• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik was zo dom om de 300'ste reactie te hebben, dus volgens mijn betekent dat dat ik een nieuw topic moet openen. Ja, toch?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ben allang blij dat er weer een topic is :'D
    Ik spam hier gewoon graag (en stiekem ben ik even blij dat ik niet die 300ste post had XD)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik geloof het wel ja

    @valkyries, dat was in eerste instantie ook wat ik wilde. Vooral informatie dumpen en hopen dat het iets leuks zou worden. Helaas is dat mislukt :')
    Ik ben inmiddels met iets nieuws begonnen en ik ben daar nu al gemotiveerder voor. Ik heb ook al iets meer een beeld waar ik naartoe wil uiteindelijk, dus misschien is deze switch wel goed.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Valkyries schreef:
    Ik ben allang blij dat er weer een topic is :'D
    Ik spam hier gewoon graag (en stiekem ben ik even blij dat ik niet die 300ste post had XD)


    Daar zou ik ook blij mee zijn, haha. Ik had zoiets van: oh nee. Paniek. Er zijn geen regels voor deze situatie!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Om nog even in te haken op het gesprek in het vorige topic;
    Bij mij gebeurd er in hoofdstuk 1 nog niet zo bijzonder veel. Behalve een paar momenten waarbij je als lezer denkt; dafuq.
    En bij hoofdstuk 2 komt er aan het eind wat actie. Dus in dat opzicht is mijn begin ook vrij "saai". Maar daar is niets mis mee.

    Mijn examens zijn eindelijk gedaan, dus nu kan ik ook wat meer schrijven ^^
    Wel, na de skireis dan toch (':


    Mhm?

    Necessity schreef:
    Ik geloof het wel ja

    @valkyries, dat was in eerste instantie ook wat ik wilde. Vooral informatie dumpen en hopen dat het iets leuks zou worden. Helaas is dat mislukt :')
    Ik ben inmiddels met iets nieuws begonnen en ik ben daar nu al gemotiveerder voor. Ik heb ook al iets meer een beeld waar ik naartoe wil uiteindelijk, dus misschien is deze switch wel goed.

    Opzicht kan een switch ook goed doen, jah.
    Voor mijn begin heb ik bijvoorbeeld eerst nog 2 andere scenes geprobeerd, maar die waren niet naar m'n goesting. Het lag niet zozeer aan m'n schrijfstijl en het was ook niet zozeer slecht ofzo, maar ik vond het gewoon 'slecht' als begin dienen. Het werkte gewoon niet.
    Mijn eigen ervaring is ook dat allereerste ingevingen niet altijd direct de besten hoeven te zijn, en dat het soms gewoon wat zoeken is naar wat wel werkt voor jouzelf en voor het verhaal.
    En tja, soms kan je gewoon beter voor een verandering gaan, dan blijven aantobben en steeds minder gemotiveerd zijn om erop door te schrijven. Althans, zo denk ik toch XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb echt geen idee of ik nu saai begin of juist een beetje interessant. Ergens heb ik het idee dat ik al teveel weggeef... Maar anders weet ik ook niet hoe het interessant te maken.


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    Ik heb echt geen idee of ik nu saai begin of juist een beetje interessant. Ergens heb ik het idee dat ik al teveel weggeef... Maar anders weet ik ook niet hoe het interessant te maken.


    Geloof me, jij begint interessant.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    4139 woorden. Daar zal het deze maand wel op blijven staan, want mijn motivatie staat op 0.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    4139 woorden. Daar zal het deze maand wel op blijven staan, want mijn motivatie staat op 0.

    Dat is toch al een goed aantal voor de eerste maand, niet? Ik zit pas op 1.320 woorden, dus is nog geen echte vetpot :'D

    Maar goed, nu nog even verder genieten van m'n zelfgebakken Italiaans brood dat sjuust een uur uit m'n broodbakmachine is en dus nog warm en besmeurd met een lekkere laag met martino en een warme cappuccino... en dus ben ik dubbel aan het genieten van het herlezen van m'n schrijfwerk :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Dat is toch al een goed aantal voor de eerste maand, niet? Ik zit pas op 1.320 woorden, dus is nog geen echte vetpot :'D

    Maar goed, nu nog even verder genieten van m'n zelfgebakken Italiaans brood dat sjuust een uur uit m'n broodbakmachine is en dus nog warm en besmeurd met een lekkere laag met martino en een warme cappuccino... en dus ben ik dubbel aan het genieten van het herlezen van m'n schrijfwerk :3


    Ja, het is wel oké. Ik begon alleen met zoveel motivatie dat ik dacht dat ik de 5000 wel kon halen. Nu ben ik zelfs de hele week vergeten een hoofdstuk online te zetten.

    Oh, dat klinkt zo goed!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Hmm... Mijn begin is ook niet bijzonder spectaculair, maar ik denk dat het wel oké is. Het is met mijn verhaal waarschijnlijk belangrijker dat de lezers eerst een goed beeld krijgen van de personages en wat hen drijft in de situatie waar ze op dit moment in zitten. De actie komt aan het einde van deel 1 wel.


    For those I love, I will sacrifice

    Volgens mij ben ik een kleine vreetzak, want heb nu weer een lekkere appelflap bij de hand, terwijl ik nog even een uurtje heb om te schrijven, voor ik moet gaan werken. Zojuist boodschappen gedaan en nog wat opgeruimd hier, en Thomas z'n nieuwe pennenzak in orde gemaakt... Man, kreeg ik toch even een hartverzakking zojuist... Een klein beetje schrijfgerief voor dat manneke, 45€... Maar goed, ik heb dus wel alles van stabilo aangeschaft nu.
    Die speciale kleurpotloden waren het duurst, 12 stom kleurtjes, bekants 17€. Maar goed, hij heeft problemen met schrijven en ik bedacht me dat dit ideaal is om zelfs tijdens het kleuren al de juiste handgreep te behouden XD
    En dan natuurlijk een goed vulpotloot van stabilo easy, speciaal voor te leren schrijven, wat het hopelijk een pak zal vergemakkelijken en dan heb ik nog twee gewone HB potloden van stabilo, die dus hetzelfde zijn als de kleurpotloden. Zo dus ook van dat speciale leren-schrijven-gerief.
    Dan nog een nieuwe pennenetui van Barcelona, zodat het allemaal netjes bij elkaar blijft (hopelijk :'D) en een speciaal oefenboek om te leren schrijven en rekenen in de vakantie en weekenden, in cars uitvoering, dus dat zal hem wel leuk vinden ^_^

    Misschien een stomme vraag, maar heeft iemand van jullie (of eventueel een broertje of zusje) ervaring met het stabilo gerief dat ik heb aangeschaft?

    En dan terug on topic: Ik heb gisteren toch nog de 1.402 woorden bereikt, dus ik loop nog wel wat achter, maar het valt nog goed bij te werken ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Even over de spanningsboog: ik vind het ook altijd heel lastig om te bepalen. Zelf weet je wel wat er aan zit te komen, maar de lezer weet dat natuurlijk niet, dus ik vind het altijd wat lastig om te doseren. Soms zou ik gewoon willen dat ik er even heel objectief, als lezer, naar zou kunnen kijken, maar dat gaat helaas niet. :\


    She's imperfect but she tries