• Het verhaal:
    Dit rpg speelt zich af begin 19e eeuw. Adel en niet-adel zijn verenigd in een koninkrijk. De adel wonen met een aantal bedienden in een groot kasteel. De laatste tijd heerst er veel onrust in het koninkrijk, er dreigt oorlog te ontstaan. Daarnaast ontdekken een aantal mensen van adel en een aantal van niet-adel dat ze beschikken over magische krachten. De adel krijgt een speciale school om hun magische krachten te ontwikkelen, zij zullen ten tijde van de oorlog zich nuttig kunnen maken. Maar hoe staan de rest van de mensen die geen krachten hebben tegenover deze magische krachten? En hoe gaan zij die niet naar de school kunnen met hun krachten om? En wat als er mensen zijn die misbruik maken van hun krachten? Er zijn twee kanten tijdens de oorlog: Straveli en Gravel. Dit zijn twee gebieden die al langer dreigen met oorlog naar elkaar toe. Als personages mogen er mythische wezens worden aangemaakt (als heksen, magiërs, elfen, vampiers etc.) maar ook de adel kan verschillende rollen hebben (prins, koning, etc.) Overigens: niet iedereen heeft dus een kracht.

    De link naar het praattopic:http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=174365

    De soorten krachten waaruit je kunt kiezen (ieder graag een ander):
    -Beheersing van het element water (al bezet)
    -Beheersing van het element vuur (al bezet)
    -Teleporteren (van jezelf, anderen en voorwerpen) (al bezet)
    -Toekomst zien (dit gebeurd als je iemand aanraakt / je een persoonlijk voorwerp van diegene hebt en als je bewust zijn / haar toekomst wilt zien) (al bezet)
    -Gedachten lezen (van anderen)(al bezet)
    -Veranderen in andere mensen / dieren (dus een andere uiterlijke verschijning aannemen) (al bezet)
    -Onzichtbaar worden (en andere mensen / voorwerpen onzichtbaar maken)
    -Helen (van wonden)
    -Maken van tornado’s / wervelwinden (al bezet)
    -Anderen laten hallucineren / onder hypnose brengen (en zo dingen laten doen) (al bezet)
    -Dingen laten exploderen (al bezet)
    -Duistere magie (manipuleren van schaduwen (donker en licht) eventueel de dood) - al bezet
    -De kracht van verleiding (andere mensen verliefd op je laten worden / op elkaar, het beinvloeden van relaties (hoe mensen tegenover elkaar staan / mensen hypnotiseren met muziek) (al bezet)
    -Dingen laten zweven / voorwerpen verplaatsen / vliegen (zelf / andere laten vliegen)
    - al bezet
    -Beheersing van het element aarde (rotsen verplaatsen, aarde vervormen etc.)

    -Als je iets anders heel graag wilt laat het me weten

    Regels:
    -Graag alleen meedoen als je gemotiveerd bent om dit rpg langer tot stand te laten houden
    -Langere stukken schrijven
    -Ongeveer even veel meiden als jongens
    -Geen powerplay
    -Graag andere mensen uitnodigen voor dit rpg / als er niet genoeg mensen meedoen een dubbelrol op je nemen
    -Probeer elkaar te motiveren om te schrijven, help elkaar eraan herinneren als iemand een tijd niet meer heeft gepost
    -Dit is geen sneltrein rpg, maar probeer wel regelmatig te posten
    -Iedereen mag op elk moment inspringen / een nieuwe rol maken. Het inspringen is geen probleem, omdat we dan wel een samenvatting geven.
    -Als je dan toch besluit om niet meer mee te doen, schrijf een post waarin je personage (op originele wijze) doodgaat.

    Invullijst:


    Naam (en achternaam):
    Leeftijd (18+):
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    (eventueel) kracht:
    Sterke kant:
    Zwakke kant:
    Rol in het kasteel / koninkrijk: (bijv. burger / van adel)
    (eventueel) geheim:
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..):
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s:
    Extra:

    De rollen

    Mannen (8 / ..):

    -Van adel (1/ ..):
    -Jared, van adel: prins, duistere / zwarte magie [topic 1, pagina 2]

    -Niet van adel (7 / ..):
    -Misha, niet van adel, arts in opleiding (bij het ziekenhuis van het kasteel), beheersing van het element vuur [topic 1, pagina 1]
    -Mordecai, niet van adel: burger, kan mensen laten hallucineren en hypnotiseren [topic 1, pagina 3]
    -Lucio, niet van adel, leerlingjager, kan teleporteren [topic 1, pagina 4]
    -Zandro, niet van adel, kracht van verleiding [topic 1, pagina 5]
    -Byron, niet van adel, half elf / half mens, heeft geen kracht maar wel scherper zicht en snellere reflexen [topic 1, pagina 6]
    -Alvaro, niet van adel, warlock, heeft een helende kracht [topic 1, pagina 6]
    -Robert, niet van adel, kapitein van de Koninklijke macht, kan in een sneeuwpanter veranderen [topic 1, pagina 8]


    Vrouwen ( 6 / ..):

    -Van adel (2 / ..):
    -Meghan, van adel, dochter van de Koning ofwel prinses, tweede in lijn voor de troon, dingen laten exploderen [topic 1, pagina 1]
    -Callidora, van adel, 3e in de lijn van troon opvolgster, gedachten lezen [topic 1, pagina 3]

    -Niet van adel (4 / ..):
    -Myrra - dochter van de raadsheer van de koning, kan wind en tornado's maken [topic 1, pagina 2]
    -Shana, is officieel toezichthouder van de kelder van het kasteel, kan de toekomst zien [topic 1, pagina 2]
    -Skye, dochter van de leider van de Koninklijke wacht, kan in dieren en andere menselijke gedaantes veranderen [topic 1, pagina 3]
    -Sophia , niet van adel, mentor van Misha, telekinese [topic 1, pagina 4]

    Aanvraag voor bepaalde personages:
    -een kok voor in de keuken van het kasteel
    -een arts voor in het ziekenhuis bij het kasteel
    -mentoren die mensen met krachten onderwijzen

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 17:45 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    TeddyPoke schreef:
    Hey, mag ik voor de jongen die ik aan het maken ben teleporteren als kracht reserveren?

    Florentina is nu offline, maar ik denk dat dit prima kan.
    Wil je trouwens nog een korte samenvatting wat er tot nu toe is gebeurd, of lees je liever/ook de posts terug?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)
    Florentina is nu offline, maar ik denk dat dit prima kan.
    Wil je trouwens nog een korte samenvatting wat er tot nu toe is gebeurd, of lees je liever/ook de posts terug?


    Ik heb geprobeerd om alles door te lezen, maar het is ontzettend veel. Een samenvatting zou fijn zijn ^-^

    I'm going to try.
    Als er nog iets mist jongens, vul gerust aan.

    Ik zet de samenvatting in het praattopic


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Naam (en achternaam): Lucio Calligan

    Leeftijd (18+): 18 jaar

    Innerlijk: Als kleine jongen had Lucio de levenslust voor avonturen. Dit is op zijn achttiende nog steeds een eigenschap die hem vaak in de problemen brengt als hij op onderzoek uitgaat in de bossen. Ook zijn nieuwsgierigheid heeft hem vaak in de problemen geholpen, met zowel de mensen in het koninkrijk als de vreemde wezens die door de bossen dwalen. Zo heeft hij ooit ruzie gehad met een stel elfen, maar werd ook ooit achterna gezeten door een gigantisch zwijn. Lucio zou dan ook veel meer littekens bezitten, was het niet dat hij acrobatisch was. De snelste boomklimmer en behendig door de bossen kunnen bewegen, zijn voor hem geen obstakels, daarbij komt het ook altijd van pas bij zijn training als leerling van de jager. Hij is een idealist. Hierdoor wil hij het beste uit zichzelf en het frustreert hem als dat niet lukt. Hij stelt dan ook wel hoge eisen van zichzelf. Als hij ergens over enthousiast is, kunnen zijn gedachtes ook voor een lange tijd geen rust vinden en als hetgeen waarover hij enthousiast is wordt afgepakt, is hij dan ook zwaar teleurgesteld. Rechtvaardigheid staat bij zijn prioriteiten hoog in het vaandel. Hij streeft voor zichzelf dan ook om zo rechtvaardig mogelijk te zijn en hij kan woedend worden als iets anders dat niet is.
    Door Lucio’s krachten heeft hij een verschrikkelijk slechte gewoonte om vaak te laat te komen. Dit komt doordat hij zijn krachten nog niet goed onder controle heeft en als hij zichzelf teleporteerd bijna nooit op de plek komt waar hij heen wilt. Ondanks dat hij meestal te laat komt, is hij ook ontzettend ongeduldig. Als hij voor een keer wel op tijd komt en de ander te laat heeft hij totaal geen geduld en gaat dan onrustig heen en weer bewegen. Zijn ongeduldigheid geldt ook voor zijn jagerstraining, want hij wil zo snel mogelijk alles leren. Ook is hij lastig in dingen loslaten. Zowel personen als zijn of andermans acties. Als hij iets niet kan, blijft hij dan ook oefenen totdat het wel lukt en daarbij is hij veeleisend.
    Samengevat dus avontuurlijk, nieuwsgierig, acrobatisch, idealistisch, enthousiast en rechtvaardig. Maar ook ongeduldig, onrustig, veeleisend, dingen niet kunnen loslaten en meestal te laat.

    Uiterlijk:


    Lucio is 1 meter 74. Zijn huid is lichtgetint en hij heeft zwart haar. Zijn ogen zijn grijs.

    (eventueel) kracht: Teleportatie. Hij kan voorwerpen, dieren, mensen en zichzelf teleporteren naar plaatsen binnen een straal van 20 kilometer. Hij kan zijn krachten nog niet goed besturen en beland daardoor meestal op de vreemdste plaatsen.

    Sterke kant: Lucio heeft een groot doorzettingsvermogen en als hij eenmaal voor iets gaat, een actie, ideaal of persoon, zal hij ook door blijven zetten. Hij is goed in jagen met zijn pijl en boog en alles wat erbij komt kijken, doordat hij zo hard traint.

    Zwakke kant: Hij heeft zijn krachten nog niet onder controle. Ook kan hij soms blind worden voor al het anderen als hij ergens 100% voor gaat. Dit zorgt voor een gammel evenwicht tussen zijn sociale leven, werk en zichzelf.

    Rol in het kasteel / koninkrijk: Niet van adel, leerling jager

    (eventueel) geheim: Hij heeft een elf als vriend waarmee hij vaak stiekem mee op pad gaat, opzoek naar avontuur.

    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..): Heteroseksueel

    (eventueel) Relatie tot andere personage’s:
    Misha Calligan - Grote broer
    Wie wilt?

    Extra: -

    Zo goed?

    Teleporteren is prima als kracht. Je rol is goedgekeurd, dus wat mij betreft mag je gaan posten. Ik zal je kracht nog als bezet aangeven.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2015 - 22:32 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    TeddyPoke schreef:
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s:
    Misha Calligan - Grote broer
    Wie wilt?

    Extra: -

    Zo goed?


    *Steekt hand op*

    Skye komt ook veel in het bos en ik zou hen twee wel eens samen willen zien sparren. Het meisje dat al sinds haar vroege jeugd opgeleid word tot spionne / soldaat en de Jagersleerling. (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    *Steekt hand op*

    Skye komt ook veel in het bos en ik zou hen twee wel eens samen willen zien sparren. Het meisje dat al sinds haar vroege jeugd opgeleid word tot spionne / soldaat en de Jagersleerling. (:


    Leuk idee. Zullen we het bespreken in een pb'tje of op het praatforum? :D

    Ik zou graag een vrouw, niet-adel, mentor van Misha willen zijn. Is dat goed?

    TeddyPoke schreef:
    (...)

    Leuk idee. Zullen we het bespreken in een pb'tje of op het praatforum? :D


    PB'tje is wel goed (:


    Credendo Vides

    trueblood schreef:
    Ik zou graag een vrouw, niet-adel, mentor van Misha willen zijn. Is dat goed?


    Dat is prima.


    Aan niets denken is ook denken.

    Naam (en achternaam): Sophia Abbigail Baker
    Leeftijd (18+): 27
    Innerlijk: Sophia is een beetje het moederlijke type ondanks haar leeftijd. Ze wil graag voor de mensen zorgen waar ze om geeft. Af en toe kan ze hier een beetje in doorslaan en moet ze een stapje terug doen voor haar eigen welzijn. Als ze iets belangrijk vindt zal ze hier erg serieus over zijn en vindt het dan ook niet grappig als iemand anders dit niet serieus neemt. Haar huisje is haar eigen wereldje en zal zich het ook erg aantrekken als je hier commentaar op geeft omdat het wat rommelig is. Ze vindt het leuk om zich onder de mensen te bevinden, dus elke kans om naar een feestje te gaan neemt ze met beide handen aan. Haar huisje staat aan de rand van het bos. Hier heeft ze alle rust om haar kracht te oefenen en beter te worden. Ze beheerst haar telekinese al best goed (ze kan voorwerpen verplaatsen met een maximaal gewicht van 30kg).
    Uiterlijk: Sophia heeft donker bruine haren met lichte golven aan de onderkant, licht blauwe/grijze ogen en een licht getinte huid. Ze is 1,60m lang en weegt rond de 50 kg.



    (eventueel) kracht: Telekinese
    Sterke kant: Sophia is erg zorgzaam en staat altijd klaar voor iedereen. Ze kan zich goed focussen op iets wanneer ze dit interessant vindt.
    Zwakke kant: ze kan redelijk snel overbezorgd raken en kan dus af en toe erg paniekerig overkomen in stressvolle situaties. Ze is redelijk rommelig en dan vooral in haar huisje, dus ze vaak iets kwijt.
    Rol in het kasteel / koninkrijk: niet-adel, mentor van Misha
    (eventueel) geheim: Ze is geïnteresseerd in bloedsturing (omdat ze telekinetisch is zou ze dus ook mens en dier kunnen besturen, maar dit is een stuk ingewikkelder dan voorwerpen). Hier heeft ze een keertje over gelezen, maar weet dat dit eigenlijk niet wordt geaccepteerd.
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..): Hetero
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s: Mentor van Misha, vrienden met Lucio
    Extra: Vindt het erg leuk om boswandelingen te maken, voor haar moestuintje te zorgen en te dansen

    Ik ga binnenkort nog een rol aanmaken. (:


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Ik ga binnenkort nog een rol aanmaken. (:


    Helemaal prima :)


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik wil ook nog wel een extra rol. Als dat mag natuurlijk ^^ Mag ik dan alvast een gave reserveren? En dan de kracht van verleiding? (Sorry maar zie ineens een hele leuke rol voor me) d: Of je mag je niet nog iemand met een gave?


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ik wil nog wel een jongen zonder gave, aangezien we er daar nog niemand van hebben. Misschien duurt het nog even, maar ik heb een heel leuk idee!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.