• Hoi!

    In mijn nieuwe verhaal wil ik me focussen op oorlog, maar ik weet niets van rangen af. Ik heb zelf geprobeerd wat te onderzoeken en heb al wat nuttige pagina's gevonden, maar kan iemand me het in babytaal uitleggen? Ik vind het namelijk wel interessant, maar snap er tot dusver nog niet superveel van.
    Ik wil graag van de Nederlandse Krijgsmacht zoveel mogelijk informatie hebben/opzoeken.
    Via deze site kwam ik al op een mooie pagina van wikipedia terecht, maar volgens mij gebruiken ze toch niet ál die termen? Bovendien wil ik het in mijn verhaal ook weer niet al te moeilijk doen en gewoon simpel houden, maar ik wil wel dat ik het correct zeg/benoem.

    Alvast bedankt! c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb er geen verstand van, maar bij het bordspel Stratego staan er wel rangen bij. Geen idee of je daar wat aan hebt. :p


    Pretty is just a pretty word.

    Yes. Dus vraag maar raak

    Basically zijn er in NL de landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee. Allen gebruiken hun eigen benamingen, dus op hoofdlijnen kan het hetzelfde zijn, maar op sommige details net anders. (Zo heb je bij de infanterie (de frontlinie militairen) een sergeant, en bij de cavalerie (tanks e.d.) een wachtmeester, terwijl ze in rang gelijk zijn).

    Je zult jezelf dus af moeten vragen waar je je verhaalt op gaat richten.. Daarna kan ik je op details wel helpen hoor

    [ bericht aangepast op 17 jan 2016 - 20:39 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik ga je een pb sturen. Bedankt!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zet hier een slotje op. Voorlopig ben ik voldoende geholpen. Bedankt!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!