• 2015, het jaar van Charlie Hebdo, de Teeven-deal, aardbevingen in Nepal, een Tour de France in Utrecht, Sail in Amsterdam, vluchtelingendiscussies en aanslagen in Parijs, nadert haar einde. Het was een onrustig jaar in binnen- en buitenland en bepaalde gebeurtenissen zullen een litteken achterlaten op 2016.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Zelf was het voor mij een jaar met veel pieken en dalen. Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik deze uitspraak waarschijnlijk ieder jaar wel doe. Logisch, want zo werkt het leven nou eenmaal. Maar gevoelsmatig was het dit jaar extremer.
    Ik kan me nauwelijks herinneren hoe het jaar voor me begon, zo lang voelt het geleden. Ik heb dit jaar mensen verloren, sommigen mis ik, sommigen niet. Ook ben ik een aantal dingen begonnen waar ik niet aan had moeten begonnen, zoals een slechte relatie en roken. Maar ik ben ook begonnen aan een nieuwe studie die me erg bevalt, al zal ik er volgend jaar hard voor moeten werken. Omdat het de laatste tijd niet zo goed met me gaat, heb ik mijn studie (en vriendschappen) lichtelijk verwaarloosd.
    Helaas wegen de goede momenten, zoals mijn vakantie in Barcelona, het behalen van mijn diploma en mijn summerfling, niet op tegen de slechte momenten. Ik geef dit jaar een 4.

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2015 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2016 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 10:33 ]


    i put the fun in funeral

    Een vette 2. Ja genoeg leuke dingen meegemaakt... maar de negatieve dingen overschaduwen het jaar helemaal.

    9. Ik heb dit jaar ontzettend veel geleerd en ook heb ik echt gigantische stappen gezet voor mezelf. Het was lang niet allemaal positief, maar toch ben ik heel trots op mezelf.


    Caution first, always.

    Mooi topic weer Saar. Dit jaar was voor mij deels heel mooi (Aberdeen etc.) en aan de andere kant ben ik ook zo ongelukkig geweest dit jaar. Ik geef dit jaar daarom een 5,5. Dat is al veel hoger dan vorig jaar, ik hoop dat de lijn blijft stijgen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb een erg goed jaar achter de rug, en ik geef 2015 dus een 8,5!

    [ bericht aangepast op 25 dec 2015 - 13:06 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    9.5. Minstens. Want ik heb dit jaar zoveel ontzettend leuke mensen ontmoet en kansen gekregen en Rome gezien en ik heb zoveel bijgeleerd. Lieve help, dit jaar was goed.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 22:02 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wat Q betreft met het afronden van verhalen, de gezelligheid, mijn vriendinnen, de meetings, het verkozen worden tot mod een dikke vette 9. Voor de rest een 2. Dus dat wordt een 5,5 dan denk? :W


    Happy Birthday my Potter!

    2013: 6
    Niks bijzonders, Just thankful that I breathe.

    2014: 9
    7 Maart - Op bezoek bij Ubisoft
    28 April - Justin Timberlake Concert
    27 Mei - Mijn favoriete spel is uitgekomen
    26 September - PlayStation 4 gekregen
    31 December - Officiele Ubisoft pagina heeft mij terug gevolgd op Twitter

    2015: 9
    8 Augustus - Naar GamesCom geweest als Nathan Drake.
    The Division en Assassin's Creed Syndicate gespeeld.
    11 Oktober - Mijn andere favoriete game is uitgekomen
    4/13 December - De Beta van de nieuwe deel van mijn favoriete game was speelbaar.
    De leukste was nog dat Neil Druckmann (a.k.a my hero) mijn berichten blijft lezen, mij heel vaak heeft geretweet, gefavoriet. En ook gereageerd.



    En ja, deze dingen maken mij blij. Ik hoop dat iedereen een net zo mooi jaar als mij zult beleven de komende jaren (:

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 20:37 ]

    Ik geef 2015 een 8! Ik heb een leuk jaar gehad, leuke vrienden en een hele lieve vriend gekregen (eind vorig jaar, maar alsnog :P) & ik ben naar 3 concerten van mijn idolen geweest! Op school ging het ook wel goed.. yes een 8!

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 20:38 ]


    Treat people with kindness

    Het was voor mij een jaar waar er erge dingen zijn gebeurd in mijn familie.
    Maar, ik heb dit jaar ontdekt dat ik echt van feesten hou, en dat maakte dan het jaar weer leuker. Dus ik ga voor een 6,5.


    I wanna be a wizard!

    Over het algemeen was het een goed jaar, vooral het tweede deel.
    Ik ga denk ik voor een 9!


    Queer zijn is gewoon alles

    2015 geef ik een 7,5

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 20:48 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik ben dit jaar heel veel verbeterd in mijn situatie. Een paar dagen geleden voor het eerst een stukje alleen met de trein te gaan. En dat zegt heel wat. Ik heb een best wel goed jaar gehad, moet ik eerlijk in wezen. Dus een 7,5 zeker. En voorheen was dat zeker wel een 4. c;

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 20:48 ]


    Danmarks Dynamite.

    Ik heb genoeg dingen meegemaakt dit jaar waar ik uren over zou kunnen zeiken. Maar dit hele jaar heb ik een dak boven mijn hoofd gehad, genoeg te eten gehad en ik heb mensen om me heen die van me houden. Er zijn zoveel mensen die dit niet hebben en dat helpt mij ontzettend om alle nare dingen van dit jaar te relativeren. Mijn jaar krijgt dus een dikke acht.

    Einde van mijn speech woeps

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 20:50 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wauw 2015, wel er is nogal veel gebeurd. Ik ben naar Harry Potter Wizarding world in Amerika geweest (BUTTERBEER, AWSOME PEOPLE, HARRY POTTEERRRR<3) en dat wou ik echt al jaaaaren, daarnaast ben ik voor mijn verjaardag naar Parijs geweest en in de zomer naar Italië (De stad Napels en de streek Umbrië). Naast al die geweldige vakanties ben ik geslaagd voor mijn Havo en heb ik een super leuk gala gehad. Ik heb geknuffeld met 10 puppy's aan het einde van me examens, Insurgent gezien dit jaar, net als de laatste hunger games. Ik ben naar mijn allereerste meeting geweest en naar het Questival en dat was enorm gezellig (thank you guys!=3). Ik heb een nieuwe ervaring op gedaan door te werken achter de kassa bij de AH en heb daar veel over mezelf geleerd, ik heb een leuk dagje eindhoven gehad toen ik met mam daarheen ging met de trein (En gelijk een stroomstoring was!='d). Ik heb super leuke boeken en fanfictions gelezen en zelf een heleboel toffe dingen geschreven (samen met geweldige co's!<3). Met een goede vriend ben ik naar Breakfest geweest -en er stiekem tussen uit geknepen om samen Maastricht in te gaan-, met mijn nicht ben ik naar Elf Fantasy Fair geweest wat ik ook al heel lang wou....en ik heb super leuke mensen (beter) leren kennen dit jaar. Begonnen met brieven schrijven met Yolanda die ik steeds meer ben gaan waarderen, ik ben pas naar mijn eerste echte (betaalde) basketbal wedstrijd wezen kijken, vandaag heb ik wafels gebakken en verkocht en de komende twee kerstdagen worden vast reuze gezellig, net als nieuwjaar.(:

    Nu noem ik alleen maar alle goede dingen op, want ook mijn jaar was niet alleen maar een en al hoogtepunten, want zo waren de ergste dingen voor mij dit jaar dat mijn broer net als mij diabetes kreeg, mijn vrienden het eigenlijk een beetje af laten weten en dat de vriendin van mijn broer het twee maanden geleden heeft uit gemaakt (ze is als een grote zus voor me).

    Desondanks kies ik ervoor om vooral naar de mooie dingen te kijken en wil ik graag iedereen bedanken (hier op Quizlet) die dit jaar mogelijk heeft gemaakt!;3
    Dankzij jullie was dit jaar voor mij toch wel een dikke 8!


    You were born original, don't die as a copy.

    Dit jaar was volgens mij even goed als 2014, en dat had ik denk ik een 9,5 gegeven. Het enige echt minpunt dit jaar was het overlijden van mijn oma enkele dagen voor mijn verjaardag. Aan de andere kant was het misschien ook goed dat ze eindelijk uit haar lijden verlost werd, en dan nog pijnloos.
    Maar verder was het een topjaar. Ik heb mijn reddersdiploma gehaald en mijn eerste vakantiejob gehad, ben op eindejaarsreis geweest (werkelijk de beste elf dagen van mijn leven) en daarna ook afgestudeerd op het middelbaar, heb de langste zomervakantie gehad uit mijn hele leven en ben toen ook op zwemstage geweest met geweldige vrienden en daarna ben ik begonnen aan een studie die zwaar is, maar die ik echt leuk vind. Ik ben sinds september begonnen aan mijn leven als student en heb mijn eigen appartementje gekregen in Gent, wat fantastisch is. Als kers op de taart heb ik een prachtige kans gekregen op Q door mod te worden.
    Ik heb een heleboel nieuwe vrienden gemaakt dit jaar en zo goed als alle oude vrienden behouden. Ik weet nog dat ik vorig jaar voorspelde dat dit een slecht jaar ging worden. Ik had het echt volledig fout. Dit jaar krijgt van mij een 9,9; ondanks de dood van mijn oma.
    Op naar een nog beter 2016.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 21:09 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.