gehad dat ze wat vragen stellen over het dashboard, maar ook maar heel kort. De andere twee keer was het zitten en wegrijden.

    Ik ben overigens vorige week vrijdag voor de derde keer gezakt voor mijn rijexamen. De vorige twee keer was ik niet teleurgesteld, maar juist gemotiveerd achteraf omdat ik concrete punten had om aan te werken en ik me ook goed kon neerleggen bij het commentaar. Deze keer baalde ik echt ontzettend, omdat ik geen echte fouten had gemaakt, maar gewoon niet overtuigend aan het rijden was. Ik reed hier en daar te dicht op de kant, waar dat helemaal niet nodig was. Dan vraag je jezelf achteraf echt af waarom in godsnaam, maar van zenuwen ga je gewoon vreemd rijden. Verder ging fileparkeren niet erg netjes en hij vond dat ik de keeropdracht ook niet strak genoeg had gedaan.
    Dit zijn punten die ik met de rijles gewoon goed doe en waar ik dus niet zoveel aan kan oefenen. Het enige wat ik nu nog kan doen is toch nog een paar lessen nemen in de hoop dat sommige dingetjes toch wat meer een automatisme worden, zodat ze ondanks de spanning van het examen alsnog soepel gaan.
    Heeft iemand ervaring met van die chill pillen? Faalangstexamen spreekt me niet zo aan, omdat het dan alleen maar langer duurt lol. En kan me niet voorstellen dat ik daar rustiger van word.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2016 - 17:34 ]


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Dat neemt mijn instructeur altijd de les voor het examen met me door (of heb je helemaal geen les meer voor je ttt?). Ik heb er nog nooit daadwerkelijk onder hoeven kijken (cbr Alkmaar) en ken ook niemand die het hoefde te doen zover ik weet. Wel heb ik twee van de vier keer gehad dat ze wat vragen stellen over het dashboard, maar ook maar heel kort. De andere twee keer was het zitten en wegrijden.

    Ik ben overigens vorige week vrijdag voor de derde ( Dit zijn punten die ik met de rijles gewoon goed doe en waar ik dus niet zoveel aan kan oefenen. Het enige wat ik nu nog kan doen is toch nog een paar lessen nemen in de hoop dat sommige dingetjes toch wat meer een automatisme worden, zodat ze ondanks de spanning van het examen alsnog soepel gaan.
    Heeft iemand ervaring met van die chill pillen? Faalangstexamen spreekt me niet zo aan, omdat het dan alleen maar langer duurt lol. En kan me niet voorstellen dat ik daar rustiger van word.

    Hmm oké. Ik heb nog een uurtje, maar in dat uurtje moeten we naar het CBR, alles nog een keer oefenen etc dus dat wordt krap.

    Ah balen man. Mijn vriendin heeft dat genomen, echt weken voor het praktijkexamen al, maar maak je het dan niet alleen maar nog groter en spannender voor jezelf? Bij haar werkte het geloof ik wel.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Audacity schreef:
    Dat neemt mijn instructeur altijd de les voor het examen met me door (of heb je helemaal geen les meer voor je ttt?). Ik heb er nog nooit daadwerkelijk onder hoeven kijken (cbr Alkmaar) en ken ook niemand die het hoefde te doen zover ik weet. Wel heb ik twee van de vier keer gehad dat ze wat vragen stellen over het dashboard, maar ook maar heel kort. De andere twee keer was het zitten en wegrijden.

    Ik ben overigens vorige week vrijdag voor de derde ( Dit zijn punten die ik met de rijles gewoon goed doe en waar ik dus niet zoveel aan kan oefenen. Het enige wat ik nu nog kan doen is toch nog een paar lessen nemen in de hoop dat sommige dingetjes toch wat meer een automatisme worden, zodat ze ondanks de spanning van het examen alsnog soepel gaan.
    Heeft iemand ervaring met van die chill pillen? Faalangstexamen spreekt me niet zo aan, omdat het dan alleen maar langer duurt lol. En kan me niet voorstellen dat ik daar rustiger van word.


    Ik heb zelf wel een faalangst examen gedaan. Het examen zelf duurt niet langer, maar je hebt wel meer tijd. Klinkt misschien raar, maar je moet gewoon dingen doen die je normaal zou moeten doen, alleen bij het faalangst examen mag je als je het nodig hebt, even de auto aan de zijkant zetten om bij te komen. Daarnaast is de communicatie ook anders dan bij een normaal examen, er wordt minder meegekeken (dit doen ze wel, maar niet op een overduidelijke manier).

    Naast het faalangst examen heb ik ook gebruik gemaakt van Rescue spray, dit is op plantaardige basis en kalmeert je. Ik vind het fijn, geen idee of het tussen de oren zit of niet, maar ik word er wel rustig van.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik heb in juni 2014 mijn rijbewijs gehaald. Mijn theorie examen haalde ik in 1 keer, over mijn praktijk deed ik helaas twee keer. Ik had 40 lessen van een uur gehad, maar omdat ik mijn eerste praktijk niet haalde, kwamen er nog 4 lessen bovenop. Ik weet nog wel dat ik alle kleuren van de regenboog scheet toen ik op moest en dat is echt niet bevorderlijk voor je concentratie.
    Wat ik iedereen kan aanraden die pas zijn rijbewijs heeft, is dat je moet blijven rijden. Pak de auto van je ouders, want als het rijden nog niet in je systeem zit vergeet je al snel dingen. Ik zal niet zeggen dat ik bang ben in de auto, maar af en toe knijp ik m'n billen toch wel tegen elkaar als ik in een benarde situatie kom - en ik rijd al anderhalf jaar. Als je dan vaker in de auto zit, kan je beter het hoofd koel houden als je in zulke situaties terechtkomt.
    O, en ik kan niet parkeren. Ik heb echt superveel moeite met het inschatten van de lengte van pa's auto. Die is best lang, en mijn lesauto was maar een kleintje, en draaicirkels zijn bij elke auto anders. Gevolg is dat ik nog steeds moeite heb met parkeren, en daar ben ik niet zo trots op. Zaterdag ging ik uiteten met mijn ouders en nadat ik de weg had gereden, moest ik dat ding achteruit in een recht parkeervak steken. Ik geloof dat ik wel 6-7 keer heb moeten terugsteken, haha. Niet zo trots op.

    Toevallig reed ik zondagavond in het donker naar mijn kot met de auto van mijn ouders. De laatste vijftig kilometer op de snelweg stonden er welgeteld nul lantaarns - ik had het gevoel dat ik met 130 kilometer per uur de dood in reed...! Dat was wel even spannend, kan ik je vertellen.


    Slightly drunk.

    Er zat een vreemde code in mijn bericht waardoor een deel van mijn post weg is gevallen, maar dat is nu gefixt.
    Nouja, voor het faalangstexamen is het nu sowieso al te laat want ik heb al een normaal examen aangevraagd. Ik ga binnenkort wel eens naar een drogist (oh wacht daar werk ik zelf) om te vragen of ze wat voor me kunnen betekenen.


    i put the fun in funeral