• en dat was niet expres. ):
    Ik heb mijn blauwe haar, dat ooit paars was, gisteren donkerbruin geverfd maar de bruin-blauwe combinatie heeft ervoor gezorgd dat mijn haar dennenboom groen is geworden.
    Nu lees ik hier en daar dat je haar wassen met ketchup (of met warm water met opgeloste aspirine) een goede manier is om een groene gloed uit je haar te krijgen, maar daar wordt gesproken over groen haar na blondering en niet na een verfbeurt combinatie gone wrong. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand enig idee hoe ik deze kleur er onder ga krijgen?
    (En het opnieuw verven heb ik al geprobeerd en dat werkt niet, het lijkt onmogelijk om de groene waas onder de bruine verf te krijgen. Naar de kapper gaan wordt hem ook niet want daar heb ik momenteel het geld gewoon écht niet voor, en daarnaast is het groene niet ontzettend lelijk dus vind ik het prima om zelf wat uit te proberen, maar het is geen 80 euro waard. )
    Zal ik het ketchup-gedoe gewoon proberen, of heeft iemand een betere oplossing die er niet voor zorgt dat ik naar een tosti ruik?


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Volgens mij zou je er rode verf overheen moeten gooien, omdat dat het tegenovergestelde is van groen... Maar goed, persoonlijk zou ik dat niet meer durven, dus ik weet het niet. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Anti-roos wordt ook op heel veel plekken juist afgeraden omdat het je haar stript van ongeveer alle goede dingen, en aangezien er al niet heel veel goede dingen in mijn haar zitten ga ik het maar niet proberen denk ik. Vitamine C kuurtjes? Als in heel veel vitamine C innemen of in je haar smeren?


    Vandaar dat anti-roos dus werkt. :') Oke nee grapje.
    Vitamine C kuurtje is vitamine C tabletten fijn malen tot poeder en mengen met crèmespoeling. Ik durf alleen niet te zeggen of dat nu echt beter voor je haar is. Maar op dit moment heb je denk ik niet heel veel gezonden oplossingen..

    [ bericht aangepast op 14 dec 2015 - 22:28 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Sarafina schreef:
    Volgens mij zou je er rode verf overheen moeten gooien, omdat dat het tegenovergestelde is van groen... Maar goed, persoonlijk zou ik dat niet meer durven, dus ik weet het niet. :')


    Dat durf ik ook niet meer, want stel nou dat het ineens knalrood wordt. :') Dan liever een groene gloed, haha


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Je hebt op facebook trouwens een groep die heet felle haarkleur - (ver)koop + tips. Misschien kun je daar eens om hulp vragen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Met welke kleur heb je het opnieuw geverfd? Want als je opnieuw bruine haarverf heb gebruikt, dan is het opzicht nog best logisch dat het niet geholpen heeft.
    Het groene kan je feitelijk alleen neutraliseren met rood pigment, wat dus betekend dat je rode haarverf moet gebruiken, of bruine haarverf met roodtinten erin zoals bijvoorbeeld mahonie - al weet ik niet of mahonie voldoende rood pigment bevat gezien het aanwezige groene in je haar :-/

    Het theoretische gedeelte is namelijk als volgt:

    Je moet altijd de tegenovergestelde kleur gebruiken om je kleurprobleem te verhelpen. Dus:
    Geel haar heeft blauw nodig (de zilvershampoo)
    Groen-grijs haar heeft roze-rood nodig (tomatenpurree of haarverf met rood pigment)
    Rood- oranje haar heeft groen-grijs nodig (de as-tinten)


    Ik durf alleen echt niet te zeggen wat het resultaat gaat zijn, maar theoretisch gezien moet het rode pigment het groen uit je haar trekken wanneer je een rode haarverf gebruikt. En tja, een rode haarverf, of met een rode tint zoals mahonie (al weet ik echt niet of dat sterk genoeg gaat zijn, gezien je zegt dat het echt dennegroen is :-/) en dan eventueel een astint erover om het rode weer uit je haar te verwijderen, is nog altijd minder agressief dan blonderen / bleken en dan de juiste kleur erop.
    Maar goed, dit is slechts de theorie. Persoonlijk zou ik gewoon bij de kapper binnen springen, ongeacht wat het kost, maar goed dat ben ik :'D
    In ieder geval echt heel veel suc7 ermee en ik hoop dat je het opgelost krijgt.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Dat durf ik ook niet meer, want stel nou dat het ineens knalrood wordt. :') Dan liever een groene gloed, haha

    Opzicht kan je altijd wel een mahonie of andere .5 of .6 tint proberen, dat is een warm bruin, met een rode ondertoon. Deze maakt je haar sowieso niet knalrood... al durf ik dus echt niet te zeggen, zoals ik eerder al zei, of er voldoende roodpigment in zit om het groen te neutraliseren. Dus ik durf ook echt niet te zeggen voor 100% dat dit zal werken, dit hangt echt van je haar zelf af...
    Maar opzicht, als je verder geen opties hebt en echt niet naar de kapper wilt, lijkt me dat de meest veilige keuze, tenzij je met groen haar blijft rondlopen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Opzicht kan je altijd wel een mahonie of andere .5 of .6 tint proberen, dat is een warm bruin, met een rode ondertoon. Deze maakt je haar sowieso niet knalrood... al durf ik dus echt niet te zeggen, zoals ik eerder al zei, of er voldoende roodpigment in zit om het groen te neutraliseren. Dus ik durf ook echt niet te zeggen voor 100% dat dit zal werken, dit hangt echt van je haar zelf af...
    Maar opzicht, als je verder geen opties hebt en echt niet naar de kapper wilt, lijkt me dat de meest veilige keuze, tenzij je met groen haar blijft rondlopen.


    Ik heb een rode kleurshampoo/spoeling gekocht van de kruidvat, in de hoop dat werkt. Dat gaat er ook makkelijk weer uit namelijk dus mocht het vreselijk worden dan was ik het aantal keer goed en is het weer zoals nu ongeveer.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted