• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Omdat er gevraagd werd of er een nieuw praattopic geopend werd, heb ik dat even gedaan: Click (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    En er zijn weer een heleboel badges verzonden. Iedereen heel veel succes met schrijven! c:

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 15:30 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    En er zijn weer een heleboel badges verzonden. Iedereen heel veel succes met schrijven! c:


    Het was creepy hoe goed het getimed was met mijn eerste activering, haha. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Klein dingetje; mijn titel is met hoofdletters, niet met kleine letters (:

    Dit is wel toegestaan, toch?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Nia schreef:
    (...)

    Het was creepy hoe goed het getimed was met mijn eerste activering, haha. c:


    Ik ben goed in timen. ^^

    Pads schreef op 6 jan 2016 - 15:33: ip
    Klein dingetje; mijn titel is met hoofdletters, niet met kleine letters (:

    Dit is wel toegestaan, toch?


    Ja dit is toegestaan. Ik zal het veranderen. c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Ja dit is toegestaan. Ik zal het veranderen. c:

    Okay top, dank je! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.


    Het is 2149. Het grootste deel van de wereld is door de vierde oorlog weggevaagd. Alleen een klein stuk van West-Europa is nog bewoonbaar. Hier heerst een dictatuur die zichzelf The Ereption noemt. Er wordt met harde hand geregeerd en elk klein beetje verzet wordt zonder pardon gestraft met de dood. Onder de achttien wordt je nog beschermt door de wet, als je eenmaal de achttien gepasseerd bent sta je er alleen voor en mag iedereen doen met je wat ze willen.

    De zeventien-jarige Thalia heeft alleen nog maar haar zusje om voor te zorgen. De rest van haar familie is in de loop van de jaren van haar weggenomen.
    Op de dag dat Thalia achttien wordt is het haar al snel duidelijk dat ze niet meer veilig is. Samen met een jeugd vriend besluit ze weg te vluchten uit haar dorp en een reis tegemoet te gaan vol gevaren.
    Hoe verder van huis, hoe meer Thalia achter de geheimen van de oorlog en haar familie komt.


    Thema: Oorlog.

    (De link)

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 15:43 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Danse Macabre


    Gelukkig getrouwd met een mooi gezinnetje. Het kan een prachtig leven zijn. Het leven zit voor ze vol met zonneschijn en rooskleurige bloemen. Dit lijkt ook het geval te zijn voor Christoph Berkhoff en Viktoria Sascha Berkhoff. Ze hebben het geluk ontdekt. Ze hebben beide een goed betaalde baan en leven in goede gezondheid. Daarnaast kan iedereen zien hoeveel ze van elkaar houden. Ze doen alles voor elkaar! Het leven kan niet meer gelukkiger als ze een zoontje verwachten. Het lijkt het perfecte gezinnetje te worden. Of toch niet? Viktoria en Christoph wonen in Berlijn wanneer de oorlog begint. Onrust groeit onder de bevolking, ook al laat niemand het merken. Viktoria's geheime afkomst dreigt ontdekt te worden. Het kan de dood beteken voor haarzelf en haar zoontje. Daarnaast loopt Christoph rond met een vloek. Ook hij zal snel een oplossing moeten vinden. Zijn toekomst ziet er alles behalve rooskleurig uit. Het is pijnlijk en grauw. Ook hij moet er alles aan doen om niet in de handen te vallen van de overheid. Christoph zal er alles aan moeten doen om zijn gezin en zichzelf te beschermen, maar dit schijnt niet zo makkelijk te zijn. Zal het Christoph lukken om zijn gezin te beschermen en zijn vloek op te heffen?

    Ze dansen om de dood. De ene voor, de ander tegen.

    Thema: Oorlog

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 17:51 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Volgens mij klopt je link niet?(als ik er op klik staat er: Je kunt alleen aan je eigen story's werken? XD)


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Volgens mij klopt je link niet?(als ik er op klik staat er: Je kunt alleen aan je eigen story's werken? XD)

    Oeps, dat was inderdaad de verkeerde link


    Seasons will change, but I shall remain




    Dromen, iedereen doet het weleens. Sommige mensen zeggen, dreams come true. De 19 jarige Jane McCartney wil al jaren het leger in, mensen helpen, dat lijkt haar wat. De keuring is streng en er dreigt een oorlog uit te breken. Jane moet met vrijwel geen training het slagveld in, maar zal het haar lukken de oorlog te stoppen?

    Thema: oorlog[url]
    http://www.quizlet.nl/stories/details.php?id=154840&message=265[/url]


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    http://www.quizlet.nl/stories/details.php?id=154840&message=265

    Kliklink fail, sorry (A)


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    xBloem schreef:
    http://www.quizlet.nl/stories/details.php?id=154840&message=265

    Kliklink fail, sorry (A)


    Heb je een andere link? Deze werkt niet.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Mijn verhaal staat bij het verkeerde thema. Hij moet bij oorlog staan. ^^


    "Ignite, my love. Ignite."

    Scribe schreef:
    (...)

    Heb je een andere link? Deze werkt niet.


    http://www.quizlet.nl/stories/154840/warheroes---soty/

    deze doet het bij mij ^^


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''