• ... en onderzoekers ondersteunen dit. Wat vinden jullie nou hiervan?


    Ze loopt rond met een staart en heeft kattenoren op haar hoofd. Ze miauwt, spint, blaast naar honden en is bang voor water. De 20-jarige Nina uit Oslo weet het zeker: ze is een kat in een verkeerd lichaam.

    En wie denkt dat Nina maar een grapje maakt, heeft het mis. In een reportage op de Noorse televisie vertelt ze over haar 'aandoening' en laat ze zien hoe ze leeft als kat. De video is op YouTube al tienduizenden keren bekeken:


    Bij psycholoog
    Tegen de Noorse zender NRK zegt ze dat ze zich op haar 16de realiseerde dat ze eigenlijk een kat is. Vanaf dat moment begon ze zich ook als een kat te gedragen. En daar voelt ze zich goed bij. Ze zegt dat ze ook beter ziet in het donker en een beter gehoor heeft dan andere mensen.

    Nina denkt dat ze geboren is als kat in een verkeerd lichaam. Ze is ervoor bij een psycholoog geweest. Hij zegt dat ze er overheen kan groeien. Maar dat wil Nina helemaal niet. Ze wil de rest van haar leven kat zijn.


    Ach, zolang wat ze doet niet illegaal is en geen mensen kwaad doet zie ik er geen probleem in. :')
    Er zijn zat mensen met dit soort overtuigingen of lifestyles.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Ach, zolang wat ze doet niet illegaal is en geen mensen kwaad doet zie ik er geen probleem in. :')
    Er zijn zat mensen met dit soort overtuigingen of lifestyles.


    Klopt, maar ik heb nog nooit gehoord van een geval waarbij onderzoekers die gedachte ook werkelijk ondersteunen ^^ Ik vind het eh, zeer bijzonder.

    Eh, speciaal.... Zolang zij maar gelukkig is zeker?
    Al weet ik niet of het wel zo'n goed idee is om dit soort gedrag te ondersteunen (laat staan aanmoedigen).


    The soul needs autumn.

    Ik blijf dit soort dingen vreemd vinden. Vooral omdat ik nog nooit bv een hond heb gezien die denkt dat hij een schildpad is - en als het bij andere dieren niet mogelijk is, lijkt het me maar vreemd dat het bij een mens wel kan. Maar ja, het mens doet niemand kwaad, dus meer dan gewoon 'vreemd' kan ik het niet vinden (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben benieuwd of ze ook haar behoeftes doet in een kattenbak, vervoerd wordt in een reismand en kattenbrokken/vlees eet.

    Ik heb een tijdje een wachtruimte gedeeld bij de psycholoog met iemand die claimde een wolf te zijn in een mensenlichaam. Op zich begrijp ik het best als je een hele sterke connectie voelt met een diersoort, maar dat ging me dan net weer een stapje te ver, zeker toen die persoon begon over dat rauw vlees veel beter was, en zo. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zo'n iemand noem je toch een Therian? or am I wrong :')?
    Ach zolang diegene er niemand mee lastig valt en gelukkig is zie ik het probleem niet, maar ik blijf van mening dat dit heel bijzonder is :')


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik snap dat katten geweldig zijn en dat je er door geobsedeerd kan raken, vind ik ook gheheh, maar dit gaat wel heel ver. :W


    26 - 02 - '16

    Kay schreef:
    Ik blijf dit soort dingen vreemd vinden. Vooral omdat ik nog nooit bv een hond heb gezien die denkt dat hij een schildpad is - en als het bij andere dieren niet mogelijk is, lijkt het me maar vreemd dat het bij een mens wel kan. Maar ja, het mens doet niemand kwaad, dus meer dan gewoon 'vreemd' kan ik het niet vinden (;


    Kan best dat een hond zich een schildpad voelt, maar het punt is dat de meeste honden wellicht zelfs geen weet hebben van schildpadden en dat ze het ook nogal moeilijk kunnen zeggen. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zolang zij zich zo gelukkiger voelt, is het prima, lijkt me.
    Stiekem vind ik het dan ook heel leuk/grappig dat dit topic bij 'dieren' staat en niet bij 'lifestyle' :Y)
    Maar ik heb dan ook een raar gevoel voor humor.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 18:23 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik ben echt de moeilijkste niet, maar dit soort dingen gaan me toch net iets te ver. Ik zou bijna zeggen dat het voor haar gewoon een uit de hand gelopen obsessie is geworden.
    Uiteraard, wat iedereen doet moeten ze zelf weten, zolang ze er anderen niet lastig mee gaan vallen.

    Dat noem je Therianthropy. Je mag het raar vinden, maar ik vind dat ze het zelf moet weten. Ik ben zelf ook een therian, een wolf. Het is geen obsessie, het is gewoon hoe je je voelt. Ik heb genoeg vrienden die zich hetzelfde voelen. Ze doet er verder niemand kwaad mee.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 18:43 ]

    KyloRen schreef:
    Ik ben echt de moeilijkste niet, maar dit soort dingen gaan me toch net iets te ver. Ik zou bijna zeggen dat het voor haar gewoon een uit de hand gelopen obsessie is geworden.
    Uiteraard, wat iedereen doet moeten ze zelf weten, zolang ze er anderen niet lastig mee gaan vallen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Leuk voor haar zeg. :') Ik geloof zelf niet dat je een dier kan zijn geboren in een mensenlichaam. Ik denk dat dat puur psychologisch is, of eventueel in enkele gevallen onzin of aandachttrekkerij. Ik denk wel dat het best kan zijn dat een mens dat echt denkt., en ik vraag me dan wel af wat voor psychologie dat dan zou zijn, wat er in een mensenbrein kan zitten om zoiets te denken/voelen. Enigszins interessant, ehehe.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    KyloRen schreef:
    Ik ben echt de moeilijkste niet, maar dit soort dingen gaan me toch net iets te ver. Ik zou bijna zeggen dat het voor haar gewoon een uit de hand gelopen obsessie is geworden.
    Uiteraard, wat iedereen doet moeten ze zelf weten, zolang ze er anderen niet lastig mee gaan vallen.


    Seasons will change, but I shall remain