• vroem vroem

    Les:
    - Bonafide - 19 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kala - 19 - geslaagd theorie
    - Rewritten - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Gayle - 18 - geslaagd theorie
    - Dormiveglia - 17 - geslaagd theorie
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    - Rewritten - 18
    - Sherrinford - 18
    - Eledhel - 18
    - lovelyreads - 21 - geslaagd theorie
    - Therizinosaurus - 18
    - Eluveitie - 20
    - Anatomy - 18
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Outsiders - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Hypnotise - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    - Frosch - 18 - (2015)
    - Altaria - 17 - (2015)
    - Layden - 18 - (2015)
    - Duivelsgebroed - 23 - (2011)
    - Scribe - 20 - (2015)
    - Scandicy - 20 - (2014)
    - Hawke - 19 - (2016)
    - Charbonneau - 18 - (2016)

    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Fregg - 19
    - Quiver - 17



    TOPIC 1

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 21:03 ]


    i put the fun in funeral

    Mullingford schreef:
    (...)
    Dat zijn inderdaad kleine dingetjes. Maar even serieus, je instructrice hoort niet zo tegen jou te praten. Maakt niet uit wat je ''rijniveau'' is. Het is alles behalve professioneel. Groot gelijk dat je iemand anders zoekt!

    Ja dat vind ik ook. Maar ze schijnt ook echt twee kanten te hebben zegmaar, als je gewoon doet wat ze zegt is ze hartstikke lief/aardig. Ze kon het namelijk ook niet hebben dat ik een andere instructeur daar fijner vind en daarom niet bij haar wilde rijden. Ben blij dat ik daar weg ben (:


    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Eerlijk? Ik zou zelf weggaan bij zo'n rijschool. Je moet wel tegen kritiek kunnen, maar als rij-instructeur moet je het wel gemotiveerd houden voor je leerlingen. Mijn instructeur was ook geschrokken van mijn mentale breakdown na mijn eerste rijexamen, maar hij heeft me noujuist tot het uiterste gepusht, waardoor ik eindelijk (na een stuk of vijf/zes lessen) mijn zelfvertrouwen terughad.

    Ik ben er gelukkig ook weggegaan, had er helemaal genoeg van! Ja tuurlijk, je moet ook tegen kritiek kunnen, maar er is een verschil tussen opbouwende kritiek en iemand de grond in boren :'D Maar supergoed dat het weer beter gaat bij jou! Heb je binnenkort weer een praktijkexamen?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik ben er gelukkig ook weggegaan, had er helemaal genoeg van! Ja tuurlijk, je moet ook tegen kritiek kunnen, maar er is een verschil tussen opbouwende kritiek en iemand de grond in boren :'D Maar supergoed dat het weer beter gaat bij jou! Heb je binnenkort weer een praktijkexamen?

    Dat bedoel ik dus ook, daarom nam ik ook het voorbeeld van mijn rij-instructeur. :)
    Ik heb mijn rijbewijs inmiddels al een halfjaar. :Y)
    Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst vanuit omgeving Veghel in mijn eentje (nouja, met één iemand die ik nog niet zo goed kende) naar Amsterdam gereden en om half twee teruggekomen. Dus dat zelfvertrouwen krijg je vanzelf, dat weet ik honderd procent zeker. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Dat bedoel ik dus ook, daarom nam ik ook het voorbeeld van mijn rij-instructeur. :)
    Ik heb mijn rijbewijs inmiddels al een halfjaar. :Y)
    Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst vanuit omgeving Veghel in mijn eentje (nouja, met één iemand die ik nog niet zo goed kende) naar Amsterdam gereden en om half twee teruggekomen. Dus dat zelfvertrouwen krijg je vanzelf, dat weet ik honderd procent zeker. ^^

    Oh hahaha, lijkt me zo chill, je rijbewijs hebben. Supergoed man!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb mijn theorie inmiddels gehaald, en ik heb 19 april examen. Hij was verzet omdat het nog niet goed genoeg ging. Zit inmiddels op 60 lessen, maar ik heb er vertrouwen in dat ik het straks in één keer haal. Heeft dan ook wel lang genoeg geduurt, haha. (:


    The truth is out there.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oh hahaha, lijkt me zo chill, je rijbewijs hebben. Supergoed man!

    Komt goed. Je moet gewoon doen wat je kan en niet teveel druk op jezelf leggen door dingen met de auto te gaan plannen, want dat is voor de eerste keer mijn nekomdraaier geweest. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Komt goed. Je moet gewoon doen wat je kan en niet teveel druk op jezelf leggen door dingen met de auto te gaan plannen, want dat is voor de eerste keer mijn nekomdraaier geweest. ^^

    Hoe bedoel je? Nadat je je rijbewijs hebt gehaald moet je toch juist heel veel rijden?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je? Nadat je je rijbewijs hebt gehaald moet je toch juist heel veel rijden?

    Ik bedoel met het examen (; Als je te veel plannen maakt, leg veel druk op jezelf, waardoor je jezelf eigenlijk dwingt dat je dan je rijbewijs moet hebben. Maar je rij-examen is puur het laten zien dat je de basisbeginselen begrijpt en kunt toepassen zodat je kunt deelnemen in het verkeer ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Ik bedoel met het examen (; Als je te veel plannen maakt, leg veel druk op jezelf, waardoor je jezelf eigenlijk dwingt dat je dan je rijbewijs moet hebben. Maar je rij-examen is puur het laten zien dat je de basisbeginselen begrijpt en kunt toepassen zodat je kunt deelnemen in het verkeer ^^

    Ohh op die manier. Ik zal eraan denken, haha (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb maandag mijn theorie examen, en hoewel ik die-hard aan het oefenen ben, zowel online als offline zak ik steeds, uuuuugh. Zo bang nu! Ik MOET het echt halen, want geld extra ervoor heb/wil ik eigenlijk niet. Zijn het van die moeilijke schijt vragen, of valt het eigenlijk wel mee? Hebben jullie nog tips? (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Rabiot schreef:
    Ik heb maandag mijn theorie examen, en hoewel ik die-hard aan het oefenen ben, zowel online als offline zak ik steeds, uuuuugh. Zo bang nu! Ik MOET het echt halen, want geld extra ervoor heb/wil ik eigenlijk niet. Zijn het van die moeilijke schijt vragen, of valt het eigenlijk wel mee? Hebben jullie nog tips? (:


    Als je echt goed geleerd hebt, vallen de vragen wel mee.
    Maar 1 tip: Lees heel goed!
    Ik zou in één keer geslaagd zijn als ik goed gelezen had.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Rabiot schreef:
    Ik heb maandag mijn theorie examen, en hoewel ik die-hard aan het oefenen ben, zowel online als offline zak ik steeds, uuuuugh. Zo bang nu! Ik MOET het echt halen, want geld extra ervoor heb/wil ik eigenlijk niet. Zijn het van die moeilijke schijt vragen, of valt het eigenlijk wel mee? Hebben jullie nog tips? (:


    Ik kan je aanraden om heeeeel veel oude examens te maken, daardoor heb ik 'm gehaald. En niet te druk maken als je dan niet alles haalt; ik heb geen enkel oefenexamen gehaald, maar wel het echte in 1 keer (; En als laatste, tijdens het examen niet al te veel letten op de tijd. Meestal is die tijd ruim voldoende. Én, nog een tip, leer die stomme feitjes uit je hoofd! Hoeveel meter er tussen twee auto's mag zitten, dat soort dingen. Daar worden altijd een paar vragen over gesteld en als je die kent, heb je die maar weer binnen (:


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    Ik kan je aanraden om heeeeel veel oude examens te maken, daardoor heb ik 'm gehaald. En niet te druk maken als je dan niet alles haalt; ik heb geen enkel oefenexamen gehaald, maar wel het echte in 1 keer (; En als laatste, tijdens het examen niet al te veel letten op de tijd. Meestal is die tijd ruim voldoende. Én, nog een tip, leer die stomme feitjes uit je hoofd! Hoeveel meter er tussen twee auto's mag zitten, dat soort dingen. Daar worden altijd een paar vragen over gesteld en als je die kent, heb je die maar weer binnen (:


    Thanks! Leer er ook echt heel veel, maar daar zak ik dus steeds voor, dus ben ik nu best een beeeetje zenuwachtig...Die feitjes ga ik inderdaad leren! Die vuistregel zit er al aardig in, nu nog leren rekenen, haha. :2+10%, toch? Verder nog bijzonderheden?


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Rabiot schreef:
    (...)

    Thanks! Leer er ook echt heel veel, maar daar zak ik dus steeds voor, dus ben ik nu best een beeeetje zenuwachtig...Die feitjes ga ik inderdaad leren! Die vuistregel zit er al aardig in, nu nog leren rekenen, haha. :2+10%, toch? Verder nog bijzonderheden?

    Rekendingen zullen niet snel gevraagd worden denk ik. Ik zou me, als ik jou was, focusen op de kleine dingetjes. Een vriendin van me had bijvoorbeeld als vraag: "stel, op een dashboard gaat een oranje lichtje branden, stop je dan meteen of rijd je door naar de garage?" Zij dacht stoppen, want bij een rood lichtje moet je stoppen, maar er stond in het boekje in kleine lettertjes dat je bij een oranje lichtje naar de garage moet rijden. Dat zijn van die mini dingetjes die je heus wel kan weten maar gewoon overheen leest. Dus de uitzonderingen heel goed leren!
    Verder heb ik op dat fok-forum ofzoiets het hele topic over het theorie-examen doorgelezen, haha. Daar lees je ongeveer wat ze vragen (: Natuurlijk zitten er ook wat onzinverhalen tussen maar het stelde mij wel gerust, omdat ik van tevoren heel zenuwachtig was.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Morgen heb ik een gratis proefles van de ANWB, omdat ik toch wel graag wil gaan voor mijn rijbewijs.

    Maar ik heb toch een paar vragen dus ik hoop dat iemand die kan/wil beantwoorden.

    Moet je eerst je theorie halen, voordat je met rijlessen kan beginnen?
    Wat kost het ongeveer allemaal bij elkaar(dus theorie examen, praktijkexamen en rijlessen)?
    Enige tips voor het uitkiezen van een rijschool?

    Ik heb trouwens al een keer een proefles gedaan, maar dat is al bijna 3 jaar geleden dus eigenlijk ben ik best wel zenuwachtig voor morgen.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Morgen heb ik een gratis proefles van de ANWB, omdat ik toch wel graag wil gaan voor mijn rijbewijs.

    Maar ik heb toch een paar vragen dus ik hoop dat iemand die kan/wil beantwoorden.

    Moet je eerst je theorie halen, voordat je met rijlessen kan beginnen?
    Wat kost het ongeveer allemaal bij elkaar(dus theorie examen, praktijkexamen en rijlessen)?
    Enige tips voor het uitkiezen van een rijschool?

    Ik heb trouwens al een keer een proefles gedaan, maar dat is al bijna 3 jaar geleden dus eigenlijk ben ik best wel zenuwachtig voor morgen.

    Theorie moet je halen voor je praktijk en tussentijdse toets. Lessen zonder je theorie meteen te halen is normaal, maar rond je tiende les is het toch wel slim om te beginnen. Dan begin je het verkeer pas echt te begrijpen.
    Hoeveel het kost ligt vooral aan je rijschool, hoe snel je bent, hoe vaak je zakt, wat dan ook. Ik zou rekening houden met minstens 2000 euro. Maar misschien ligt het bedrag voor anderen veel lager/hoger. Mijn lerares op school had namelijk 80 rijlessen nodig, dus voor haar was het hartstikke duur :'D
    En ik zou niet afgaan op slagingspercentage. Mijn vorige rijschool heeft een superhoog slagingspercentage maar dat halen ze dus door hun leerlingen eindeloos de grond in te boren zodat ze allemaal extra lessen nemen, hoewel ze allang kunnen rijden. Een hoog slagingspercentage betekent dus niet dat ze ook goed zijn. Dus vraag gewoon eens rond. De rijschool waar jij de beste verhalen over hoort zal ook wel goed zijn (:
    Succes morgen! Vertel je hoe het gegaan is?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2016 - 16:10 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...