• Het klinkt misschien stom, maar ik wil niet meer naar mijn vader. Ik voel me daar niet echt op mijn gemak. Ik verveel me het hele weekend stierlijk en ik mag mijn stiefmoeder niet. Dat mens is gestoord. Ze steelt, valt zomaar mijn moeder aan (zij hebben ruzie) en is super vervelend. Maar van mijn vader MOET ik blijven komen. Ik mag niet naar mijn moeder wanneer ik dat wil. Hij bedenkt dan steeds stomme redenen waardoor ik wel moét blijven en hij gaat dan janken. Wat moet ik hier mee?

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 19:57 ]

    Kun je het hier niet over hebben met je moeder? Misschien denkt zij hier hetzelfde over als jou en kan zij je helpen hiermee?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want ik had ooit ergens gelezen dat je na je 12e mocht kiezen bij welke ouder je wilde blijven en of je die nog wilde zoeken. Denk ik dan ik ben helaas niet bekend met de situatie.

    Ah, lastige situatie. ;'\
    Misschien kun je inderdaad met je moeder hierover praten. Ik kan me voorstellen dat ze je begrijpt.
    En aangezien je 13 bent (zie ik op je profiel) hoef je hem inderdaad niet verplicht te bezoeken. Je kan samen met je moeder een gesprek aangaan met je vader, en hem uitleggen waar je mee zit en dat je minder vaak langs wil komen. Wanneer je hem wel bezoekt kan hij op die manier misschien rekening houden met jouw wensen.
    Succes!


    Alis volat propriis.

    Neala schreef:
    Hoe oud ben je als ik vragen mag? Want ik had ooit ergens gelezen dat je na je 12e mocht kiezen bij welke ouder je wilde blijven en of je die nog wilde zoeken. Denk ik dan ik ben helaas niet bekend met de situatie.

    Chryseis schreef:
    Ah, lastige situatie. ;'\
    Misschien kun je inderdaad met je moeder hierover praten. Ik kan me voorstellen dat ze je begrijpt.
    En aangezien je 13 bent (zie ik op je profiel) hoef je hem inderdaad niet verplicht te bezoeken. Je kan samen met je moeder een gesprek aangaan met je vader, en hem uitleggen waar je mee zit en dat je minder vaak langs wil komen. Wanneer je hem wel bezoekt kan hij op die manier misschien rekening houden met jouw wensen.
    Succes!


    Het is een hele erge lastige situatie. Van mijn stiefmoeder mag mijn vader mijn moeder niet eens zien of met haar praten.
    En ik ben inderdaad 13. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Ik wil bij mijn moeder wonen en zelf bepalen wanneer ik mijn vader wil zien. Ik kan die stiefmoeder van me niet uitstaan. Bah! Wat heb ik een haat aan haar! Ze heeft zelfs een keer voor de ogen van mij en mijn zusje mijn moeder geslagen..

    Naast war de anderen zitten raad ik je aan om naar eem vertrouwenspersoon te gaan. Diw kunnen je misschien tipa geven


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    HowlingWolff schreef:
    (...)

    Het is een hele erge lastige situatie. Van mijn stiefmoeder mag mijn vader mijn moeder niet eens zien of met haar praten.
    En ik ben inderdaad 13. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Ik wil bij mijn moeder wonen en zelf bepalen wanneer ik mijn vader wil zien. Ik kan die stiefmoeder van me niet uitstaan. Bah! Wat heb ik een haat aan haar! Ze heeft zelfs een keer voor de ogen van mij en mijn zusje mijn moeder geslagen..


    Wauw... Wat vervelend zeg. ö
    Ik begrijp dat je met zo'n stiefmoeder niet vaak naar je vader wil. Weet hij dat je hier zo over denkt?
    En hoe is je omgang met hem? Kun je het wel gewoon met hem vinden?
    Je kan natuurlijk ook met een vertrouwenspersoon praten, zoals eerder genoemd is. Iemand op school, misschien? Een maatschappelijk werker zou je hier ook daadwerkelijk mee kunnen helpen.


    Alis volat propriis.

    Ik zou niet weten wat ik nog kan zeggen, het meeste is gezegd. Er met je moeder over praten en eventueel een vertrouwenspersoon zoeken. Vervelend situatie wel, succes ermee!


    16 - 09 - '17