• Welkom bij Story of the Year 2016!

    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres; dit jaar heb je de keus tussen twee thema's en je kan een leuke Quizlet-prijs winnen.
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! c:

    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 4.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Peralta, Amphibian, Wiarda, Scribe, Reigns of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 30.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Bij deelname, de mijlpaal van 20.000 woorden, de mijlpaal van 40.000 woorden (het minimumaantal) en het afronden van je story, wordt een badge uitgereikt ter ere van je inspanningen.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.
    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Lily_Evans de winnaar met haar story Schimmenspel.
    (Archief)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 13:09 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2016 - 13:41 ]


    De officiële crewpagina

    De Oorlog in het Verschiet


    The king is mad
    The queen is scared
    The heir is torn
    The knight is exiled
    The mistress is on the run.


    De koning is gek geworden, zijn razernij en paranoia roepen in het hele land angst en weerstand. Eben is zich goed bewust van de oorlog die in het verschiet ligt maar is verscheurd tussen trouw aan zijn familie en zijn plicht tegenover het volk.


    @Clarick
    Begonnen: 4 - 1 - 2015
    Geëindigd: ???


    Link


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Ik vind het leuk dat het thema zo veel mensen aanspreekt. Ik zie echt veel interessante verhalen. Ik heb zelf nog geen idee, maar gelukkig heb ik het hele jaar nog. :'D


    What would Emma do?

    Kerstdino schreef:
    Ik vind het leuk dat het thema zo veel mensen aanspreekt. Ik zie echt veel interessante verhalen. Ik heb zelf nog geen idee, maar gelukkig heb ik het hele jaar nog. :'D

    Same thought here ;D


    I am an idiot, I move.

    Kerstdino schreef:
    Ik vind het leuk dat het thema zo veel mensen aanspreekt. Ik zie echt veel interessante verhalen. Ik heb zelf nog geen idee, maar gelukkig heb ik het hele jaar nog. :'D


    Ik ga echt veel lezen denk, want het ziet er allemaal heel leuk uit en ik heb echt online leesvoer nodig voor in volle treinen waar ik hooguit een beetje op mijn mobiel kan ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Ik ga echt veel lezen denk, want het ziet er allemaal heel leuk uit en ik heb echt online leesvoer nodig voor in volle treinen waar ik hooguit een beetje op mijn mobiel kan ^^


    Succes met dat, er zal denk wel genoeg leesvoer zijn. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Khezef schreef:
    (...)

    Succes met dat, er zal denk wel genoeg leesvoer zijn. XD


    Dat hoop ik, vorig jaar begon het ook zo though, dus ik blijf wel hard aanmoedigen, want volgens mij is dat wel nodig. En desnoods schrijf ik gewoon weer op het laatste moment nog even 40K of zo :Y) dat was een grapje, obviously. Ik weet nog niet of ik mee wil doen. Ideeën genoeg, maar ja


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Dat hoop ik, vorig jaar begon het ook zo though, dus ik blijf wel hard aanmoedigen, want volgens mij is dat wel nodig. En desnoods schrijf ik gewoon weer op het laatste moment nog even 40K of zo :Y) dat was een grapje, obviously. Ik weet nog niet of ik mee wil doen. Ideeën genoeg, maar ja


    Mijn record is 25k in 2 dagen bij een nanowrimo contest... 40k klinkt weinig eigenlijk. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Khezef schreef:
    (...)

    Mijn record is 25k in 2 dagen bij een nanowrimo contest... 40k klinkt weinig eigenlijk. XD


    Wow chill ^^ 40K is het minimum voor SOTY, dus ik zou zeggen even twee dagen doorbijten en je hebt je inzending.


    Happy Birthday my Potter!




    "Rule #1: Knock on every closed door. It's closed for a reason.

    Rule #2: Don't touch each other's stuff, especially underwear.

    Rule #3: Don't fly.



    Sage heeft één grote zekerheid in haar leven; het universum is haar niet goed gezind.
    Nadat ze eindelijk is afgestudeerd en naar de universiteit kan, hoopt ze om toch even het superheldenleven achter zich te laten. Een nieuwe plaats, nieuwe dromen, nieuwe vrienden; meer vraagt ze niet. Jammerlijk genoeg horen daar blijkbaar ook nieuwe vijanden bij. Haar nieuwe kamergenoot laat haar aloude aartsvijand TK in het stof bijten. De knorrige, slordige en onrespectvolle - maar best wel knappe - Talon geeft geen zier om haar privacy, en Sage moet een manier vinden om niet enkel haar ondergoed, maar ook al haar geheimen voor hem verborgen te houden.

    Nederlands
    Humor ~ Actie ~ OP
    Doet mee aan SOTY
    (hoofd)Thema: Oorlog




    LINK

    Het past in beide thema's, maar aangezien het hele verhaal om de 'oorlog' tussen de twee hoofdpersonages gaat, zet ik het bij dat thema (:

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 1:11 ]


    Mhm?

    Ik denk dat je een foute link hebt gepost. (:


    What would Emma do?

    Kerstdino schreef:
    Ik denk dat je een foute link hebt gepost. (:


    Inderdaad (':
    Bedankt om het op te merken!


    Mhm?

    Sonder schreef:
    (...)

    Inderdaad (':
    Bedankt om het op te merken!


    Geen probleem! Mijn abo heb je al, ik ben nog steeds een grote fan van je stories! (: Klinkt echt heel erg interessant.


    What would Emma do?

    Kerstdino schreef:
    (...)

    Geen probleem! Mijn abo heb je al, ik ben nog steeds een grote fan van je stories! (: Klinkt echt heel erg interessant.


    Dankje ^^


    Mhm?

    AfterIife schreef:
    Ik heb wel al een ideetje, het heeft met Noord-Korea te maken en oorlog maar om het een beetje logisch te katen lijken is het ook handig als ik wat AU erin gebruik (dus futuristisch) is dat erg?

    + momenteel heb ik een verhaal (Case 99) die binnen deze genres valt en die ik ooit online heb gegooid maar nooit echt aandacht aan heb besteed, die mag ik niet gebruiken toch?)


    Om je eerste vraag te beantwoorden. Het is niet erg als je AU er in gebruikt, zolang er maar één thema duidelijk naar voor komt is het prima. Om dan op je tweede vraag te antwoorden, nee, het is echt de bedoeling dat je een volledig nieuw verhaal schrijft.


    16 - 09 - '17

    Hoort een Dystopian Future ook bij Alternative Universe?


    in love with the fictional characters, I'm sorry