• ... en onderzoekers ondersteunen dit. Wat vinden jullie nou hiervan?


    Ze loopt rond met een staart en heeft kattenoren op haar hoofd. Ze miauwt, spint, blaast naar honden en is bang voor water. De 20-jarige Nina uit Oslo weet het zeker: ze is een kat in een verkeerd lichaam.

    En wie denkt dat Nina maar een grapje maakt, heeft het mis. In een reportage op de Noorse televisie vertelt ze over haar 'aandoening' en laat ze zien hoe ze leeft als kat. De video is op YouTube al tienduizenden keren bekeken:


    Bij psycholoog
    Tegen de Noorse zender NRK zegt ze dat ze zich op haar 16de realiseerde dat ze eigenlijk een kat is. Vanaf dat moment begon ze zich ook als een kat te gedragen. En daar voelt ze zich goed bij. Ze zegt dat ze ook beter ziet in het donker en een beter gehoor heeft dan andere mensen.

    Nina denkt dat ze geboren is als kat in een verkeerd lichaam. Ze is ervoor bij een psycholoog geweest. Hij zegt dat ze er overheen kan groeien. Maar dat wil Nina helemaal niet. Ze wil de rest van haar leven kat zijn.


    Salam schreef:
    (...)

    Zo heb ik me ook een tijdje gevoeld, maar sinds ik ontdekte dat de pegasus bestaat, was ik zeker dat de eenhoorn slechts een periode van verwarring was. Ik ben echt heel blij dat ik nu eindelijk weet wie ik echt ben. Als pegasus voel ik me echt vrijer dan ik me ooit als mens gevoeld heb. Dat deze vrouw een kat is, voelt als een erkenning van mijn eigen gevoel.


    Ah de pegasus. Ik snap de verwarring, maar ik voel mezelf wel echt een eenhoorn. Het is fijn dat jij jezelf nu zo vrij voelt. De vrijheid is zo fijn en ik heb het gevoel dat ik nu veel meer begrepen wordt dan vroeger.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Serenata schreef:
    (...)
    De islam is een echt geloof. Daar kan je het niet mee vergelijken. Eerlijk gezegd vind ik otherkin meer een 'tiener fase', i.p.v een geloof, want dat is het zeker niet.


    Therian en Otherkin is wel dergelijk een geloof. En inderdaad, er zijn heel veel ''Edgy teens'' tussen die aandacht willen en erbij willen horen. Maar wat boeit het? Laat dat mens lekker doen wat ze wilt. Ik dacht dat quizlet een plek was waar iedereen je accepteerd. Blijkbaar niet dus.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 21:51 ]

    FrenchFries schreef:
    (...)
    whahaha omg ik moest hier echt om lachen :')


    Ik vind het heel vervelend dat jij mij niet serieus neemt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het echt raar dat mensen hier voor een ander gaan bepalen wat een geloof in wat niet, zeg. Gun elkaar toch wat respect.
    Geloof is altijd gebaseerd op iets wat je niet kunt zien of bewijzen, dus ik zie echt niet in waarom Theriantrophy geen geloof zou zijn. Er zijn trouwens zat oude culturen waarbij mensen dat geloofden, hoor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Laat ieder vrij zijn in zijn eigen mening.
    Vind je Therianthropy of Otherkins raar? So be it. Jij bent het toch niet? Ik ben al enkele jaren bekeerd tot de Islam en natuurlijk zijn er mensen die je raar aankijken maar laat anderen geloven wat ze willen. 'Tienerfase' of niet.


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Clace schreef:
    (...)

    Ik vind het heel vervelend dat jij mij niet serieus neemt.

    Oh sorry mijn excuses, ik respecteer jouw keuze om een eenhoorn te zijn hoor, maar ik zag gewoon iemand voor me die een ijshoorn op zen voorhoofd drukt : )


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik zie gewoon niet in waarom Theriantrophy een geloof zou zijn - de definitie van geloof matcht er niet mee. Ik zeg niet dat het niet bestaat, vat het niet verkeerd op, maar het is niet dat je gelooft in iets hogers, of bepaalde normen en waarden, of whatever, toch?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja, ik zag 't op fb voorbij komen.

    FrenchFries schreef:
    Zo'n iemand noem je toch een Therian? Or am I wrong :')?
    Ach zolang diegene er niemand mee lastig valt en gelukkig is zie ik het probleem niet, maar ik blijf van mening dat dit heel bijzonder is :')

    + Verder weet ik niet echt wat ik ervan moet vinden. Ik respecteer het, maar.. Idunno. Ik ben eigenlijk heel sceptisch over het hele gedoe.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 21:58 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Een geloof heeft volgens mij iets te maken met een goddelijke macht (of het ontbreken daaraan), maar volgens mij is dat niet echt het punt?
    Zolang ze haar nagels niet in mijn benen zet, vind ik het alleen maar fijn dat ze gelukkig is (: Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over die mensen die de vullingen van hun zetels opeten, of sponsjes als ontbijt nemen...


    Mhm?

    Nu krijg ik waarschijnlijk haat over me heen, maar ik kan niet zien als normaal. In mijn beleving kun je geen kat zijn als je eens mens bent. Kun je je zo voelen? Misschien maar ik vind dat je dan wel mag gedragen als mens, want dat ben je immers ook.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Sonder schreef:
    Een geloof heeft volgens mij iets te maken met een goddelijke macht (of het ontbreken daaraan), maar volgens mij is dat niet echt het punt?
    Zolang ze haar nagels niet in mijn benen zet, vind ik het alleen maar fijn dat ze gelukkig is (: Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over die mensen die de vullingen van hun zetels opeten, of sponsjes als ontbijt nemen...


    Dat is niet Therian/Otherkin van die sponsjes als ontbijt, dat is OCS :]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Salam schreef:
    Ik zie gewoon niet in waarom Theriantrophy een geloof zou zijn - de definitie van geloof matcht er niet mee. Ik zeg niet dat het niet bestaat, vat het niet verkeerd op, maar het is niet dat je gelooft in iets hogers, of bepaalde normen en waarden, of whatever, toch?

    Vanouds is het zeker een onderdeel van een geloof. In principe is Theriantrophy gewoon het geloof dat een mens zich in een dier kan veranderen, of meer hedendaags dat een dier opgesloten zit in een mensenlichaam.

    I dunno, het vertoont best overeenkomsten met reïncarnatie en niemand twijfelt over het Hindoestaanse geloof.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nippon schreef:
    Ja, ik zag 't op fb voorbij komen.
    (...)
    + Verder weet ik niet echt wat ik ervan moet vinden. Ik respecteer het, maar.. Idunno. Ik ben eigenlijk heel sceptisch over het hele gedoe.

    Ja hetzelfde, Ik weet niet of je die elz van hier nog kent maar die claimde een otherkin vampier te zijn, en dat vind ik een beetje raar want vampiers bestaan niet eens :') en dan zijn er nog veel meer van dit soort gevallen... Maar ik sluit me ook weer aan bij de mening van @Amphibian.
    idk, ik kan verder ook niet oordelen want ik weet niet hoe het is haha :')


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Zolang ze niemand kwaad doet, mag ze doen wat ze wil. Al vind ik het wel een beetje vreemd.


    <3

    FrenchFries schreef:
    (...)
    Ja hetzelfde, Ik weet niet of je die elz van hier nog kent maar die claimde een otherkin vampier te zijn, en dat vind ik een beetje raar want vampiers bestaan niet eens :') en dan zijn er nog veel meer van dit soort gevallen... Maar ik sluit me ook weer aan bij de mening van @Amphibian.
    idk, ik kan verder ook niet oordelen want ik weet niet hoe het is haha :')


    Vampiers, weerwolven, elfen en feeën heb ik voorbij zie komen. Nooit eens een koe of zo. Daar heb ik dan mijn vraagtekens bij. Waarom alleen mooie/stoere/sterke/elegante/angstaanjagende dieren.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen