• Het verhaal:
    Dit rpg speelt zich af begin 19e eeuw. Adel en niet-adel zijn verenigd in een koninkrijk. De adel wonen met een aantal bedienden in een groot kasteel. De laatste tijd heerst er veel onrust in het koninkrijk, er dreigt oorlog te ontstaan. Daarnaast ontdekken een aantal mensen van adel en een aantal van niet-adel dat ze beschikken over magische krachten. De adel krijgt een speciale school om hun magische krachten te ontwikkelen, zij zullen ten tijde van de oorlog zich nuttig kunnen maken. Maar hoe staan de rest van de mensen die geen krachten hebben tegenover deze magische krachten? En hoe gaan zij die niet naar de school kunnen met hun krachten om? En wat als er mensen zijn die misbruik maken van hun krachten? Er zijn twee kanten tijdens de oorlog: Straveli en Gravel. Dit zijn twee gebieden die al langer dreigen met oorlog naar elkaar toe. Als personages mogen er mythische wezens worden aangemaakt (als heksen, magiërs, elfen, vampiers etc.) maar ook de adel kan verschillende rollen hebben (prins, koning, etc.) Overigens: niet iedereen heeft dus een kracht.

    De link naar het praattopic:http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=174365

    De soorten krachten waaruit je kunt kiezen (ieder graag een ander):
    -Beheersing van het element water (al bezet)
    -Beheersing van het element vuur (al bezet)
    -Teleporteren (van jezelf, anderen en voorwerpen) (al bezet)
    -Toekomst zien (dit gebeurd als je iemand aanraakt / je een persoonlijk voorwerp van diegene hebt en als je bewust zijn / haar toekomst wilt zien) (al bezet)
    -Gedachten lezen (van anderen)(al bezet)
    -Veranderen in andere mensen / dieren (dus een andere uiterlijke verschijning aannemen) (al bezet)
    -Onzichtbaar worden (en andere mensen / voorwerpen onzichtbaar maken)
    -Helen (van wonden)
    -Maken van tornado’s / wervelwinden (al bezet)
    -Anderen laten hallucineren / onder hypnose brengen (en zo dingen laten doen) (al bezet)
    -Dingen laten exploderen (al bezet)
    -Duistere magie (manipuleren van schaduwen (donker en licht) eventueel de dood) - al bezet
    -De kracht van verleiding (andere mensen verliefd op je laten worden / op elkaar, het beinvloeden van relaties (hoe mensen tegenover elkaar staan / mensen hypnotiseren met muziek) (al bezet)
    -Dingen laten zweven / voorwerpen verplaatsen / vliegen (zelf / andere laten vliegen)
    - al bezet
    -Beheersing van het element aarde (rotsen verplaatsen, aarde vervormen etc.)

    -Als je iets anders heel graag wilt laat het me weten

    Regels:
    -Graag alleen meedoen als je gemotiveerd bent om dit rpg langer tot stand te laten houden
    -Langere stukken schrijven
    -Ongeveer even veel meiden als jongens
    -Geen powerplay
    -Graag andere mensen uitnodigen voor dit rpg / als er niet genoeg mensen meedoen een dubbelrol op je nemen
    -Probeer elkaar te motiveren om te schrijven, help elkaar eraan herinneren als iemand een tijd niet meer heeft gepost
    -Dit is geen sneltrein rpg, maar probeer wel regelmatig te posten
    -Iedereen mag op elk moment inspringen / een nieuwe rol maken. Het inspringen is geen probleem, omdat we dan wel een samenvatting geven.
    -Als je dan toch besluit om niet meer mee te doen, schrijf een post waarin je personage (op originele wijze) doodgaat.

    Invullijst:


    Naam (en achternaam):
    Leeftijd (18+):
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    (eventueel) kracht:
    Sterke kant:
    Zwakke kant:
    Rol in het kasteel / koninkrijk: (bijv. burger / van adel)
    (eventueel) geheim:
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..):
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s:
    Extra:

    De rollen

    Mannen (8 / ..):

    -Van adel (1/ ..):
    -Jared, van adel: prins, duistere / zwarte magie [topic 1, pagina 2]

    -Niet van adel (7 / ..):
    -Misha, niet van adel, arts in opleiding (bij het ziekenhuis van het kasteel), beheersing van het element vuur [topic 1, pagina 1]
    -Mordecai, niet van adel: burger, kan mensen laten hallucineren en hypnotiseren [topic 1, pagina 3]
    -Lucio, niet van adel, leerlingjager, kan teleporteren [topic 1, pagina 4]
    -Zandro, niet van adel, kracht van verleiding [topic 1, pagina 5]
    -Byron, niet van adel, half elf / half mens, heeft geen kracht maar wel scherper zicht en snellere reflexen [topic 1, pagina 6]
    -Alvaro, niet van adel, warlock, heeft een helende kracht [topic 1, pagina 6]
    -Robert, niet van adel, kapitein van de Koninklijke macht, kan in een sneeuwpanter veranderen [topic 1, pagina 8]


    Vrouwen ( 6 / ..):

    -Van adel (2 / ..):
    -Meghan, van adel, dochter van de Koning ofwel prinses, tweede in lijn voor de troon, dingen laten exploderen [topic 1, pagina 1]
    -Callidora, van adel, 3e in de lijn van troon opvolgster, gedachten lezen [topic 1, pagina 3]

    -Niet van adel (4 / ..):
    -Myrra - dochter van de raadsheer van de koning, kan wind en tornado's maken [topic 1, pagina 2]
    -Shana, is officieel toezichthouder van de kelder van het kasteel, kan de toekomst zien [topic 1, pagina 2]
    -Skye, dochter van de leider van de Koninklijke wacht, kan in dieren en andere menselijke gedaantes veranderen [topic 1, pagina 3]
    -Sophia , niet van adel, mentor van Misha, telekinese [topic 1, pagina 4]

    Aanvraag voor bepaalde personages:
    -een kok voor in de keuken van het kasteel
    -een arts voor in het ziekenhuis bij het kasteel
    -mentoren die mensen met krachten onderwijzen

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 17:45 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Dat kan zeker! Nieuwe spelers zijn altijd welkom :). Ik weet niet echt wat dat inhoud, zou je het kunnen uitleggen??


    Aan niets denken is ook denken.

    Balder schreef:
    Kan er nog een jongen bij? Ik zou hem liefst een gave geven in de trant van de wesen in Grimm (als je daarmee bekend bent). Het is niet helemaal hetzelfde als shapeshiften, maar ik dacht, ik vraag het maar even.


    Dat je kan veranderen naar een grote zwarte hond?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Haha niet de Harry Potter-versie ;-)

    Ik bedoel het meer als de 'monsters' uit de serie Grimm. Ze hebben een soort van dubbele genen waardoor ze bepaalde eigenschappen van een dier kunnen overnemen. Zowel fysiek als andere. Je hebt bijvoorbeeld een soort die in een soort van wolf kan veranderen. Hij wordt dan sterker, sneller en krijgt een verbeterde reukzin en gehoor. Ze veranderen echter nooit volledig en kunnen dit slechts met een diersoort. Je hebt ze in alle soorten, allemaal met hun eigen eigenschappen. (Slangsoorten die hun eigen kaken kunnen ontwrichten, vleermuissoorten die ultrasoon kunnen horen etc.)

    Met deze pagina wordt het misschien allemaal wat duidelijker.
    http://grimm.wikia.com/wiki/Woge/Gifs

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 13:54 ]

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Dat je kan veranderen naar een grote zwarte hond?


    Bij de Wesen in Grimm zit het wezen zeg maar binnen in de persoon zelf. Er zijn vele verschillende vormen.
    Onder de spoilerknop even wat voorbeelden.



    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 13:51 ]


    Credendo Vides

    Balder schreef:
    Haha niet de Harry Potter-versie ;-)

    Ik bedoel het meer als de 'monsters' uit de serie Grimm. Ze hebben een soort van dubbele genen waardoor ze bepaalde eigenschappen van een dier kunnen overnemen. Zowel fysiek als andere. Je hebt bijvoorbeeld een soort die in een soort van wolf kan veranderen. Hij wordt dan sterker, sneller en krijgt een verbeterde reukzin en gehoor. Ze veranderen echter nooit volledig en kunnen dit slechts met een diersoort. Je hebt ze in alle soorten, allemaal met hun eigen eigenschappen. (Slangsoorten die hun eigen kaken kunnen ontwrichten, vleermuissoorten die ultrasoon kunnen horen etc.)

    Met dit filmpje wordt het misschien allemaal wat duidelijker.
    https://www.youtube.com/watch?v=o4vdSmt7_7A&index=5&list=PLikffdChIh_mI9NXU4ctcWwCUHs78REm5


    Ahh, jup, ik begrijp het :'D
    Het is wel, Skye, van Nathalie heeft de gave om helemaal in dieren te veranderen... Hoewel ik jouw idee wel heel cool vind!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik weet niet hoe je het dan moet noemen, maar van mij mag het.
    Het is namelijk nogal moeilijk nu dat er al wat rollen bezet zijn om nog nieuwe krachten te verzinnen (als iemand nog wat weet voor in de lijst, laat maar weten).


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind het wel goed als ze het idee van Wesen gebruikt, het is namelijk eigenlijk totaal iets anders als wat mijn personage kan. Die kan echt in dieren en mensen veranderen.

    Bij Balder zou het dan één soort inhouden.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 14:26 ]


    Credendo Vides

    Ik zag dat die gave al bestond, daarmee dat ik het zeker eerst wou vragen. Maar er zijn toch wel een paar verschillen. Om te beginnen kan je maar de karakteristieken van een dier aannemen. Je kan ervoor kiezen, maar het gebeurt vooral als je heftige emoties ervaart (woede, verliefdheid,...). Dat dier maakt ook als ze gewoon mens zijn deel van hun uit. Iemand die in een leeuw veranderd zal trots en sterk zijn, een vossoort eerder sluw maar ook gaves als verbeterd zicht zijn bruikbaar in de gewone menselijke gedaante. Alleen de ogen veranderen dan.

    Balder schreef:
    Ik zag dat die gave al bestond, daarmee dat ik het zeker eerst wou vragen. Maar er zijn toch wel een paar verschillen. Om te beginnen kan je maar de karakteristieken van een dier aannemen. Je kan ervoor kiezen, maar het gebeurt vooral als je heftige emoties ervaart (woede, verliefdheid,...). Dat dier maakt ook als ze gewoon mens zijn deel van hun uit. Iemand die in een leeuw veranderd zal trots en sterk zijn, een vossoort eerder sluw maar ook gaves als verbeterd zicht zijn bruikbaar in de gewone menselijke gedaante. Alleen de ogen veranderen dan.


    Ahh, zo! Wat cool!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Als DreamerN het goed vind is het prima.


    Aan niets denken is ook denken.

    Great! Ik begin meteen aan een karakter.

    Naam (en achternaam): Robert Urien
    Leeftijd (18+): 23
    Innerlijk: Hoewel Robert een rustige jongen is, schrikt hij er niet voor terug om met iemand de confrontatie aan te gaan. Doordat hij nog vrij jong is, reageert hij regelmatig nogal impulsief en is hij vrij lichtgeraakt. Hij is eerder een man van daden. Hij heeft een afkeer van mensen die enkel met woorden vechten, hij vindt het maar een laf gedoe. Hoewel hij erg fysiek ingesteld is, kan je niet zeggen dat hij dom is. Hij zal nooit het grootste licht in het koninkrijk worden, maar hij beschikt wel over een goed stel hersenen.
    Tegenover vrienden, en de Koning, is hij enorm trouw. Hij zal, letterlijk, een kogel voor iemand opvangen. Hij helpt waar hij dat kan en zal altijd tijd vrijmaken als zijn vrienden hem nodig hebben en geen haar op zijn hoofd dat er aan denkt om hun ook maar een haar te krenken. Maar vergis je niet, als je je tegen hem keert dan kan je maar beter maken dat je weg bent. Ver weg. Robert houdt ook niet van mensen die zich anders voordoen dan ze zijn.

    Uiterlijk: Robert is met 1.95 meter groot. Hij is breedgebouwd en gespierd van de vele jaren dat hij nu al bij de Koninklijke Wacht werkt.


    Kracht: Robert heeft de kracht om zich in een witte sneeuwpanter te veranderen. Hij kan er zelf voor kiezen om dit te doen, maar als hij heftige emoties ervaart dan gebeurt dit automatisch, zonder dat hij hier iets aan kan doen. Als dit gebeurt wordt hij wat sterker, maar vooral veel sneller en leniger. Zijn gehoor en reuk wordt beter en hij krijgt nachtzicht en klauwen op zijn handen. Hij krijgt een witte vacht over heel zijn lichaam, met zwarte strepen en vlekken. Zijn tanden worden langer en scherper. Zijn ogen worden amberkleurig. Robert kan er ook voor kiezen om enkel zijn ogen te veranderen. Hij kan goed sluipen als hij in deze gedaante rondloopt.
    Sterke kant: Hij is fysiek zeer sterk en erg loyaal aan zijn vrienden.
    Zwakke kant: Doordat hij zo loyaal is, doet hij soms dingen die hij liever niet zou doen. Zeker als de Koning hem dit opdraagt, bij vrienden zal hij al sneller eens neen zeggen.
    Rol in het kasteel / koninkrijk: Robert is een burger en kapitein in de Koninklijke Wacht. Deze toch al vrij hoge positie heeft hij enerzijds kunnen krijgen omdat hij een uitstekend soldaat is, maar vooral omdat zowel zijn vader, als zijn grootvader als zijn overgrootvaders overgrootvader al deel hadden uitgemaakt van de Koninklijke Wacht. En zonder uitzondering waren ze vroeger of later allemaal commandant van de Koninklijke Wacht geworden.
    Geheim: Zijn gave
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..): Hetero
    Relatie tot andere personage’s: (Nog) Geen

    Extra: Na een misgelopen hinderlaag die hij voor een dievenbende had opgesteld, is Robert zwaargewond naar de ziekenboeg van het kasteel gebracht. Hij heeft hieraan een groot litteken op zijn rug aan overgehouden. De wonde was oppervlakkig, maar door het vele bloedverlies toch wel levensbedreigend.
    In de ziekenboek kwam zijn gave voor het eerst naar buiten. Tiphaine, een vriendin van zijn vader die daar werkte, was de enige die het gezien had en zij had hem onmiddellijk laten overplaatsen naar een huis aan de rand van het bos, waar ze hem verder verzorgde. Een deel van zijn genezingsproces bestond uit het aanvaarden van zijn tweede gedaante. Sindsdien heeft hij vele uren in het bos doorgebracht om zijn gave te leren kennen. Voorlopig weet, buiten Tiphaine, nog niemand ervan, maar lang zal dat zeker niet meer duren. Robert is net volledig hersteld en is enkele dagen voor het Kerstfeest terug begonnen aan zijn taak bij de Koninklijke Wacht.
    Roberts vader Bors is enkele jaren geleden gestorven door een dom ongeluk bij het houthakken.

    Oke, ik voeg hem toe aan de lijst


    Aan niets denken is ook denken.

    Can I join? :3 En wat heb je het liefst? Een jongen of een meid erbij?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Jij altijd :').
    Oh, dat maakt me niet uit. Doe wat je wilt.


    Aan niets denken is ook denken.