• Het verhaal:
    Dit rpg speelt zich af begin 19e eeuw. Adel en niet-adel zijn verenigd in een koninkrijk. De adel wonen met een aantal bedienden in een groot kasteel. De laatste tijd heerst er veel onrust in het koninkrijk, er dreigt oorlog te ontstaan. Daarnaast ontdekken een aantal mensen van adel en een aantal van niet-adel dat ze beschikken over magische krachten. De adel krijgt een speciale school om hun magische krachten te ontwikkelen, zij zullen ten tijde van de oorlog zich nuttig kunnen maken. Maar hoe staan de rest van de mensen die geen krachten hebben tegenover deze magische krachten? En hoe gaan zij die niet naar de school kunnen met hun krachten om? En wat als er mensen zijn die misbruik maken van hun krachten? Er zijn twee kanten tijdens de oorlog: Straveli en Gravel. Dit zijn twee gebieden die al langer dreigen met oorlog naar elkaar toe. Als personages mogen er mythische wezens worden aangemaakt (als heksen, magiërs, elfen, vampiers etc.) maar ook de adel kan verschillende rollen hebben (prins, koning, etc.) Overigens: niet iedereen heeft dus een kracht.

    De link naar het praattopic:http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=174365

    De soorten krachten waaruit je kunt kiezen (ieder graag een ander):
    -Beheersing van het element water (al bezet)
    -Beheersing van het element vuur (al bezet)
    -Teleporteren (van jezelf, anderen en voorwerpen) (al bezet)
    -Toekomst zien (dit gebeurd als je iemand aanraakt / je een persoonlijk voorwerp van diegene hebt en als je bewust zijn / haar toekomst wilt zien) (al bezet)
    -Gedachten lezen (van anderen)(al bezet)
    -Veranderen in andere mensen / dieren (dus een andere uiterlijke verschijning aannemen) (al bezet)
    -Onzichtbaar worden (en andere mensen / voorwerpen onzichtbaar maken)
    -Helen (van wonden)
    -Maken van tornado’s / wervelwinden (al bezet)
    -Anderen laten hallucineren / onder hypnose brengen (en zo dingen laten doen) (al bezet)
    -Dingen laten exploderen (al bezet)
    -Duistere magie (manipuleren van schaduwen (donker en licht) eventueel de dood) - al bezet
    -De kracht van verleiding (andere mensen verliefd op je laten worden / op elkaar, het beinvloeden van relaties (hoe mensen tegenover elkaar staan / mensen hypnotiseren met muziek) (al bezet)
    -Dingen laten zweven / voorwerpen verplaatsen / vliegen (zelf / andere laten vliegen)
    - al bezet
    -Beheersing van het element aarde (rotsen verplaatsen, aarde vervormen etc.)

    -Als je iets anders heel graag wilt laat het me weten

    Regels:
    -Graag alleen meedoen als je gemotiveerd bent om dit rpg langer tot stand te laten houden
    -Langere stukken schrijven
    -Ongeveer even veel meiden als jongens
    -Geen powerplay
    -Graag andere mensen uitnodigen voor dit rpg / als er niet genoeg mensen meedoen een dubbelrol op je nemen
    -Probeer elkaar te motiveren om te schrijven, help elkaar eraan herinneren als iemand een tijd niet meer heeft gepost
    -Dit is geen sneltrein rpg, maar probeer wel regelmatig te posten
    -Iedereen mag op elk moment inspringen / een nieuwe rol maken. Het inspringen is geen probleem, omdat we dan wel een samenvatting geven.
    -Als je dan toch besluit om niet meer mee te doen, schrijf een post waarin je personage (op originele wijze) doodgaat.

    Invullijst:


    Naam (en achternaam):
    Leeftijd (18+):
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    (eventueel) kracht:
    Sterke kant:
    Zwakke kant:
    Rol in het kasteel / koninkrijk: (bijv. burger / van adel)
    (eventueel) geheim:
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..):
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s:
    Extra:

    De rollen

    Mannen (8 / ..):

    -Van adel (1/ ..):
    -Jared, van adel: prins, duistere / zwarte magie [topic 1, pagina 2]

    -Niet van adel (7 / ..):
    -Misha, niet van adel, arts in opleiding (bij het ziekenhuis van het kasteel), beheersing van het element vuur [topic 1, pagina 1]
    -Mordecai, niet van adel: burger, kan mensen laten hallucineren en hypnotiseren [topic 1, pagina 3]
    -Lucio, niet van adel, leerlingjager, kan teleporteren [topic 1, pagina 4]
    -Zandro, niet van adel, kracht van verleiding [topic 1, pagina 5]
    -Byron, niet van adel, half elf / half mens, heeft geen kracht maar wel scherper zicht en snellere reflexen [topic 1, pagina 6]
    -Alvaro, niet van adel, warlock, heeft een helende kracht [topic 1, pagina 6]
    -Robert, niet van adel, kapitein van de Koninklijke macht, kan in een sneeuwpanter veranderen [topic 1, pagina 8]


    Vrouwen ( 6 / ..):

    -Van adel (2 / ..):
    -Meghan, van adel, dochter van de Koning ofwel prinses, tweede in lijn voor de troon, dingen laten exploderen [topic 1, pagina 1]
    -Callidora, van adel, 3e in de lijn van troon opvolgster, gedachten lezen [topic 1, pagina 3]

    -Niet van adel (4 / ..):
    -Myrra - dochter van de raadsheer van de koning, kan wind en tornado's maken [topic 1, pagina 2]
    -Shana, is officieel toezichthouder van de kelder van het kasteel, kan de toekomst zien [topic 1, pagina 2]
    -Skye, dochter van de leider van de Koninklijke wacht, kan in dieren en andere menselijke gedaantes veranderen [topic 1, pagina 3]
    -Sophia , niet van adel, mentor van Misha, telekinese [topic 1, pagina 4]

    Aanvraag voor bepaalde personages:
    -een kok voor in de keuken van het kasteel
    -een arts voor in het ziekenhuis bij het kasteel
    -mentoren die mensen met krachten onderwijzen

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 17:45 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Aleshanee schreef:
    Ik wil ook nog wel een extra rol. Als dat mag natuurlijk ^^ Mag ik dan alvast een gave reserveren? En dan de kracht van verleiding? (Sorry maar zie ineens een hele leuke rol voor me) d: Of je mag je niet nog iemand met een gave?


    Natuurlijk! Leuk, de gave van verleiding. Ben heel benieuwd naar je personage.

    @above: mooi, we hebben ook nog wel jongens nodig dus dat komt goed uit.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    (...)

    Natuurlijk! Leuk, de gave van verleiding. Ben heel benieuwd naar je personage.

    @above: mooi, we hebben ook nog wel jongens nodig dus dat komt goed uit.


    Ghehehe
    Ik heb trouwens nog nooit vanuit een jongen geschreven, dus ik moet nog even zien hoe dit gaat uitpakken :')


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ashallayn schreef:
    (...)

    Ghehehe
    Ik heb trouwens nog nooit vanuit een jongen geschreven, dus ik moet nog even zien hoe dit gaat uitpakken :')


    Gaat vast wel lukken, en anders wil ik je wel tips geven ;3


    Aan niets denken is ook denken.

    Wil je liever dat ik nog een meisje als rol neem. Of wil je dat ik een jongen doe?


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Maakt niet uit, doe maar wat je wilt


    Aan niets denken is ook denken.

    Naam (en achternaam): Zandro Darfin Dolgur
    Leeftijd (18+): 20
    Innerlijk: Zandro is iemand die er niet van houdt om stil te blijven zitten, hij hangt dan ook het liefst de hele dag en als het kon nachten lang in het bos rond.
    Hij houdt van zijn vrijheid en houdt er van om te kunnen doen wat hij wilt. Hij reist veel maar sinds kort woont hij in een klein dorpje waar de familie Sallisilan regeert. Hij was blij dat hij dat leven niet had, vrijheid was daar nihil. Verder kon hij goed overweg met de meeste mensen daar en hielp altijd wel een handje mee als er man kracht nodig was. Door de weeks werkte hij in de avonden in een café in dat dorp, hij verdiende genoeg om zijn huur te kunnen betalen en ook nog eens om eten van te kunnen kopen, als dat nodig was. Hij was goed in boogschieten en vallen maken waardoor hij wekelijks goed te eten had.
    Hij is niet iemand die snel boos word, maar hij kan wel heel serieus zijn als hij het er ergens niet mee eens is en kan dan vol in de verdediging schieten en kan dan zijn zin gaan doordrijven. Wat soms tot knokpartijen en scheld partijen kan veroorzaken maar door zijn gaven weet hij dat vaak te sussen. Ondanks het verlies dat hij geleden had om zijn ouders was hij een echte levens genieter hij houdt er niet van om achterom te kijken. Hij leeft veel liever in het heden en de toekomst? Hij neemt de dingen zo als ze zijn, wat er gebeurt, gebeurt gewoon. Hij volgt het lot en geniet ondertussen van het leven.

    (Ugh ik ben zo slecht in het beschrijven van het innerlijk)
    Uiterlijk:


    Zadro is 1.80 lang en heeft donker haar en blauwe ogen.
    (eventueel) kracht: De kracht van verleiding (andere mensen verliefd op je laten worden / op elkaar, het beinvloeden van relaties (hoe mensen tegenover elkaar staan / mensen hypnotiseren met muziek)
    Sterke kant: Hij is leergierig en is erg sociaal waardoor hij snel vrienden kan maken.
    Zwakke kant: Als hij zijn gave gebruikt of op zijn fluit speelt dan kan hij er soms te veel in op gaan, waardoor hij de controle verliest.
    Rol in het kasteel / koninkrijk: (bijv. burger / van adel) Niet van adel
    (eventueel) geheim: Geheimen heeft die niet echt, hij is opgevoed door elven maar hij zou niet weten waarom dat een geheim zou moeten zijn. Hij is iemand die van eerlijkheid houdt en geheimen maar niets vind.
    Seksuele voorkeur (hetero / homo / ..): hij valt op vrouwen
    (eventueel) Relatie tot andere personage’s: Mag wel voor wie wil?
    Extra: Hij is als kleine jongen zijn ouders kwijt geraakt en is sinds dien opgevoed door elven die hem een nieuwe naam gaven.

    Ik hoop dat dit goed is?

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 8:45 ]


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Is goed hoor.


    Aan niets denken is ook denken.

    Zijn hier nog personages nodig?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Laquifa schreef:
    Zijn hier nog personages nodig?


    Ja, leuk dat je mee wilt doen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    (...)
    Ja, leuk dat je mee wilt doen.

    Wat is er momenteel nog allemaal over en aan welk geslacht geef je de voorkeur?

    [ bericht aangepast op 19 dec 2015 - 21:27 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je kunt in de lijst met krachten zien welke bezet zijn en welke niet, verder prefereer ik het als je een man maakt (maar natuurlijk mag je ook een vrouw aanmaken)


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik ben wel geïnteresseerd, ik steek deze even in mijn topics


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Florentina schreef:
    Je kunt in de lijst met krachten zien welke bezet zijn en welke niet, verder prefereer ik het als je een man maakt (maar natuurlijk mag je ook een vrouw aanmaken)

    Dan zou ik graag een labiele man met de kracht van verleiding willen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Misschien de kracht van verleiding even doorstrepen. Mijn mannelijke personage heeft die eigenlijk
    ^^


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ja sorry, je kiest net diegene die ik nog niet hebt weggestreept. Ga ik doen als ik thuis ben.


    Aan niets denken is ook denken.