• 12 januari is de tv show 'Shadowhunters' in Amerika gestart, deze is gebaseerd op The Mortal instrument boeken.=3



    De tv show wijkt wel heftig af van de boeken en degene die had gehoopt dat het precies de boeken zou volgen (omdat ze alles in detail zouden kunnen uitwerken.....), heeft pech want dat is niet het geval. Als je om de imperfecties heen kan kijken is het echter nog aardig vermakelijk om te kijken (ik bid nog steeds dat het acteer werk beter word). Morgenvroeg om zes uur (onze tijd dus) word de derde aflevering uitgezonden!(:




    about the show

    Based on the bestselling young adult fantasy book series The Mortal Instruments by Cassandra Clare, “Shadowhunters” follows 18-year-old Clary Fray, who finds out on her birthday that she is not who she thinks she is but rather comes from a long line of Shadowhunters – human-angel hybrids who hunt down demons. When her mother, Jocelyn, is kidnapped, Clary is thrown into the world of demon hunting with mysterious Shadowhunter Jace and her best friend, Simon. Now living among faeries, warlocks, vampires and werewolves, Clary begins a journey of self-discovery as she learns more about her past and what her future may hold.

    Interesse? Klik hier!


    Laat me weten als je de serie ook volgt en op de lijst wilt. (krul)

    Shadowhunters:

    [ bericht aangepast op 3 feb 2016 - 21:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Daggers schreef:
    Can I just say I like the showcast better? Ook al hou ik van Katherine McNamara, haar haar als Clary vindt ik te rood..k had het eerder natuurlijker verwacht ipv echt geverfd-like.
    En Isabelle is ook zoo pretty!


    Izzy is heel mooi. Over Katherine heb ik bijna geen mening, alleen dat ik haar acteerkunsten tot nu toe niet heel goed vond. Alleen van Jace ben ik geen fan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik weet wel zeker dat dat een voordeel is. Ik heb ze dan wel een tijd geleden gelezen dus echt details herinner ik me niet, maar het instituut...tja in de boeken kreeg ik niet de indruk dat het zo hightec was en daarnaast waren er in de boeken maar 4 inwoners (zonder de ouders en het broertje van Alec en Izzy) dus ik vond het nogal druk bevolkt.^^


    New York is een van de grootste instituten in de wereld, dus het zou raar zijn dat het achtergelaten zou worden in de handen van kinderen (in de boeken waren ze nog kinderen, Clary was 15 aan het begin) en hodge om op ze te letten. De reden dat er zo weinig mensen waren in de boeken, was dat de acorden met de downworlders vernieuwd werden. Haast iedereen moest in Idris zijn.

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 20:08 ]


    Carpe Noctem

    Reigns schreef:
    Ik was van plan om te beginnen met kijken, maar het is er nog niet van gekomen. Ik ben benieuwd.


    Doen! Zelfs al is het niet naar mijn verwachtingen, ik raad het niet af tot nu toe.(:
    Clace schreef:
    (...)

    Hahahha. Ja, dat was echt een verschrikkelijk stuk. Ik had gelukkig de boeken al uit voordat de film kwam maar ik vond het ook niet heel tactisch dat de film dat ging spoilen.


    Niet bepaald nee, ik had natuurlijk altijd al een voorgevoel, maar dan nog.x'D

    Daggers schreef:
    Can I just say I like the showcast better? Ook al hou ik van Katherine McNamara, haar haar als Clary vindt ik te rood..k had het eerder natuurlijker verwacht ipv echt geverfd-like.
    En Isabelle is ook zoo pretty!


    Hmm ja qua uiterlijk vind ik de showcast eigenlijk ook wel beter, Clary's haar hebben ze juist heel erg lang op nagedacht (dat kun je zien in dat voor filpmje)

    [ bericht aangepast op 26 jan 2016 - 20:20 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Nacht schreef:
    (...)

    New York is een van de grootste instituten in de wereld, dus het zou raar zijn dat het achtergelaten zou worden in de handen van kinderen (in de boeken waren ze nog kinderen, Clary was 15 aan het begin) en hodge om op ze te letten. De reden dat er zo weinig mensen waren in de boeken, was dat de acorden met de downworlders vernieuwd werden. Haast iedereen moest in Idris zijn.


    Volgens de boeken woonde Jace, Alec,Izzy, Max, de vader, moeder en Hodge er. Voor de rest was er niemand en nou ja opeens loopt het hele instituut vol in de serie.=p


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Volgens de boeken woonde Jace, Alec,Izzy, Max, de vader, moeder en Hodge er. Voor de rest was er niemand en nou ja opeens loopt het hele instituut vol in de serie.=p


    Ja, zij waren de enige die daar woonde, maar er woonde wel ander shadowhunters in new york. De conclave en enclave. Dat zag je ook in de infernal devices.
    Met de instituut als uitvalsbasis, waar ze hun opdrachten krijgen en trainen vond ik het niet zo gek dat het druk was.


    Carpe Noctem

    Ik wil ook wel op de lijst c:

    Wat ik tot nu toe vooral jammer vind is het slechte acteren en dat het instituut ineens zo hypermodern is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Nacht schreef:
    (...)

    Ja, zij waren de enige die daar woonde, maar er woonde wel ander shadowhunters in new york. De conclave en enclave. Dat zag je ook in de infernal devices.
    Met de instituut als uitvalsbasis, waar ze hun opdrachten krijgen en trainen vond ik het niet zo gek dat het druk was.


    Ik heb die 'infernal devices' nog niet gelezen.(cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Amberle schreef:
    Ik wil ook wel op de lijst c:

    Wat ik tot nu toe vooral jammer vind is het slechte acteren en dat het instituut ineens zo hypermodern is.


    Ik zal je erop zetten!=3 Ja dat zijn wel bummers ja.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Thanks ^^


    Ik zei voor de show begin nog van "slechter dan de film kan het niet worden", maar daar ben ik niet erg zeker meer van :')
    Maar goed, als je naar andere series kijkt, dan was het acteerwerk in het eerste seizoen vaak ook nog niet superbe.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Amberle schreef:
    Thanks ^^


    Ik zei voor de show begin nog van "slechter dan de film kan het niet worden", maar daar ben ik niet erg zeker meer van :')
    Maar goed, als je naar andere series kijkt, dan was het acteerwerk in het eerste seizoen vaak ook nog niet superbe.


    De enige waar ik me echt aan stoor is Kat.
    Alberto is zo Simon en Alec vind ik echt ongelofelijk knap neer gezet. Magnus vind ik een stuk beter dan in de film, niet dat we in de film veel van hem zagen, maar hij was eigenlijk alleen een rare gast in zijn ondergoed, hier zie je zoveel van hem. In heel de manier waarop hij beweegt staat hij al los van de mundanes en mortals.
    Verder is Clary's vader oud genoeg om haar vader te zijn, hebben Jace, Alec en Isabel een echte broer en zus relatie, kunnen isabel en clary het goed met elkaar vinden en is Hodge niet 80 en Alec niet 30.

    Ik ben echt best wel blij met de serie.


    Carpe Noctem

    Amberle schreef:
    Thanks ^^


    Ik zei voor de show begin nog van "slechter dan de film kan het niet worden", maar daar ben ik niet erg zeker meer van :')
    Maar goed, als je naar andere series kijkt, dan was het acteerwerk in het eerste seizoen vaak ook nog niet superbe.


    Opeens twijfel je of de film nou echt zo slecht was.='D
    Hmmm nou ja ik vond in de meeste series die ik heb gezien het acteerwerk beter dan wat ik nu zie, maar dat zal misschien nog komen.


    You were born original, don't die as a copy.

    ik probeer nu episode 1 maar ik kom er moeilijk in...


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    FrenchFries schreef:
    ik probeer nu episode 1 maar ik kom er moeilijk in...


    Hmmm, daar had ik nou net weer geen last van, heb je de boeken niet gelezen?


    You were born original, don't die as a copy.

    Zet mij er maar bij ^-^
    Ik erger me vooral aan Katherine's stem, voor de rest is het wel oké. Ik vind stiekem sommige aanpassingen wel leuk (Isabelle, het instituut, Dotty) maar dat is misschien omdat ik niet zo'n groot fan was van de boeken :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    SPECS schreef:
    (...)

    Hmmm, daar had ik nou net weer geen last van, heb je de boeken niet gelezen?

    Ja ik heb de boeken wel gelezen, maar ik vind het acteerwerk best wel slecht en vergeleken met het boek gaat alles een beetje door elkaar voor mijn gevoel.
    But I Keep trying :Y)


    LaAt ZiEn WiE jE bENt