• Goededag!

    Ik zoek mensen die mij min of meer willen helpen met het omschrijven van mijn The Walking Dead story voor op de voorkant van het verhaal.
    Zelf loop ik op dit moment vast.

    De informatie die ik wil delen:

    Christine Garner zit in haar laatste jaar van haar opsluiting in een Amerikaanse gevangenis, als er Zombies/ Walkers worden gespot. De gevangenis medewerkers vluchten en laten de gevangen achter. Terwijl de gevangenen in paniek proberen te vluchten en elkaar in de weg willen zitten, besluiten Christine en haar celmaat te wachten tot iedereen verdwenen/vermoord is.
    Ze hebben de lege gevangenis, met overgebleven supplies en wapens tot hun beschikking.

    Maar als het eten opraakt moeten de twee vrouwen gaan verzamelen. Dan raakt hsaar celmaat om het leven en staat ze er zelf voor. Als ze terugkomt in de gevangenis, merkt ze dat ze niet de enige is, die deze plek graag wil bezitten.

    Na een tijd wordt ze geholpen door een andere groep overlevenden (de groep uit de tv serie waar ik dit op basseer), maar vertrouwen ze Christine wel en kan ze dealen met de spoken uit haar verleden terwijl de wereld om haar heen ook langzaam afbreekt.


    Bij voorbaat dankx


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Maar... is dit dan niet al een goede omschrijving? Wat wil je precies anders?

    Zo zou ik het fijner vinden lezen, maar in principe was er met die andere niks mis! :)

    Christine Garner zit in haar laatste jaar van gevangenschap, als er Zombies/Walkers worden gespot. De medewerkers van die gevangenis vluchten, en laten de gevangen achter. Terwijl ze proberen te vluchten en elkaar in de weg zitten, besluit Christine om samen met haar celmaat te wachten tot iedereen verdwenen is, of vermoord. Ze houden daarbij een lege gevangenis mét wapens over.

    Als het eten echter opraakt moeten de twee vrouwen dat gaan verzamelen, daarbij overlijdt haar celmaat, en staat Christine er alleen voor. Als ze terugkomt in de gevangenis merkt ze dat ze niet de enige is die het gebouw wil bezitten. Na een tijd wordt ze geholpen door een andere groep overlevende: maar vertrouwen ze Christine wel, en kan ze de spoken uit het verleden laten rusten, terwijl de wereld om haar heen, langzaam afbreekt.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Zoiets?

    Als Christine Gardner in haar laatste jaar gevangenschap zit, worden er zombies gespot. De medewerkers van die gevangenis vluchten weg en laten de gevangen alleen in hun cellen achter. Terwijl Christine en haar celmaat proberen te vluchten, zitten ze elkaar alleen maar in de weg. Christine en haar celmaat besluiten daarom samen te werken en te wachten tot iedereen is ze vermoord. Ze blijven als enige in de gevangenis over met een hoop wapens.

    Als het na een tijd het eten echter opraakt moeten de twee vrouwen toch aan eten zien te komen, daarbij overlijdt haar celmaat en staat Christine er alleen voor. Ze besluit terug te gaan naar de gevangenis, maar Christine merkt dat ze daar niet de enige is die het wil bezitten
    .


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    thanks guys


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Ik vind deze stukjes eigenlijk niet zoveel veranderen en eigenlijk ook niet zoveel verbeteren. No offence.

    Op zich is jouw stuk al redelijk goed. Wat je kunt proberen is om overeenkomende worden te vermijden. (ik las 'bezitten' en had het gevoel het woord al eerder gelezen te hebben)

    Het is "staat ze er alleen voor", niet 'zelf'.

    Het laatste deel is wat rommelig en gehaast, dus daar zou ik nog wat aan sleutelen. Ik zou die ene lange zin opbreken in kleinere stukjes.

    Wat het aantrekkelijker maakt is om meer spanning op te wekken. Dus meer twijfel trekken. Bijvoorbeeld "maar wat (gebeurt er) als de groep haar niet kan vertrouwen?"

    Als je meer wil, of dat ik het stukje daadwerkelijk herschrijven, hoor ik het graag (:

    Groetjes

    Slotje op aanvraag.


    Pretty is just a pretty word.