• Gisteravond zag ik dat ik vier grote bulten op mijn been had. Ik had er toen niet zoveel last van en ben gaan slapen, maar vanochtend deden de bulten erg veel pijn. Ze lijken op muggenbulten, maar ze zijn hard en veel groter. Ook zitten er korstjes op, en de huid eromheen voelt strak aan. Als ik loop doet het best veel pijn, en met mijn been ergens op liggen gaat echt niet.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Mijn moeder dacht aan een blinde vlieg, maar ik heb gisteren niets voelen steken. Kunnen het gewoon muggenbulten zijn, en dat dit een allergische reactie erop is? Ik heb dit namelijk nog nooit eerder gehad. En wat is er aan te doen?


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik heb dit ook wel eens gehad, op mijn been. Maar niet 4 tegelijkertijd (wel twee).

    Het jeukte heel erg dus ik ging steeds krabben en ik krabte steeds die korstjes over.

    Misschien dat je er een of andere zalf over kan doen, maar ik zou niet weten wat het is


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het kan van alles zijn.
    Ik had het ook eens en toen was het een beet van een hommel, bleek ik daar nog eens allergisch aan te zijn :') Insectencrème smeren zou ik zo zeggen. Het zou van alles kunnen zijn. Ook al voelde je de steek niet. Eh, zie je ergens in het midden een steekje dat van een insect kan zijn?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ziet het bultje er wit uit en lijkt het op een puist? Want dan heb je een steenpuist, denk ik. Ik heb er ook veel last van en ik heb net als jij geen idee hoe ik eraan kom, maar ik prik ze altijd open met een steriele naald, verzorg de huid eromheen goed en doe er dan een pleister op. Wanneer zo'n steenpuist uit zichzelf openbarst, is de kans dat er nog meer komen namelijk erg groot. Of ziet het er helemaal anders uit?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Ziet het bultje er wit uit en lijkt het op een puist? Want dan heb je een steenpuist, denk ik. Ik heb er ook veel last van en ik heb net als jij geen idee hoe ik eraan kom, maar ik prik ze altijd open met een steriele naald, verzorg de huid eromheen goed en doe er dan een pleister op. Wanneer zo'n steenpuist uit zichzelf openbarst, is de kans dat er nog meer komen namelijk erg groot. Of ziet het er helemaal anders uit?

    Nee, het is niet wit. En ik heb even op google gezocht hoe een steenpuist eruit ziet, maar dat is het niet. Maar ik heb er ook vier in één keer, dus ik denk niet dat het dat kan zijn.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Qingsel schreef:
    Het kan van alles zijn.
    Ik had het ook eens en toen was het een beet van een hommel, bleek ik daar nog eens allergisch aan te zijn :') Insectencrème smeren zou ik zo zeggen. Het zou van alles kunnen zijn. Ook al voelde je de steek niet. Eh, zie je ergens in het midden een steekje dat van een insect kan zijn?

    Nu je het zegt, bij één bult zie ik wel twee kleine rode puntjes, vlak naast elkaar. Kan dat een steekje zijn? Ik heb geen idee hoe dat eruit hoort te zien :')


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Misschien langs een dokter gaan als je niet zeker bent?


    16 - 09 - '17

    Canoodle schreef:
    (...)
    Nu je het zegt, bij één bult zie ik wel twee kleine rode puntjes, vlak naast elkaar. Kan dat een steekje zijn? Ik heb geen idee hoe dat eruit hoort te zien :')


    Jep, dat kan. Hoe groot is het precies? En gloeit het?
    — Wat doet meer pijn, het errond? Of het bultje zelf?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Klinkt als dat van mij, maar dan minder pijnlijk. Aangezien ik in het veld was, ging ik er gewoon vanuit dat het muggenbulten waren (we hebben met z'n allen echt veel muggen plat geslagen) en heb dan een metalen voorwerp (in dit geval lepel) heet gemaakt met een vlam, even laten afkoelen naar een dragelijke temperatuur en dan op mijn muggenbulten gedrukt.
    Het jeuken van muggenbulten wordt door enzymen veroorzaakt en door deze aan te hoge temperaturen bloot te stellen (zodat ze denatureren, van structuur veranderen), houdt het jeuken op. Of zo is mij verteld.
    Ik moest het wel wat vaker doorvoeren, maar het enorme jeuken is eigenlijk voorbij. Het kost niets en is niet schadelijk, dus je kunt het altijd nog proberen :)

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 20:49 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dylazing schreef:
    Misschien langs een dokter gaan als je niet zeker bent?

    Klopt, maar ik ben de laatste paar weken al zo vaak bij de dokter geweest dat ik eerst wil weten of het niet heel makkelijk op te lossen is, voordat ik daar weer langs ga. Daarom vroeg ik het hier ook even. Maar het doet echt veel pijn dus als het over een paar dagen niet over is ga ik toch maar even.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Dazennn ;-;. Dat was het eerste wat in mij opkwam.


    i put the fun in funeral

    Qingsel schreef:
    (...)

    Jep, dat kan. Hoe groot is het precies? En gloeit het?
    — Wat doet meer pijn, het errond? Of het bultje zelf?

    Drie van de vier zijn net iets groter dan een muggenbult, de vierde is wel een stuk groter. Die doet ook het meeste pijn. Rondom de bulten zitten rode plekken.
    De bulten zelf doen het meeste pijn, ze gloeien niet.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2015 - 21:00 ]


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Misschien kan je een foto ervan plaatsen?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Overkill schreef:
    Dazennn ;-;. Dat was het eerste wat in mij opkwam.

    Ja, dat is hetzelfde als een blinde vlieg. Maar dan zou ik toch gevoeld moeten hebben dat ik gestoken werd? Want ik heb niets gemerkt.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Audora schreef:
    Misschien kan je een foto ervan plaatsen?

    Ik zit op mijn mobiel, dus dat kan niet.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Canoodle schreef:
    (...)
    Ja, dat is hetzelfde als een blinde vlieg. Maar dan zou ik toch gevoeld moeten hebben dat ik gestoken werd? Want ik heb niets gemerkt.


    Oh ik heb het ook nooit door hoor. Maar meestal ga je wel bloeden als je gestoken bent door een daas trouwens.


    i put the fun in funeral