• besefte ik plots dat tampons toch echt geweldige dingen zijn!
    Zo handig om te gaan sporten (vooral als je hobby met water te maken heeft) en ik vind het zelf ook gewoon fijner dan een maandverband.

    Maar nu vroeg ik me dus eigenlijk af hoeveel procent van de vrouwelijke Q-gemeenschap tampons gebruikt. En dan ook waarom (niet). ^^

    Voila, nu is het forum weeral wat levendiger. :Y)

    Gebruik jij wel eens tampons?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ja. Ik vind maandverband heel vies om te gebruiken.

    Ik wissel af.
    Maar als ik ga trainen of iets intensief dan kies ik altijd voor tampons. Je wil niet zweten met een maandverband en bij een training kom je altijd redelijk nat terug (een echte kajakker spetst zichzelf nat). Dusja. =)
    's Nachts gebruik ik wel altijd maandverband. Dan moet je minder uitkijken dat de tampon er niet te lang in zit.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik wordt gewoon blij als ik dit lees alleen al van jou enthousiasme!
    Afwisselen doe ik ook vooral zoals Scandal zegt, ik gebruik ook alleen tampons als ik iets intensief ga doen.

    Ik gebruik enkel maandverband/inlegkruisjes op het einde van de week, wanneer er te weinig bloedverlies is om de tampons pijnloos te verwijderen. Maandverband zit zo ongemakkelijk en ik vind het ook wat minder ruiken, dus dan is mijn keuze snel gemaakt ^^ 's nachts doe ik gewoon een nieuw open zodra ik in bed duik en er weer uitkom, dus dat valt ook goed mee.


    Mhm?

    Zelf kan ik geestelijk tampons niet inbrengen omdat ik de nodige traumatische ervaringen heb meegemaakt vroeger en persoonlijk vind ik enkele dagen in de maand een wandelende bonk ellende worden geen goed idee voor zoiets stoms. Voor mij dus maandverband, ondanks dat ik de geur niet uit kan staan en ik het eigenlijk gewoon vies vindt. Stiekem zou ik dus wel voor tampons kiezen, mocht de keuze in mijn handen liggen.


    I'm your little ray of pitch black.

    Tampons enkel als ik het water in moet..


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nee. Het klinkt heel raar, want ik heb ook gewoon seks (om het rauw te zeggen), maar ik heb een grondige haat ontwikkeld voor tampons. Ik weet dat je daarin moet groeien, maar ik dat ding gewoon niet op een normale manier inbrengen. En ik blijf hem voelen en ik kan niet op een normale manier bewegen of rondlopen. Nee, niets voor mij.
    Ik ben wel aan het denken over een spiraaltje, maar dat wordt dus ook nog een hele onderneming... :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Sonder schreef:
    Ik gebruik enkel maandverband/inlegkruisjes op het einde van de week, wanneer er te weinig bloedverlies is om de tampons pijnloos te verwijderen. Maandverband zit zo ongemakkelijk en ik vind het ook wat minder ruiken, dus dan is mijn keuze snel gemaakt ^^ 's nachts doe ik gewoon een nieuw open zodra ik in bed duik en er weer uitkom, dus dat valt ook goed mee.

    yup, zo doe ik het ook (:


    The soul needs autumn.

    Nee, gatverdamme. Ik vind tampons zo vies en heel eng, nooit dat ik dat zal gebruiken. Als ik op vakantie ga dan slik ik de pil wel even door, liever dat dan ongesteld worden en niet kunnen zwemmen, omdat ik dan zo een creepy tampon in moet. He no way :/


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Alleen als ik moet zwemmen. Maar over het algemeen gebruik ik gewoon maandverband.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Scandal schreef:
    Ik wissel af.
    Maar als ik ga trainen of iets intensief dan kies ik altijd voor tampons. Je wil niet zweten met een maandverband en bij een training kom je altijd redelijk nat terug (een echte kajakker spetst zichzelf nat). Dusja. =)
    's Nachts gebruik ik wel altijd maandverband. Dan moet je minder uitkijken dat de tampon er niet te lang in zit.


    Ik gebruik 's nachts eigenlijk liever maandverband, omdat ik anders schrik heb om door te lekken (zeker de eerste dagen). :')

    Lazaretto schreef:
    Ik wordt gewoon blij als ik dit lees alleen al van jou enthousiasme!
    Afwisselen doe ik ook vooral zoals Scandal zegt, ik gebruik ook alleen tampons als ik iets intensief ga doen.


    Dankje, haha!

    Sonder schreef:
    Ik gebruik enkel maandverband/inlegkruisjes op het einde van de week, wanneer er te weinig bloedverlies is om de tampons pijnloos te verwijderen. Maandverband zit zo ongemakkelijk en ik vind het ook wat minder ruiken, dus dan is mijn keuze snel gemaakt ^^ 's nachts doe ik gewoon een nieuw open zodra ik in bed duik en er weer uitkom, dus dat valt ook goed mee.


    Jep, de geur vind ik ook niet echt prettig. :3

    Nia schreef:
    Zelf kan ik geestelijk tampons niet inbrengen omdat ik de nodige traumatische ervaringen heb meegemaakt vroeger en persoonlijk vind ik enkele dagen in de maand een wandelende bonk ellende worden geen goed idee voor zoiets stoms. Voor mij dus maandverband, ondanks dat ik de geur niet uit kan staan en ik het eigenlijk gewoon vies vindt. Stiekem zou ik dus wel voor tampons kiezen, mocht de keuze in mijn handen liggen.


    Dat vind ik echt jammer om te horen. :c

    Peralta schreef:
    Nee. Het klinkt heel raar, want ik heb ook gewoon seks (om het rauw te zeggen), maar ik heb een grondige haat ontwikkeld voor tampons. Ik weet dat je daarin moet groeien, maar ik dat ding gewoon niet op een normale manier inbrengen. En ik blijf hem voelen en ik kan niet op een normale manier bewegen of rondlopen. Nee, niets voor mij.
    Ik ben wel aan het denken over een spiraaltje, maar dat wordt dus ook nog een hele onderneming... :W


    Je moet er inderdaad in groeien, ja. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik het aangenaam begon te vinden. :p En ik weet eigenlijk niet of ik het ooit zou geprobeerd hebben, moest mijn hobby niet zwemmen geweest zijn. :')

    Shawn_Mendes schreef:
    Nee, gatverdamme. Ik vind tampons zo vies en heel eng, nooit dat ik dat zal gebruiken. Als ik op vakantie ga dan slik ik de pil wel even door, liever dat dan ongesteld worden en niet kunnen zwemmen, omdat ik dan zo een creepy tampon in moet. He no way :/


    Ik denk dat iedereen dat in het begin wel had. ^^ Daar moet je eigenlijk gewoon even door, en dan merk je pas wat de voordelen zijn. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik denk dat iedereen dat in het begin wel had. ^^ Daar moet je eigenlijk gewoon even door, en dan merk je pas wat de voordelen zijn. c:


    Nah, ik zie het mezelf echt niet doen haha.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Dat vind ik echt jammer om te horen. :c


    Meh, ik heb me er al een hele tijd bij neergelegd eigenlijk. Het zij zo, niemand is perfect en iedereen is lekker defect. Je moet ook aan maandverband wennen, net als aan tampons (ik heb geen flauw idee waarom ik condooms wilde typen ipv tampons, maar goed).


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik heb de irrationele angst dat het touwtje afbreekt, dus vind ik tampons nooit echt een heel comfortabel gevoel. :') Daarnaast ben ik nooit zo heftig ongesteld en zou ik het bij wijze van met een inlegkruisje afkunnen, dus ik vind maandverband wel prima haha.


    She's imperfect but she tries

    Nee, ik kan er echt niet mee overweg. Ik heb er vroeger problemen mee gehad en dat blijft toch in je hoofd zitten. :W Ik ben wel aan het nadenken over zo'n cup. Gelukkig krijg ik mijn regels maar een keer om de drie of vier maand, dus zo vaak heb ik er geen last van. Ik mag mijn pil doornemen omdat ik echt ongelofelijk veel pijn krijg telkens.


    What would Emma do?