• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Kerstkoekje schreef:
    Mag je trouwens hulp van een beta-reader aanvragen? Voor de spelling.


    Ja, dat mag.


    16 - 09 - '17

    Er staan al redelijk wat aanmeldingen. :3


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Khezef schreef:
    Er staan al redelijk wat aanmeldingen. :3


    Dat is elk jaar zo, ongeveer driekwart haakt af of redt het niet op tijd af. Niet dat dat heel slecht is, want ze zijn vaak wel een heel eind gekomen, maar toch.
    Wat ik veel cooler vind is dat het motivatietopic volgespamd wordt ^^


    For those I love, I will sacrifice



    L_B_RTY


    Rusland — 1943. Isidor Yefrem staat in commando voor het Russische bevrijdingsleger met de taak om de Duitse krijgsgevangen onder controle te houden. In dit geval betekent dat maar één ding; uitmoorden. Het is de tweede wereld oorlog en Isidor treedt op als beul voor zijn land. Zijn generaal klopt hem op zijn schouder en vertelt hem dat hij het goed gedaan heeft. Hij schiet soldaten neer, mensen met een leven, een gezin, een familie. Het is werk. Het is oorlog. Oorlog kent geen grenzen. In tijden van oorlog, mag alles.

    Isidor slaat op de vlucht als de missie mislukt, maar niemand ontsnapt de oorlog ongedeerd. De enigen die het einde van de oorlog echt meemaken, zijn de gesneuvelden.

    War does not determine who's right, only who is left.



    • • • Doet mee aan Story of the Year 2016.
    • • • Zal historisch niet helemaal kloppen.
    • • • 12+ wegens veel heftige gebeurtenissen.
    • • • ABN geschreven.
    • • • Tijdelijke cover!
    • • • © Lizor


    Thema: Oorlog.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pards mijn abo heb je ^^


    i wanna die with you once or twice.

    Yay!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mihr Silvergem staat op het punt om een start te maken aan haar nieuwe leven. Een verplichtte uithuwelijking met een Gyppsha zit ze tegenaan te hikken. Mocht ze tegen de Koning en zijn Wijzen inspreken, dan zou het haar hoofd kosten. Om maar een brave burger te zijn stemt ze in — al had ze niet bepaald een keus — en vertrekt ze richting de weg die haar nieuwe leven haar zal leiden.

    Deze ceremonie brengt haar een nieuwe man, maar ook voldoende problemen. Wanneer er een tweede Gyppsha voor de deur staat met verrassend nieuws weet ze helemaal niet meer wat er gaande is in de wereld die ze probeert op te bouwen. Nooit heeft Mihr in een situatie geleefd waar ze geheimen hoort te ontrafelen, maar haar nieuwe omgeving lijkt er niet gereed voor te zijn om deze vrij te laten.

    © Nia
    Doet mee aan SOTY 2016, met als hoofdthema AU.
    Dit verhaal speelt zich af in een fantasiewereld.
    Gyppsha is volledig in het Nederlands geschreven.
    Meningen en andere reacties zijn van harte welkom.
    Deze cover is gemaakt door Pads (niet zeker).

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 13:11 ]


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik wil wel meedoen met due schrijfwestrijd, en dan kies ik voor thema alternate universe, want want daar had ik wel wat ideeen, maar ik heb wel paar vragen . Meld ik me hier goed? Mijn story wordt in het Nederlands geschreven, maar mag je in je story een paar worden in het latijns? (Gewoon drie worden) Of mag data niet?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 13:37 ]


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    Ik wil wel meedoen met due schrijfwestrijd, en dan kies ik voor the a alternate universe, want want daar had ik we'll wat ideeen, maar ik heb wel paar vragen . Meld ik me hier goed? En mag je in he story een paar worden in het latijns?


    In de topic (onderin van de hele tekst bovenin) zelf kan je zien hoe jij je kan aanmelden aan de SOTY.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Flowerpowers schreef:
    Ik wil wel meedoen met due schrijfwestrijd, en dan kies ik voor thema alternate universe, want want daar had ik wel wat ideeen, maar ik heb wel paar vragen . Meld ik me hier goed? Mijn story wordt in het Nederlands geschreven, maar mag je in je story een paar worden in het latijns? (Gewoon drie worden) Of mag data niet?

    Als het slechts een paar woorden zijn dan mag dat. Zoals Khezef boven mij al heeft gezegd, kun je in de beginpost inderdaad vinden hoe je je moet aanmelden. (:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 13:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Khezef schreef:
    (...)

    In de topic (onderin van de hele tekst bovenin) zelf kan je zien hoe jij je kan aanmelden aan de SOTY.


    Ik snap het niet helemaal.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Haha, (bijna) al mijn namen zijn Latijn ^^ Latijn is een mooie taal
    Maar ik ga zekerrr een kijkje nemen bij elke story van deze wedstrijd, dus ik ben heel benieuwt! :)


    i wanna die with you once or twice.

    Flowerpowers schreef:
    (...)

    Ik snap het niet helemaal.


    Deze dingen moeten ingevuld worden:
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story

    Er zijn voorbeelden genoeg. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lucens schreef:
    Haha, (bijna) al mijn namen zijn Latijn ^^ Latijn is een mooie taal
    Maar ik ga zekerrr een kijkje nemen bij elke story van deze wedstrijd, dus ik ben heel benieuwt! :)


    Iedereen duhh.
    En ik gebruik zelf ook Latijn. Maar alleen voor raadsels of als ik geen naam weet. (Al is de rest van de namen nog steeds gewoon verzonnen, haha)

    Naja, ik ga zelf ook wat story's bekijken, maar ik denk niet allemaal, omdat ik anders te weinig tijd heb om te schrijven. (Waarschijnlijk haak ik alsnog als een van de eerste af, maar ik wil het toch proberen. Was ik nou maar later met Mist begonnen, dat schrijft zoveel makkelijker)


    obsessive rage

    Al die geweldige ideeën. Ik weet weer wat doen dit jaar :')


    What would Emma do?