• Hallo daar!

    Voor mij is het zover, morgen ga ik met mijn vriendin aan het profielwerkstuk beginnen.
    Wij doen (voor zover) ons profielwerkstuk over oude filosofen en over de vraag of oude filosofieën tegenwoordig nog onderdak kunnen vinden, maar nu vroeg ik me af: wat is/was jullie onderwerp voor het PWS?

    x


    You can't always get what you want, but if you try sometime, you might get what you need – The Rolling Stones

    Die van mijn broer ging over booreiland, maar in zijn jaar deden er ook mensen het over GTA, drugs, kanker en geloof ik iets met het feministe..


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Wiarda schreef:
    Moet je bij gewone PWSen dan per se samenwerken met iemand? Vind het eigenlijk al raar dat het überhaupt mag.


    Wij moeten verplicht in groepjes van minimaal 3 mensen, wat ik zelf echt heel irritant vind omdat nooit iemand het met elkaar eens is. Zoiets kun je beter in een groepje van twee doen.

    Ons PWS gaat trouwens over de invloed van klassieke muziek tijdens het leren.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Wij moesten gewoon alleen werken...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Wiarda schreef:
    Moet je bij gewone PWSen dan per se samenwerken met iemand? Vind het eigenlijk al raar dat het überhaupt mag.

    Bij ons moest je het in principe met z'n tweeën doen, maar ik mocht het alleen doen omdat er niemand was die ongeveer een zelfde onderwerp interessant vond als ik. Achteraf was het een beetje een stomme keus, want het bleek ontzettend veel werk te zijn in je eentje.
    Het verschilt gewoon per school hoe de regels daarover zijn.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik deed mijn pws over knelpunten in de infrastructuur van mijn woonplaats.


    ©1998

    Mijn PWS ging over iemand met dyslexie een vreemde taal kan leren en hoe dat het effectiefste aangepakt kon worden + daarbij nam ik de huidige aanpak van mijn school en scholen in de omgeving onder de loep. Het was zo'n intensief project, poeh. En ik schreef hem in het Engels omdat mijn partner tweetalig studeerde en ik niet, haha!

    Mijn PWS ging over slaapproblemen, het was echt interessant om daarmee bezig te zijn. Er zit zoveel meer achter dan je in eerste instantie zou denken.


    everything, in time

    Vorig jaar over Amerikaanse en Nederlandse schoolsystemen en dit jaar over iets met Nederlands. Dus als iemand iets weet, shoot! :'D


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Vorig jaar heb ik het gedaan over de gevolgen van een pandemie als het virus ontstaat in een westers land.
    Vandaag heb ik de bevestiging gekregen van mijn vwo pws (dat mijn onderwerp dus is goedgekeurd). Dit jaar ga ik onderzoek doen naar het boyband fenomeen. Oftewel onderzoeken waarom mensen fan zijn, kijken of er (onbewusts of bewust) reacties ontstaan in het lichaam enzo.
    Het lijkt me heel leuk en interessant en ik ben heel blij dat mijn onderwerp is goedgekeurd.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Meraki schreef:
    Mijn PWS ging over slaapproblemen, het was echt interessant om daarmee bezig te zijn. Er zit zoveel meer achter dan je in eerste instantie zou denken.


    Ik weet nog dat ik voor het PWS van twee van mijn klasgenootjes 24 uur wakker moest zijn. Ging ook over slapen. We hebben het echt gigantisch leuk gehad.

    Ik zou zelf dit jaar mijn PWS doen over de rol van de vrouw in On chesil beach en Pride and Prejudice. Hield eigenlijk in dat ik de positie van de vrouw zou gaan onderzoeken aan de hand van twee boeken met allebei een andere insteek en de tijdsperiode waarin de boeken zijn geschreven. Dit heb ik helaas nooit kunnen maken omdat ik moest stoppen met school.


    The truth is out there.

    Het PWS van een vriendinnetje en mij ging over de sociaaleconomische gevolgen van 9/11. Hierbij onderzochten we volgens mij een stuk of vijf verschillende groepen.


    She's imperfect but she tries

    Ik ga mijn PWS over Alchemie doen. Nog geen onderzoeksvraag bedacht, maar wel een onderwerp


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Mijne gaat over de gezondheidszorg voor het jaar nul. Best interessant!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...