• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eindelijk de nieuwe episode gezien en ik heb geen emoties meer over.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Eindelijk de nieuwe episode gezien en ik heb geen emoties meer over.

    Ik begrijp hoe je je voelt!


    Do I look like Mother Teresa?

    Godverdomme, bijna zo erg als de Red Wedding dit.
    Het is maar dat ik een Stark fan ben, anders zou ik het érger vinden dat de Red Wedding.


    I live for the applause, you will die for it.

    Toda schreef:
    (...)

    Ja, maar a) hij is de laatste levende zoon van Rhaegar (toch in de series) en dat maakt hem voor velen een vijand en voor anderen een vriend en b) hij is nie per sé een bastaard, want polygamie kwam bij de Targaryens wel vaker voor. Als Rhaegar met Lyanna in het geheim getrouwd was, kan hij nog steeds een ""legaal" kind zijn.


    Dan zou hij toch alsnog een soort van akte moeten hebben wilt hij echt legaal zijn toch? Dat deed Roose ook bij Ramsay


    Credendo Vides

    Khal schreef:
    Ben ik de enige die dit echt een slechte aflevering vond? Het had maar een paar goede puntjes. Je merkt het meteen dat dit niet GRRM is.


    Same. Ik vond vooral Euron heel erg cringy.
    Ik moet zeggen dat ik de dood van Summer symbolisch nog wel kan begrijpen, maar ergens hoop ik hierdoor nog meer dat Shaggydog stiekem nog leeft. Of nou, ik hoop vooral dat D&D niet plots besluiten dat de CGI voor de draken te duur is en dat ze die ook maar beginnen te vermoorden.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    DreamerN schreef:
    (...)

    Dan zou hij toch alsnog een soort van akte moeten hebben wilt hij echt legaal zijn toch? Dat deed Roose ook bij Ramsay


    Ik denk niet per sé, want Daenerys heeft toch ook geen akte nodig dat ze het kind van Rhaella en Aerys is? Die twee gaan het ook nooit bevestigen. Dus, als Lyanna en Rhaegar legaal "getrouwd" waren (da's ook maar een internettheorie, btw), zou Jon die "akte" niet nodig hebben.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Agent schreef:
    (...)

    Same. Ik vond vooral Euron heel erg cringy.
    Ik moet zeggen dat ik de dood van Summer symbolisch nog wel kan begrijpen, maar ergens hoop ik hierdoor nog meer dat Shaggydog stiekem nog leeft. Of nou, ik hoop vooral dat D&D niet plots besluiten dat de CGI voor de draken te duur is en dat ze die ook maar beginnen te vermoorden.


    Jaaaa, Euron viel mij zó hard tegen. Dat moet echt een keiharde man zijn en dit was een kereltje die een beetje stoer zat op te scheppen. Pfft. Hoop dat ie zichzelf ook over een hangbrug mietert :"D
    Ik hoop dat de theorie dat het shaggydog niet is waar is D: De kop was inderdaad erg klein, mja, alles kan.


    @ Toda

    Denk je? Iedereen in Westeros wist natuurlijk van haar geboorte af. Jon heeft niets van een Targaryen en het officiële verhaal is nog steeds dat Rhaegar Lyanna ontvoerde en verkrachtte. Niet echt een lovestory met echtelijk kind tot gevolg. Ik ben héél benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, want ik zie veel potentie in Jon (krul)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mijn beste vriendin en ik hebben trouwens vorig jaar, voor onze 15 jarige vriendschap, matching tattoo's laten zetten. Met als thema Game of Thrones :3


    [ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 18:05 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Mijn beste vriendin en ik hebben trouwens vorig jaar, voor onze 15 jarige vriendschap, matching tattoo's laten zetten. Met als thema Game of Thrones :3


    Ze doen het niet bij mij :[


    I live for the applause, you will die for it.

    Bloodborne schreef:
    Mijn beste vriendin en ik hebben trouwens vorig jaar, voor onze 15 jarige vriendschap, matching tattoo's laten zetten. Met als thema Game of Thrones :3




    Doet 't nie : (


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Even opnieuw gedaan, hoop dat ze het nu wel doen


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Even opnieuw gedaan, hoop dat ze het nu wel doen

    Nope, bij mij niet in ieder geval.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)
    Nope, bij mij niet in ieder geval.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Oké, ik geef het op :') Ik kan ze gewoon zien. Zal ze in m'n fotoalbum zetten.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"