• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    THE PROPHECY OF THE PRINCESS



    Thema: Oorlog

    Merith is geen gewoon weesmeisje, ze is anders dan anderen, dat voelt ze gewoon. Als ze op haar twaalfde verjaardag een vak moet gaan leren weet ze niet wat ze moet doen. Ze wil vechten, het land beschermen en iets betekenen voor de stad. Ze verkleedt zich als jongen en trekt weg uit de geliefde stad. Als jongen komt ze wel aan het werk en algauw komt ze in de leer bij een ridder. Ze is erg gelukkig en besluit om voor altijd jongen te blijven. Als er vlak voor Merith's eindproef een voorspelling klinkt, over de vermiste prinses komt Merith in actie. Maar kan ze haar ware identiteit verbergen in de woeste strijd?



    Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on woshi

    Als de hoofdstuk al geactiveerd is mag je dan bewerken of er geen spelling fouten zitten? Of is dat te laat voor?


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    Als de hoofdstuk al geactiveerd is mag je dan bewerken of er geen spelling fouten zitten? Of is dat te laat voor?


    Je mag je hele story (ook wat al geactiveerd is) bewerken tot en met november.


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    Je mag je hele story (ook wat al geactiveerd is) bewerken tot en met november.

    Fijn (ik krijg nu automatisch antwoord op een vraag die ik ook een keer wou stellen maar dat nu niet meer hoeft te doen (': )
    Want ik pas het namelijk best vaak aan(de hoofdstukjes om de spelling wat te verbeteren)


    i wanna die with you once or twice.

    Meiiore schreef:
    (...)

    Je mag je hele story (ook wat al geactiveerd is) bewerken tot en met november.


    Okee mooi, misschien mocht dat niet daarom vraag ik het voor de zekerheid


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    The Apocalypse


    Wat als er ineens een apocalypse start?
    Wanneer de doden beginnen te lopen,
    En ze de levende eten…
    Wat zou je doen?
    Zal je toegeven en je lot aanvaarden?
    Of vechten, en je geliefden beschermen?

    Wij willen vechten, en we zullen overleven.


    Het is 2017, de zombie uitbraak is nog maar net begonnen... niemand heeft enig idee wat er gaande is in de wereld. Mensen gaan dood, meer dan ooit. Degene die het zien te overleven vluchten weg uit de steden, waar alles het ergste geraakt word.
    Een groepje overlevers uit een kleinere stad, een plaatsje waar het niet meteen naar hel ging, hebben elkaar gevonden en zullen samen deze hel door staan.
    Vreemdelingen zijn niet meer te vertrouwen, maar vriendschappen worden gemaakt en liefde ontstaat.
    Zullen ze dit echt kunnen door staan?


    Thema - Alternate Universe
    Link

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 21:14 ]


    Little do you know

    Is dat verhaal niet al ouder? Ik kan me nog herinneren dat je een paar maanden geleden een cover vroeg voor dat verhaal ^ want die cover is toch door Nathalie gemaakt :3?


    I just caught the wave in your eyes

    I'd rather be an animal. Cold and heartless. All alone. Than ever have to feel this way again.



    “Oorlog is een activiteit die de mens in staat stelt om allerhande deugden, zoals discipline, moed, zelfopoffering, verantwoordelijkheid te ontwikkelen. Oorlog brengt het beste boven in de mens.”

    De zestienjarige Eden kent oorlogen alleen maar uit de boeken – en daar heeft ze er veel van moeten lezen. Iedereen wist immers dat deze dag zou komen: de dag waarop de volwassenen net zo uitgestorven waren als de dinosaurussen.

    Geen enkel boek bereidde haar voor op de gruwelijke realiteit: oorlog maakt zelfs van kinderen beesten. De klok lijkt de andere kant op te tikken, met de dag wordt de wereld minder beschaafd en worden lang vergeten en barbaarse praktijken weer in ere hersteld.

    En Eden?
    Eden draagt daar net zo hard aan bij als alle anderen.
    Misschien nog wel harder.
    Overleven gaat immers boven alles.
    Alles



    Thema: oorlog
    Link

    [ bericht aangepast op 7 jan 2016 - 23:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voldemortx schreef:
    The Apocalypse


    Het is 2017, de zombie uitbraak is nog maar net begonnen... niemand heeft enig idee wat er gaande is in de wereld. Mensen gaan dood, meer dan ooit. Degene die het zien te overleven vluchten weg uit de steden, waar alles het ergste geraakt word.
    Een groepje overlevers uit een kleinere stad, een plaatsje waar het niet meteen naar hel ging, hebben elkaar gevonden en zullen samen deze hel door staan.
    Vreemdelingen zijn niet meer te vertrouwen, maar vriendschappen worden gemaakt en liefde ontstaat.
    Zullen ze dit echt kunnen door staan?


    Zou je nog een link + thema kunnen plaatsen? (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    De link van "outsiders" werkt niet c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Voldemortx schreef:
    The Apocalypse


    Het is 2017, de zombie uitbraak is nog maar net begonnen... niemand heeft enig idee wat er gaande is in de wereld. Mensen gaan dood, meer dan ooit. Degene die het zien te overleven vluchten weg uit de steden, waar alles het ergste geraakt word.
    Een groepje overlevers uit een kleinere stad, een plaatsje waar het niet meteen naar hel ging, hebben elkaar gevonden en zullen samen deze hel door staan.
    Vreemdelingen zijn niet meer te vertrouwen, maar vriendschappen worden gemaakt en liefde ontstaat.
    Zullen ze dit echt kunnen door staan?

    Die cover is echt vet mooi! 0.0


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Het Schaakspel


    Mijn naam is Abbony Winterwire.
    Ik heb je hulp nodig. Ik kom van Nevellious, een land aan de westelijke zijde van Jangala.
    Er is een soort opstand tegen de regering, één waar ik belangrijke informatie vanaf weet.
    Maar er is een probleem. De mannen van de koning hebben me gepakt, en nu kan ik niet doen wat ik moest doen.
    Ik moet dit schaakspel uitspelen, ieder stuk is aan een persoon verbonden. De zwarte kant is de regering, de witte kant het verzet.
    Op een magische wijze gebeurt er hetzelfde met de personen als de stukken, dus als er eentje is geslagen, is diegene dood of uitgeschakeld.
    Ik heb het schaakspel verstopt in een andere dimensie, een plek die jij waarschijnlijk als thuis ziet. Men noemt het aarde.
    Een aantal stukken zijn al weg, want ik ben al begonnen.
    Je kan de verstopplaats


    Als Jesse deze brief in zijn kamer vindt, gelooft hij eerst helemaal niks van het verhaal. Waarom zou hij ook?
    Hij is geen fantasy- freak en ook geen fan van schaken, bovendien heeft hij geen idee wie Abbony is en waarom ze wil dat hij schaakt.
    Totdat hij lastig gevallen wordt door dromen over Nevellious, een land dat vroeger misschien heel mooi was, maar nu stukje bij beetje afbrokkelt.
    Hij besluit ze toch te helpen, en gaat op zoek naar het schaakbord om de nachtmerries stop te zetten.


    Thema: Alternative Universe

    Meer lezen

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 12:49 ]


    obsessive rage

    Pads schreef:
    De link van "outsiders" werkt niet c:


    Normaal zou de link het alweer moeten doen.


    16 - 09 - '17

    Even een MT voor de zekerheid ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Okay, ik heb waarschijnlijk een bespreekgeval bedacht en ik hoop zeer erg dat dit wordt toegestaan:
    Wordt de aarde in oorlog met de mensheid tot oorlog gerekend?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!