• Ze waande zich even Miss Universe, de Colombiaanse Ariadna Gutierrez Arevalo. Maar een ogenblik later moest ze haar kroon weer inleveren, omdat de presentator zich had vergist. Niet Arevalo, maar Pia Alonzo Wurtzbach uit de Filipijnen is de 64ste Miss Universe.
    De Colombiaanse stond op het podium te genieten van haar uitverkiezing, toen presentator Steve Harvey zich verontschuldigde. "Het is mijn fout. Ik heb de
    naam van de winnares niet goed voorgelezen", stamelde Harvey. Hij liet zijn kaart zien, waar het wel goed op stond.

    Publiek

    De verbouwereerde Miss Filipijnen mocht alsnog naar het podium komen en voor Miss Colombia zat er niets anders op dan haar net ontvangen kroon weer in te leveren.
    Pijnlijk foutje bij de Miss Universe-verkiezing
    Bij de Miss Universe-verkiezing van dit jaar konden kijkers voor het eerst meestemmen. De stemmen van kijkers bepaalden samen met de jurykeuze de uitslag.

    'Ergste nachtmerrie'

    Kim Kötter, Miss Nederland in 2002, was bij de verkiezing en noemt de vergissing de ergste nachtmerrie die er is voor een model. "Iedereen dacht, het is een grap. Maar eigenlijk was het heel zielig, want Miss Colombia spreekt amper Engels", vertelt Kötter. "Ze begreep niet wat de presentator zei. Totdat haar kroon werd afgepakt en haar sjerp af moest. Ze mocht alleen haar bloemen houden."

    Achter de schermen barstte de Colombiaanse in huilen uit. "De uitzending werd live uitgezonden, maar eindigde na de kroning van Miss Colombia. Daardoor heeft de echte winnares haar moment ook niet gehad", zegt Kötter. "Uiteindelijk werd alles in perspectief geplaatst toen we hoorden dat een vrouw met een auto hier voor de deur had ingereden op voetgangers. Het was een bizarre avond."
    Bij het incident op de Strip in Las Vegas kwam zeker een voetganger om het leven en raakten 37 mensen gewond. De politie onderzoekt nog of de bestuurder met opzet op het publiek is ingereden.


    Bron: nos.nl


    Dat lijkt me echt erg. Je denkt miss universe te zijn en dan blijkt er een fout te zijn gemaakt!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb het ook gelezen. Ik vind het echt heel vreemd dat dit zo vaak gebeurt bij misverkiezingen. Er zijn wel meerdere van zo'n filmpjes, maar bij de miss universe vind ik het wel heel vreemd...


    What would Emma do?

    Ik vind 't zielig voor die Colombiaanse :c


    26 - 02 - '16

    IK zag het ook al. Ik snap niet hoe je je daarin kan vergissen, tbh. Zielig voor de Colombiaanse, al vind ik de uiteindelijke winnares wel een stuk mooier.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Roxette schreef:
    Ik vind 't zielig voor die Colombiaanse :c

    Dit. Erg stom dat het gebeurt. Al kan het voor komen natuurlijk


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Heel slim... hoe kan je je nu vergissen als het op je kaartje staat?


    16 - 09 - '17

    Ahneee, wat erg. :c


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik vind het erg voor de Columbiaanse zelf, maar ook enorm voor Harvey eigenlijk. Ik kan me niet voorstellen hoe vre-se-lijk het moet zijn publiekelijk zo'n vergissing te maken - bij iets wat bovendien nog eens wereldwijd bekend is. Zo'n schaamte en vloedgolf aan commentaar en spot zou ik absoluut niet over me heen willen krijgen. Hij had er niet beter op kunnen reageren dan hij nu gedaan heeft, nl. door zijn verontschuldigingen aan te bieden.

    Vergissen is en blijft menselijk, of het nu door miljoenen gezien wordt of door één enkele.


    A girl who wonders.

    Thominho schreef:
    Heel slim... hoe kan je je nu vergissen als het op je kaartje staat?


    Blijkbaar stond het super onduidelijk op het kaartje en super onoverzichtelijk.
    Ik moet zeggen, op 9gag snoepen ze er wel ontzettend van en ik denk niet dat dat voorlopig gaat stoppen. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Blijkbaar stond het super onduidelijk op het kaartje en super onoverzichtelijk.
    Ik moet zeggen, op 9gag snoepen ze er wel ontzettend van en ik denk niet dat dat voorlopig gaat stoppen. ^^


    :Y)


    Nee, ik vind het echt erg voor hen, zowel voor Miss Colombia, Miss Philippines als Steve Harvey zelf - ik wil niet weten hoeveel haat die man over zich heen moet hebben gekregen voor iets wat absoluut zijn bedoeling niet was - maar ik denk dat we er beter mee kunnen lachen dan er een drama van te maken, al blijft het natuurlijk wel een verschrikkelijk gênant, memorabel moment in de Miss Universe-verkiezingen. :W


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Voor allen die het zich af vragen, zo zag de kaart er uit:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Voor allen die het zich af vragen, zo zag de kaart er uit:

    ok dan, wat een kut design zeg :'D
    ik snap wel dat hij die fout heeft gemaakt met dit kaartje.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind het echt niet kunnen dat mensen boe gingen roepen toen Steve zei dat Miss Philippines haar eerste loop mocht doen als Miss Universe. Dat is echt zo lullig. Alsof zij er wat aan kon doen.
    En dat kaartje ziet er inderdaad heel onoverzichtelijk uit. Ik bedoel, je gaat de winnaar bekendmaken. Dan is het logisch dat de ander de 1st runner up is. Die hoef je er dan toch niet op te zetten? :'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jeetje, jeetje. Echt zielig voor beide vrouwen en die presentator. Alleen leuk voor de media, die houdt wel van drama. :')


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ben ik de enige die het kaartje best nog wel overzichtelijk vind? Ik bedoel het staat onder een best vet gedrukte titel?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Savages schreef:
    Ben ik de enige die het kaartje best nog wel overzichtelijk vind? Ik bedoel het staat onder een best vet gedrukte titel?

    Nee, je bent niet de enige. Als ik presentator zou zijn, zou ik het kaartje ook heel zorgvuldig lezen, zo moeilijk zou dat niet moeten zijn. Dat betekent niet dat ik het die presentator zo kwalijk neem, maar ik zou de schuld ook niet bij dat kaartje neerleggen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2015 - 0:17 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…