• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    Haha, ik weet wel zeker dat mijn idee binnen de regels valt, maar er zijn een paar andere redenen waarom ik twijfel (waaronder al deze getalenteerde mensen die meedoen, help).

    Haha, ja ik snap je probleem dat heb ik ook(kijk maar een paar blz terug ) :(


    i wanna die with you once or twice.

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Haha, ik weet wel zeker dat mijn idee binnen de regels valt, maar er zijn een paar andere redenen waarom ik twijfel (waaronder al deze getalenteerde mensen die meedoen, help).


    Ik doe ook mee ondanks al deze getalenteerde mensen, haha. Het is in mijn geval dan ook al niet geheel voor de winst, maar vooral de motivatie om het af te krijgen :3. Ik denk dat hoe meer mensen meedoen, hoe meer OP stories er een beetje aandacht krijgen en dat kan toch zeker niet iets slechts zijn?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Het is eigenlijk alleen heel onhandig als je het ooit nog wil uitgeven in mijn ogen. Als je dat wil doen, raad ik het eigenlijk af. Anders idd waarom niet.


    Je kunt het toch inactiveren?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Theroux schreef:
    Je kunt het toch inactiveren?

    Als ik het zou willen uitgeven, laat ik als ik klaar ben met deze wedstrijd steeds een hoofdstukje verdwijnen denk ik...


    i wanna die with you once or twice.

    Theroux schreef:
    (...)

    Je kunt het toch inactiveren?


    Opzich wel, hoewel als je mogelijk wint, er dan wel een SOTY is die niet eens meer online te vinden is :S En het heeft dan wel al online gestaan/ heel veel mensen weten al wat er gaat gebeuren. Ze zouden er vervelend over kunnen doen. Ik zeg niet dat ze het ook altijd doen, maar het zou wel kunnen. Maar buiten dat zie ik voor niemand een reden om niet mee te doen ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Opzich wel, hoewel als je mogelijk wint, er dan wel een SOTY is die niet eens meer online te vinden is :S En het heeft dan wel al online gestaan/ heel veel mensen weten al wat er gaat gebeuren. Ze zouden er vervelend over kunnen doen. Ik zeg niet dat ze het ook altijd doen, maar het zou wel kunnen. Maar buiten dat zie ik voor niemand een reden om niet mee te doen ^^

    Ik heb zo mijn eigen redenen om hier aan mee te doen. Zo word ik door de meeste volwassenen (ook ja, heel erg hier op Quizlet) als gek verklaard dat ik mijn ontzettende best doe mezelf te verbeteren. Op school hebben de leraren weinig vertrouwen in me. Hoe erg ze ook hun best proberen te doen, het lukt hen totaal niet om te laten zien dat ze vertrouwen in me hebben. De laatste tijd kom ik veel meer in contact met rond de 20 jarige mensen hier. Ook zei zeggen doen precies het zelfde. Dit doet me best veel pijn, maar het geeft me nog meer redenen om mezelf te bewijzen en ooit te laten zien aan de wereld dat ik het wel kan. Dat is eigenlijk mijn reden om mee te doen..


    i wanna die with you once or twice.

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Opzich wel, hoewel als je mogelijk wint, er dan wel een SOTY is die niet eens meer online te vinden is :S En het heeft dan wel al online gestaan/ heel veel mensen weten al wat er gaat gebeuren. Ze zouden er vervelend over kunnen doen. Ik zeg niet dat ze het ook altijd doen, maar het zou wel kunnen. Maar buiten dat zie ik voor niemand een reden om niet mee te doen ^^


    Ja, dat snap ik. Punt is wel dat Quizlet maar klein deel van het publiek is dat je met uitgave hoopt te bereiken. Als je hem wint is het wat lastiger ja, maar over het algemeen denk ik dat het niet zo'n zwaar geldend punt is. Misschien dat je de titel zal moeten veranderen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik herschrijf dingen als ik het wil uitgeven.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ja, dat snap ik. Punt is wel dat Quizlet maar klein deel van het publiek is dat je met uitgave hoopt te bereiken. Als je hem wint is het wat lastiger ja, maar over het algemeen denk ik dat het niet zo'n zwaar geldend punt is. Misschien dat je de titel zal moeten veranderen.

    Bovendien zitten er bijna alleen maar Nederlands en Belgen op deze site dus is zijn er genoeg landen waar ze je verhaal niet kennen


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    (...)
    Bovendien zitten er bijna alleen maar Nederlands en Belgen op deze site dus is zijn er genoeg landen waar ze je verhaal niet kennen


    Maar dan moet het boek wel vertaald worden, en dat gebeurt vaak pas als het een beetje loopt in het land van oorsprong.


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    Maar dan moet het boek wel vertaald worden, en dat gebeurt vaak pas als het een beetje loopt in het land van oorsprong.

    Tenzij je er heel veel voor over hebt en het zelf vertaald en het naar een uitgeverij in een ander land stuurt


    i wanna die with you once or twice.

    Ik zie dat ik een discussie heb gestart die ik helemaal niet wilde starten, haha. Het kán gewoon een punt van discussie zijn bij uitgevers, het hoeft helemaal niet en als jullie dat geen punt vinden, dan is dat goed, lekker online plaatsen. Doe ik zelf met bepaalde dingen ook. Met die reden ben ikzelf alleen een beetje terughoudend om mee te doen atm en het zou een reden voor anderen kunnen zijn, maar dat hoeft totaal niet.


    Happy Birthday my Potter!

    Ziegler schreef:
    Ik heb een vraagje. In de regels staat dat je geen kleurtjes mag gebruiken, valt grijs hier ook onder?

    We hebben even overlegd, maar grijs of donkerblauw mag eventueel wel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Theroux schreef:
    (...)

    Ja, dat snap ik. Punt is wel dat Quizlet maar klein deel van het publiek is dat je met uitgave hoopt te bereiken. Als je hem wint is het wat lastiger ja, maar over het algemeen denk ik dat het niet zo'n zwaar geldend punt is. Misschien dat je de titel zal moeten veranderen.

    Er zijn best wat uitgevers die een verhaal afwijzen als het op internet heeft gestaan. Je krijgt het immers nooit helemaal van internet af (als je Leviathan googled krijg je nog steeds alle hoofdstuk-titels en de eerste regels te zien, ook al kun je niet op de link klikken). Dat is ook de reden dat ik er spijt van heb gehad om Leviathan online te zetten. Toch geloof ik dat als men écht veel potentie in je verhaal ziet, ze het wel door de vingers zien. Maar het kan inderdaad een struikelblok zijn.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 19:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Amphibian schreef:
    (...)
    We hebben even overlegd, maar grijs of donkerblauw mag eventueel wel.


    Hoe zit dat met het template? Ik heb bijvoorbeeld een template met donker rode letters. Moet ik dit aanpassen?


    "Ignite, my love. Ignite."