• Her verbaast mij dat hier nog geen topic van is. Er is op dit moment een groot drama bezig in Parijs waarvan al 30 mensen het leven heeft gekost. Minimaal 60 mensen zijn er op dit moment gegijzeld.
    Ik wilde net gaan slapen toen ik het las op Twitter. Er is nog vrij weinig over bekend.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Trapdoor schreef:
    (...)

    En dat hadden ze beter niet kunnen doen.

    Precies. Nu wordt het alleen maar erger en een kwestie van: 'Jij gooit op ons, wij gooien terug.' Een never ending circle dus.


    -

    Dat Frankrijk Raqqa heeft gebombardeerd vind ik echt zeer beangstigend.. Hoe kunnen ze zo'n grote en belangrijke beslissing in zo weinig tijd hebben genomen?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Alsof er juist niet meer problemen gaan komen dankzij Frankrijk die Raqqa bombardeerd.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Nogal roekeloos om in zo'n korte tijd zo'n belangrijke beslissing te nemen. IS heeft gezegd dat er geen doden/gewonden zijn gevallen maar dat betwijfel ik.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Wat moet je anders als land doen, de terreur maar gewoon pikken? IS is niet opgewassen tegen Frankrijk, laat staan tegen het hele westen. Het is een oorlog die ze in principe nooit van ons kunnen winnen, tenzij we ons als angsthazen in onze huizen gaan verstoppen en ze lekker hun gang laten gaan. Daarnaast stond deze actie al langer op de planning en is het dus niet enkel en alleen om de vergelding.


    i put the fun in funeral

    Inderdaad, Frankrijk laat nu horen dat ze niet klein te krijgen zijn. Ik vond het wel een goede actie van hen, in ieder geval beter dan niks doen. Nu laten ze het Franse volk ook zien dat bang zijn niet hoeft.
    Ik bedoel, iedereen kan wel binnen gaan zitten en hun Facebook-profielfoto veranderen en berichten met "pray for Paris" delen, maar daar kom je toch niet verder mee.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Well, Frankrijk/Europa mag dan wel sterker zijn, ik vind het geen goede zet. Voordat er een daadwerkelijke winnaar zal zijn moet er eerst een hoop onschuldig bloed vloeien. Ik vat deze actie niet op als een waarschuwing, maar eerder als een aankondiging van het begin van een nieuwe oorlog.


    Alis volat propriis.

    Ik vind het goed dat ze iets hebben gedaan. Wat dan? Niks doen? Dat lijkt mij nou ook niet echt goed. Daarnaast moeten we niet vergeten dat er al bloed van onschuldige mensen heeft gevloeid. Als we niks doen gaan er nog meer onschuldige mensen levens kapot.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ook in de krant staat dat Frankrijk nog niet officieel een oorlog heeft gestart maar zich wel zo voelt. En als er oorlog komt, is het heel de wereld tegen zo'n 35000 IS-strijders (dat aantal stond ook in de krant geloof ik), dus meh, ik vind het niet heel eng ofzo. Niks doen en afwachten vind ik enger.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ook in de krant staat dat Frankrijk nog niet officieel een oorlog heeft gestart maar zich wel zo voelt. En als er oorlog komt, is het heel de wereld tegen zo'n 35000 IS-strijders (dat aantal stond ook in de krant geloof ik), dus meh, ik vind het niet heel eng ofzo. Niks doen en afwachten vind ik enger.


    Volgens mij was het totaal 50.000 , maar het is alsnog niet erg veel, haha. IS is inderdaad niet opgewassen tegen Europa, laat staat als Rusland en Amerika ook meewerken. Frankrijk heeft niks groots gedaan na Charlie Hebdo en ze hebben de uitnodiging aangenomen om verder te gaan in Frankrijk, nu laat Frankrijk duidelijk zien dat er niet met hen te spotten valt en dat het oorlog is als je hier zoveel mensen komt vermoorden. Hoog tijd ook, des te sneller kunnen de vluchtelingen weer naar huis.


    Your make-up is terrible

    Chachki schreef:
    (...)

    Volgens mij was het totaal 50.000 , maar het is alsnog niet erg veel, haha. IS is inderdaad niet opgewassen tegen Europa, laat staat als Rusland en Amerika ook meewerken. Frankrijk heeft niks groots gedaan na Charlie Hebdo en ze hebben de uitnodiging aangenomen om verder te gaan in Frankrijk, nu laat Frankrijk duidelijk zien dat er niet met hen te spotten valt en dat het oorlog is als je hier zoveel mensen komt vermoorden. Hoog tijd ook, des te sneller kunnen de vluchtelingen weer naar huis.

    Zo sneu voor de vluchtelingen. Hebben ze een helse tocht doorstaan om hier in veiligheid te zijn, om vervolgens dit allemaal mee te maken...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Zo sneu voor de vluchtelingen. Hebben ze een helse tocht doorstaan om hier in veiligheid te zijn, om vervolgens dit allemaal mee te maken...


    Ik denk wel dat ze hier toch veiliger zijn. ;3


    Your make-up is terrible

    Zolang ze geen burgerdoelwitten raken kan het me niet veel schelen waar ze het vuur op openen.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2015 - 17:11 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Beseffen jullie niet dat dit precies is wat Bush na 9/11 heeft gedaan? Moest hij Irak (het was toch Irak, hé?) niet gebombardeerd hebben, was er nooit sprake geweest van terroristische aanslagen van IS. Ik vind dat Hollande heel erg dom is geweest met wat hij gisteren gedaan heeft - zeker omdat het niet in overleg met de VS was. Toch?

    Aan de andere kant ben ik het wel eens dat er iets moest gebeuren, want anders komt er nooit een einde aan. Ik heb er gewoon een heel erg dubbel gevoel over omdat Hollande's speech en actief daarna precies hetzelfde waren als die van Bush in 2001.

    Anyhow, IS is ook heel dom geweest door dat vliegtuigongeluk in Rusland (of van Rusland whatever) op te eisen, want ik denk inderdaad dat ze niet veel kans meer hebben moest Rusland zich ook tegen hen keren. (Iets waar ik heel erg op hoop, eigenlijk)

    Is er trouwens al nieuws van de slachtoffers in Raqqa?


    help

    Nee, dit is heel iets anders. Na 9/11 was het nog niet duidelijk hoe of wat, zeker niet met Al-Qaida. De aanvallen die daarna uit Amerika vandaan kwamen, waren niet specifiek gericht op deze terreurgroep, maar op Irak. Amerika had er namelijk heel veel voordeel mee om Irak binnen te vallen.
    Frankrijk valt nu (en viel hiervoor ook al) specifieke doelen aan van de IS, waarvan iedereen weet wat zij doen. Frankrijk valt niet zomaar een land binnen. Deze operatie stond al langer gepland, trouwens. Ook al was er niks gebeurd, uiteindelijk zou dit alsnog gebeuren.

    Als je dit trouwens denkt door dat artikel van een of andere gozer die met mooie woorden denkt dat hij de beste anti-terreur leider zal zijn, raad ik je aan om de reacties daaronder te lezen.


    Your make-up is terrible