• vroem vroem

    Les:
    - Bonafide - 19 - geslaagd theorie
    - IrishNialler - 18 - geslaagd theorie
    - JamesPotter - 17 - geslaagd theorie
    - SPECS - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - SleepyAsh - 19
    - Cherilyn - 17
    - Harrysbum - 17 - geslaagd theorie
    - Norman - 18 - geslaagd theorie, TTT
    - Ailine - 18
    - Bugs - 18 - geslaagd theorie
    - Inmiscible - 18
    - Kala - 19 - geslaagd theorie
    - Rewritten - 18 - geslaagd theorie
    - Apocalyptic - 21 - geslaagd theorie, TTT
    - Gayle - 18 - geslaagd theorie
    - Dormiveglia - 17 - geslaagd theorie
    - Serenata - 18
    - Philip - 19 - geslaagd theorie
    - IamSherlocked - 21
    - Holzel - 16
    - Rewritten - 18
    - Sherrinford - 18
    - Eledhel - 18
    - lovelyreads - 21 - geslaagd theorie
    - Therizinosaurus - 18
    - Eluveitie - 20
    - Anatomy - 18
    Rijbewijs:
    - Isimat - 19 - (2013)
    - Chandler - 19 - (2013)
    - Gibbs - 18 - (2015)
    - Rider - 18 - (2013)
    - Amiable - 21 - (2013)
    - Oakenshield - 24 - (2011)
    - PukkelxDing - 21 - (2014)
    - Maleficia - 18 - (2014)
    - Zeratul - 19 - (2012)
    - Barnabas - 21 - (2012)
    - Genius - - (2012)
    - Dysphoria - 20 - (2013)
    - Karabatic - 18 - (2014)
    - StephenFry - 19
    - Scandal - 22 - (2011)
    - Dauth - 21 - (2015)
    - Lesnar - 20 - (2013)
    - Ichabod - 17 - (2015)
    - nerveus - 19 - (2014)
    - Vanderbilt - 20 - (2013)
    - 324B21 - 19 - (2014)
    - Outsiders - 18 - (2015)
    - Cresseyde - 18 - (2015)
    - Elvenking - 19 - (2014)
    - xMissMarije - 19 - (2015)
    - Hypnotise - 19 - (2015)
    - Meraki - 19 - (2014)
    - Frosch - 18 - (2015)
    - Altaria - 17 - (2015)
    - Layden - 18 - (2015)
    - Duivelsgebroed - 23 - (2011)
    - Scribe - 20 - (2015)
    - Scandicy - 20 - (2014)
    - Hawke - 19 - (2016)
    - Charbonneau - 18 - (2016)

    Wil gaan lessen:
    - Taytay - 17
    - Fregg - 19
    - Quiver - 17



    TOPIC 1

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 21:03 ]


    i put the fun in funeral

    xTWIloverx schreef:
    Haha wist niet dat dat zo verschillend was in BE en NL :D In België werkt het ongeveer zo. Let op, ik weet ook niet alles even nauwkeurig. ;)
    In BE
    theorie-examen: vanaf 17 dacht ik
    praktijkexamen: vanaf 18 en je je theorie hebt gehaald

    Rijbewijzen
    voorlopig rijbewijs 36 maanden geldig:
    Kan iedereen krijgen die voor zijn theorie geslaagd is. Hiermee mag je samen met een begeleider (meestal kiest men voor ouders) de baan op. Je kunt 2 begeleiders opgeven, enkel met hun mag je rijden! Er mogen geen 3de personen mee als je aan het stuur zit.

    voorlopig rijbewijs 18 maanden geldig:
    Krijg je na 20u rijles te volgen bij een rijschool als je dan natuurlijk behoorlijk kan rijden. Hiermee kan je zonder begeleider op de baan ookal heb je geen definitief rijbewijs. Handig voor wie vb met de auto naar school/werk gaat en nog geen rijbewijs heeft. Nadeel is de kortere geldigheidsduur.

    Algemeen voor de voorlopige rijbewijzen zijn de beperkingen voor feestdagen en nachtelijke uren.

    Praktisch rijexamen
    De 1ste en 2de poging kan je ofwel met eigen (ofja die van je ouders als je er geen hebt) auto je examen afleggen. Je begeleider zit dan naast jou. Je kan ook kiezen om je examen met de rijschool af te leggen met rijschoolauto. Je begeleider is je instructrice.
    Vanaf de 3de poging moet je verplicht examen afleggen met de rijschool. Volgens mij mag je dan zelfs alleen op baan met de rijschool, niet met eigen auto.

    Wow. Hier moet iedereen geloof ik tenminste 6 uur rijles hebben gehad en je mag je praktijkexamen niet eens aanvragen zonder rijschool :'D Superraar hoe dat werkt daar in België hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Twee uur? Pfoe dat is lang. Ik rijd 1.5 uur, wat ik soms al aan de lange kant vind.


    Ah het is echt heel chill! We hebben tussendoor koffie pauzes dus dan breekt het een beetje (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    JamesPotter schreef:
    Ik heb mijn proefles aangevraagd! Spannend....


    Komt goed! Proefles is alleen sturen als het goed is, en een kleeein beetje schakelen, was bij mij in ieder geval zo! Bij wie ga je lessen? NL/BE natuurlijk...


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Mijn rijschool heeft me gedumpt :'D Ik wilde bij een bepaalde instructeur ipv ze allemaal maar die gaat weg. Ook vond ze de drie verbeterpuntjes die ik had meegekregen bij de tussentijdse toets toch wat teveel om het examen aan te vragen :'D
    Hoeveel verbeterpunten hadden jullie meegekregen na de tussentijdse toets?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Rabiot schreef:
    (...)

    Komt goed! Proefles is alleen sturen als het goed is, en een kleeein beetje schakelen, was bij mij in ieder geval zo! Bij wie ga je lessen? NL/BE natuurlijk...


    Anwb. Nederland dus. En ja ik weet het. Ik heb al zo'n 50 lessen gehad, maar het lukte niet en het geld was op. Ben dus gestopt en ga binnekort weer beginnen bij andere rijschool. Zaterdagmiddag heb ik de proefles. Zeer zenuwachtig!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Gezakt voor de tweede keer. Ben er klaar mee.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb nu vijf rijlessen gehad.


    26 - 02 - '16

    Froyo schreef:
    Gezakt voor de tweede keer. Ben er klaar mee.

    Balen man. Ga je het nu ook niet meer proberen?

    Mijn rijschool kwam met een heel mooi verhaal aan gisteren. De examinator die bij mijn tussentijdse toets tegen mij zei dat ik nog wel wat verbeterpuntjes had maar voor de rest wel goed op weg was naar het rijbewijs, heeft volgens mijn instructrice tegen haar gezegd dat ik er helemaal niks van kan. Ze waagde het zelfs om recht in mijn gezicht te zeggen dat ik slecht ben omdat ik een keertje wat te dicht bij de stoep reed. Dus, ik ben op zoek naar een andere rijschool en hier in de buurt druk bezig met negatieve reclame te verspreiden :'D Ze behandelen je echt als oud vuil daar, gadverdamme.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2016 - 15:14 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Balen man. Ga je het nu ook niet meer proberen?

    Mijn rijschool kwam met een heel mooi verhaal aan gisteren. De examinator die bij mijn tussentijdse toets tegen mij zei dat ik nog wel wat verbeterpuntjes had maar voor de rest wel goed op weg was naar het rijbewijs, heeft volgens mijn instructrice tegen haar gezegd dat ik er helemaal niks van kan. Ze waagde het zelfs om recht in mijn gezicht te zeggen dat ik slecht ben omdat ik een keertje wat te dicht bij de stoep reed. Dus, ik ben op zoek naar een andere rijschool en hier in de buurt druk bezig met negatieve reclame te verspreiden :'D Ze behandelen je echt als oud vuil daar, gadverdamme.


    Eikels.-,-

    Mijn instructeur is heel goed en geduldig.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Froyo schreef:
    Gezakt voor de tweede keer. Ben er klaar mee.


    Ik ben ook 2x gezakt, komt best wel goed!


    Sarah = ongewoon sexy

    Debbaut schreef:
    (...)

    Eikels.-,-

    Mijn instructeur is heel goed en geduldig.^^

    Nogal. Vooral omdat ze het op zo'n manier zegt dat ik serieus ga twijfelen of ik wel echt kan rijden. Maarja, ik had maar drie verbeterpuntjes op de tussentijdse toets dus dat klinkt niet alsof ik er helemaal niks van kan :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Nogal. Vooral omdat ze het op zo'n manier zegt dat ik serieus ga twijfelen of ik wel echt kan rijden. Maarja, ik had maar drie verbeterpuntjes op de tussentijdse toets dus dat klinkt niet alsof ik er helemaal niks van kan :'D

    Welke puntjes waren dat?


    Pretty is just a pretty word.

    Mullingford schreef:
    (...)
    Welke puntjes waren dat?

    De dode hoek consequent controleren (ik moest drie keer invoegen op de snelweg. Twee van de drie keer was het heel druk en keek ik supergoed in de dode hoek, de derde keer was het heel rustig en vergat ik het. Stom :'D), plek op de weg, want ik zat soms nog wat te dicht bij de stoep/reed over een doorgetrokken streep, en plannen. Maar die man zei dat plannen en plek op de weg samenhangen ofzo.
    Maar het stomme is dat hij ook heel duidelijk zei dat er verbeterpuntjes zijn maar ook veel goede dingen, terwijl mijn instructrice zegt dat ik er helemaal niks van bak :'D

    [ bericht aangepast op 15 maart 2016 - 16:36 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    De dode hoek consequent controleren (ik moest drie keer invoegen op de snelweg. Twee van de drie keer was het heel druk en keek ik supergoed in de dode hoek, de derde keer was het heel rustig en vergat ik het. Stom :'D), plek op de weg, want ik zat soms nog wat te dicht bij de stoep/reed over een doorgetrokken streep, en plannen. Maar die man zei dat plannen en plek op de weg samenhangen ofzo.
    Maar het stomme is dat hij ook heel duidelijk zei dat er verbeterpuntjes zijn maar ook veel goede dingen, terwijl mijn instructrice zegt dat ik er helemaal niks van bak :'D

    Dat zijn inderdaad kleine dingetjes. Maar even serieus, je instructrice hoort niet zo tegen jou te praten. Maakt niet uit wat je ''rijniveau'' is. Het is alles behalve professioneel. Groot gelijk dat je iemand anders zoekt!


    Pretty is just a pretty word.

    Eledhel schreef:
    (...)
    De dode hoek consequent controleren (ik moest drie keer invoegen op de snelweg. Twee van de drie keer was het heel druk en keek ik supergoed in de dode hoek, de derde keer was het heel rustig en vergat ik het. Stom :'D), plek op de weg, want ik zat soms nog wat te dicht bij de stoep/reed over een doorgetrokken streep, en plannen. Maar die man zei dat plannen en plek op de weg samenhangen ofzo.
    Maar het stomme is dat hij ook heel duidelijk zei dat er verbeterpuntjes zijn maar ook veel goede dingen, terwijl mijn instructrice zegt dat ik er helemaal niks van bak :'D

    Eerlijk? Ik zou zelf weggaan bij zo'n rijschool. Je moet wel tegen kritiek kunnen, maar als rij-instructeur moet je het wel gemotiveerd houden voor je leerlingen. Mijn instructeur was ook geschrokken van mijn mentale breakdown na mijn eerste rijexamen, maar hij heeft me noujuist tot het uiterste gepusht, waardoor ik eindelijk (na een stuk of vijf/zes lessen) mijn zelfvertrouwen terughad.


    Deep inside, I've never felt alive