• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Khal schreef:
    Oké, episode 6 gezien - komt ie;

    BENJEN STARK YES
    WE ZAGEN DE MAD KING YESSSSS IK HOOP OP MEER TARGARYENS (RHAEGARRRRR)
    DAENERYS D'R DRAAK EN SPEECH YESSSSSS
    SAMWEL TARLY BABY YESSSS (echt ik schiet die vader van 'm af)
    ARYA ARYA ARYA YES EINDELIJK

    Verder vond ik dat toneelstuk weer niets en die scène met de acteurs boeide ook niet zoveel. Snap dat ze dat deden voor Arya, maar had best korter gekund. Walder Frey, oefff, ik hoop dat die vent het einde van het seizoen niet haalt. Ben héél benieuwd naar die battle!
    En omijngod TOMMEN WAT DOE JE. Echt, wat haalt hij zich in z'n hoofd. Idioot. Was trouwens best een anti-climax, maar toch goed voor 't plot.

    Al met al een veel betere aflevering dan de vorige.

    ENDINGS. I FEEL IT
    Echt hè? Ik had eindelijk het idee: WE GAAN ERGENS NAARTOE YAY.
    ARYA, GET THEM GURL.
    En Dany heeft echt nu telkens geweldige anticlimax eindes :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    oeps dubbelpost :x

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 20:13 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    (...)
    ENDINGS. I FEEL IT
    Echt hè? Ik had eindelijk het idee: WE GAAN ERGENS NAARTOE YAY.
    ARYA, GET THEM GURL.
    En Dany heeft echt nu telkens geweldige anticlimax eindes :Y)


    JA PRECIES. Maar o wee als Dany aan 't einde van seizoen 6 nog steeds in Meereen of weet ik veel waar zit!!!! Het wordt hooooooooog tijd dat ze eens wat nuttigs doet. Maar ben wel een beetje bang - de Dothraki staan bekend om het verkrachten van vrouwen en nemen kinderen als slaaf als ze een stad innemen. Misschien lijkt ze toch meer op de Mad King dan ik dacht :/ Wordt nog gezellig in Westeros!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    BENJEN. ARYA. BRAN. DANY. WTF TOMMEN YOU IDIOT. AMAZING FRIGGIN EPISODE.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het lijkt er op dat Benjen Coldhands is in de show. En Arya vs the Waif omfg I'm so excited. :DD


    What do we say to the god of death? ''Not today.''


    Kan dat dragonstone dan niet ook bran redden als ze het gaan vinden? (hopelijk voor de walkers te ver komen, de summer -- winter theorie vind ik best plausibel, al voorspelt dat weinig goeds.)
    Tommen en de sparrow en Margaery... De sparrow en Margery vertrouw ik sowieso niet echt op dit monent in de serie. They're up to something.
    Nou dat plan op Westeros gaat goed...
    Met Needle samen gaat Arya hopelijk winnen (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Stomme vraag misschien, maar waarom heeft Cersei straks een Trial by combat? Dat is me echt even ontgaan


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    Stomme vraag misschien, maar waarom heeft Cersei straks een Trial by combat? Dat is me echt even ontgaan


    The Walk of Shame was haar boete aandoening. Ze heeft bekend met Lancel geslapen te hebben, maar de incest tussen Jaime en haar ontkent ze net zoals de moord op King Robert. Hierdoor krijgt ze nog een trial. De goden moeten haar lot bepalen


    Do I look like Mother Teresa?

    Ziegler schreef:
    Stomme vraag misschien, maar waarom heeft Cersei straks een Trial by combat? Dat is me echt even ontgaan


    Dat mag ze eisen en dat gaat ze doen omdat ze dan de meeste kans heeft. Is nog niet officieel dus het zou me niets verbazen dat Jaime alsnog weggaat en dan blijkt dat ze geen trial by combat mag doen. Zo wel, wie zou het in godsnaam tegen The Mountain opnemen en dan nog een kans maken ook?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    @ above

    Thanks voor de verduidelijking. Ik zat echt even van: huh wat? Maar nu is het duidelijk c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Khal schreef:
    (...)

    Dat mag ze eisen en dat gaat ze doen omdat ze dan de meeste kans heeft. Is nog niet officieel dus het zou me niets verbazen dat Jaime alsnog weggaat en dan blijkt dat ze geen trial by combat mag doen. Zo wel, wie zou het in godsnaam tegen The Mountain opnemen en dan nog een kans maken ook?


    Eventuele meer spoiler warning, fan theorie blabla






    Er gaat een theorie rond dat de sparrow the Hound heeft voor Cersei's trial by combat.
    CLEGANEBOWL HYPE


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    (...)

    Eventuele meer spoiler warning, fan theorie blabla






    Er gaat een theorie rond dat de sparrow the Hound heeft voor Cersei's trial by combat.
    CLEGANEBOWL HYPE


    JA DIE HEB IK OOK GEHOORD. Ik hoop zó dat dat gebeurt oh my god hij was mijn favo personage


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    JA DIE HEB IK OOK GEHOORD. Ik hoop zó dat dat gebeurt oh my god hij was mijn favo personage
    I KNOW RIGHT
    The Hound was ook mn fave personage. En ik geloof ook niet dat hij dood is, I mean, we never saw him die D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Rafe schreef:
    (...)
    I KNOW RIGHT
    The Hound was ook mn fave personage. En ik geloof ook niet dat hij dood is, I mean, we never saw him die D:


    PRECIES. En in de boeken zijn er ook duidelijke hints dat hij nog leeft, dus FINGERS CROSSED. The Mountain vs. The Hound, yeeeeeeeeessssss.


    Zijn er trouwens meer mensen die dit youtube-kanaal kennen?

    Alt Shift X

    Hij heeft allerlei super interessante Game of Thrones theories (en ook spoilers, so beware, maar dat geeft hij aan) en legt het zo makkelijk en duidelijk uit.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik kijk meestal naar https://www.youtube.com/user/NewMediaRockstars, die vertelt na alle afleveringen wat je gemist zou kunnen hebben en heeft ook aardig wat theorieën


    Do I look like Mother Teresa?