• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &


    [ bericht aangepast op 12 maart 2016 - 20:23 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik kijk meestal Charlie, of BecauseGeek.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Rickon schreef:
    Ik kijk meestal Charlie, of BecauseGeek.


    Ik kijk ook af en toe naar deze ^^
    Maar ik lees het liefste theorieën op het ASOIAF forum.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik moest mijn fiets ophalen vandaag bij zo'n fietsending en de dude die me hielp kon zo Theon's tweelingbroer zijn :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Velaris schreef:
    Ik moest mijn fiets ophalen vandaag bij zo'n fietsending en de dude die me hielp kon zo Theon's tweelingbroer zijn :Y)


    Een meisje bij mij op school lijkt sprekend op Natalie Dormer. :0


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Zelf kijk ik vaak ook wel naar Blind Wave, zij komen ook wel met interessante theorieën.

    Zo heb ik ook een theorie meegekregen op het internet dat Deanerys nog wel eens uit kan groeien tot een villain. Ben benieuwd.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Zelf kijk ik vaak ook wel naar Blind Wave, zij komen ook wel met interessante theorieën.

    Zo heb ik ook een theorie meegekregen op het internet dat Deanerys nog wel eens uit kan groeien tot een villain. Ben benieuwd.


    Zou me echt helemaal niets verbazen. Moet zeggen dat ik het ook wel heel tof zou vinden en heel passend bij GoT.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Khal schreef:
    (...)

    Zou me echt helemaal niets verbazen. Moet zeggen dat ik het ook wel heel tof zou vinden en heel passend bij GoT.


    Zeker ook omdat ze gebrand is Westeros over te nemen, ongeacht de consequenties. Aldus haar speech: 'Tear down their stone houses.' wat veel onschuldige slachtoffers gaat brengen.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Zeker ook omdat ze gebrand is Westeros over te nemen, ongeacht de consequenties. Aldus haar speech: 'Tear down their stone houses.' wat veel onschuldige slachtoffers gaat brengen.


    Precies. En persoonlijk vind ik dat ze zero recht heeft op de troon, maar goed. Ze is wel pretty om naar te kijken (':


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen


    Wat is een vilian? :$


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Valar_Morghulis schreef:

    Wat is een vilian? :$



    The bad guy, de slechterik, etc.


    Credendo Vides

    Ooh, oke. Het zou me niet heel veel verbazen nee, ze is niet altijd even aardig namelijk. :Y)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    Ik heb ook veel reacties gehoord van mensen die nu de gehele storyline van Arya tijdverspilling was en dat ze helemaal niets geleerd heeft / veranderd is. -.- Maar Arya heeft zeker wat geleerd. Dat is ook weer te zien in die laatste scene. Ze heeft Needle weer en ze hult de kamer in het duister. Door haar training terwijl ze blind was kan ze goed vechten in het donker. Dat is een voordeel in het nadeel van the Waif. Tenzij ook één of andere gave trainingstrucje heeft geleerd voor in het donker want een lantaarn meenemen in een gevecht lijkt me niet echt handig.


    Credendo Vides

    Er zijn titels gelekt (al even)! Die van episode acht is bevestigd, de andere twee niet, maar gezien die van acht correct was ...

    9 — “The Battle of the Bastards”
    10 — "The Winds of Winter"

    Negen lijkt me vrij duidelijk ... Jon vs. Ramsey?! Ik hoop (en gok) dat Jon wint! En tien is gokken ... wellicht iets awesome met de White Walkers.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    is Daenerys niet al een tijdje die kant aan het opgaan, tho?
    Ben benieuwd nara de laatste afleverngen...


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn


    The Hound leeft!
    Arme Arya...ik denk wel dat ze het overleefd, maar je weet maar nooit.
    Wat denken jullie van die poster van the hall of faces? Waar al die gezichten opstaan. Zouden die allemaal doodgaan de komende seisoenen? Ik denk van niet, want het zijn er echt enorm veel en ook enorm veel hoofdpersonages. (Sansa, Arya, Cercei, Jaime, Tyrion etc...) dan zouden er helemaal geen overlevende zijn aan het einde van de siere. Achja, misschien winnen de white walkers wel? :')



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...