• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Aaaaaah, ik zit vast omdat ik een achterlijke, maar grote, fout heb gemaakt in mijn verhaal. Ik ben zo'n kaaaaalf.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Salam schreef:
    Aaaaaah, ik zit vast omdat ik een achterlijke, maar grote, fout heb gemaakt in mijn verhaal. Ik ben zo'n kaaaaalf.

    Oh oh, wat heb je gedaan dan?

    KyloRen schreef:
    (...)
    Oh oh, wat heb je gedaan dan?


    Nou, ik heb Hamas er iemand op laten uitzenden om legerkampen van het Israëlisch leger op te sporen in de woestijn ten oosten van Jeruzalem maar Hamas zit helemaal niet in de Westelijke Jordaanoever, die zitten in Gaza. In de Westelijke Jordaanoever zit Fatah en die zijn in zekere zin vredelievender aangelegd dan Hamas. Dus nu heb ik een pittig probleem, want ik kan Hamas niet gewoon vervangen door Fatah omdat Fatah volgens Israël geen terroristische organisatie is en ze zo'n operaties ook minder snel zouden uitvoeren dan een Hamas. So I'm pretty much fucked. Waarom heb ik daar toen in godsnaam niet aan gedacht? Buh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Salam schreef:
    (...)

    Nou, ik heb Hamas er iemand op laten uitzenden om legerkampen van het Israëlisch leger op te sporen in de woestijn ten oosten van Jeruzalem maar Hamas zit helemaal niet in de Westelijke Jordaanoever, die zitten in Gaza. In de Westelijke Jordaanoever zit Fatah en die zijn in zekere zin vredelievender aangelegd dan Hamas. Dus nu heb ik een pittig probleem, want ik kan Hamas niet gewoon vervangen door Fatah omdat Fatah volgens Israël geen terroristische organisatie is en ze zo'n operaties ook minder snel zouden uitvoeren dan een Hamas. So I'm pretty much fucked. Waarom heb ik daar toen in godsnaam niet aan gedacht? Buh.

    Ah ja, dat is vervelend... lastig om zoiets te herstellen.
    Heb zelf ook een foutje in mijn verhaal gemaakt, dus ik doe nu ook een poging om het te fixen. Het is alleen wel heel demotiverend vind ik, want je zit letterlijk je verhaal te breken en naar mijn gevoel klopt het chronologisch opeens niet meer. Dus dan maar duizend keer nalezen. :')

    Eindelijk weer een beetje inspiratie. Mijn Word-document geeft aan dat ik nu in totaal 12.727 woorden heb. Maar ik heb wel het idee dat ik soms saaie stukken heb geschreven... zit nog te kijken of die wat spannender kunnen worden, maar ik vrees er voor haha.

    Ik denk dat je niet te bang moet zijn om af en toe niet zo spannende stukken te schrijven. Als je kijkt naar gewone boeken zijn hoofdstukken doorgaans stukken langer dan 1000 woorden. Dan is 1k rust juist heel fijn. Als je 300 pagina's alleen maar op het puntje van je stoel zit wordt je gek ^^

    Ik heb nu volgens word ongeveer 20k, en ik denk dat al die woorden als 'niet-spannend' gerekend kunnen worden, maar dat maakt ze ten eerste niet saai (edit: hoop ik :')), en bovendien zijn ze best nuttig om de personages te leren kennen en een fatsoenlijke fundering te leggen voor de actie. Zeker in mijn verhaal is het belangrijk dat alles te begrijpen valt, omdat het zich in een wereld afspeelt waar best wel veel afwijkt van de aardse norm en ik graag wil dat mensen die het lezen zien wat ik bedoel met de personages.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2016 - 15:33 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Dat is zeker waar, maar ik heb daadwerkelijk het idee dat sommige stukken gewoon echt saai zijn. :'D Als in; er gebeuren wel dingen, de personages praten en zo, maar het is gewoon niet echt boeiend. Geen drang om verder te lezen zeg maar.

    KyloRen schreef:
    Dat is zeker waar, maar ik heb daadwerkelijk het idee dat sommige stukken gewoon echt saai zijn. :'D Als in; er gebeuren wel dingen, de personages praten en zo, maar het is gewoon niet echt boeiend. Geen drang om verder te lezen zeg maar.


    Volgens mij heb je dat altijd bij je eerste versie. Je bent dan zo gefocust op het bereiken van doelen, bepaalde hoogtepunten (en vooral dat laatst eindpunt) dat je soms, zonder het te beseffen, gewoon een beetje aan 'bladvulling' tussen twee spannendere delen doet. Hoe meer je je verhaal herwerkt, hoe meer die delen in interessantere stukken worden omgezet. Daarom niet noodzakelijk spannend, maar wel gewoon aangenaam om te lezen en de personages beter te leren kennen. (:


    The soul needs autumn.

    Ik stoor me een beetje aan het feit dat in mijn verhaal juist te snel gaat, voor mijn gevoel en ik de personages niet goed introduceer en niet veel over ze vertel. :')
    Dit heb ik een beetje bij elk verhaal, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken zonder dat ik het hele verhaal moet herschrijven hahaha.


    That is a perfect copy of reality.

    Sycia schreef:
    Ik stoor me een beetje aan het feit dat in mijn verhaal juist te snel gaat, voor mijn gevoel en ik de personages niet goed introduceer en niet veel over ze vertel. :')
    Dit heb ik een beetje bij elk verhaal, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken zonder dat ik het hele verhaal moet herschrijven hahaha.


    Ik heb het ook en het is echt een kut gevoel. Nu richt ik me ook weer wat meer op de personages . -of dat probeer ik.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Ik heb het ook en het is echt een kut gevoel. Nu richt ik me ook weer wat meer op de personages . -of dat probeer ik.


    De komende hoofdstukken probeer ik dat ook een beetje, maar ik vind het lastig om opeens te veranderen van manier van schrijven en ik heb ook geen idee of dit storend gaat zijn haha.


    That is a perfect copy of reality.

    Sycia schreef:
    (...)

    De komende hoofdstukken probeer ik dat ook een beetje, maar ik vind het lastig om opeens te veranderen van manier van schrijven en ik heb ook geen idee of dit storend gaat zijn haha.


    Daar ga ik mij echt geen zorgen om maken. Ik wil sowieso nog een paar hoofdstukken herschrijven. Het gaat je verhaal alleen maar beter maken, toch? c:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Daar ga ik mij echt geen zorgen om maken. Ik wil sowieso nog een paar hoofdstukken herschrijven. Het gaat je verhaal alleen maar beter maken, toch? c:


    Nou ja, dat hoop ik althans haha. Heb je misschien wat tips voor hoe ik het beste personages kan beschrijven in een hoofdstuk als het verhaal al bezig is? D:


    That is a perfect copy of reality.

    Vind het zelf soms ook nog wel lastig om personages zichzelf te laten zijn. Soms merk ik dat ik mezelf in het verhaal stop, door bijvoorbeeld een opmerking van een personage die totaal niet bij hem/haar past haha.

    KyloRen schreef:
    Vind het zelf soms ook nog wel lastig om personages zichzelf te laten zijn. Soms merk ik dat ik mezelf in het verhaal stop, door bijvoorbeeld een opmerking van een personage die totaal niet bij hem/haar past haha.


    Dit heb ik dus ook. hoewel het bij mij meer om woordkeuze gaat. Al mijn personages praten hetzelfde, de opmerkingen passen nog wel redelijk bij ze, maar mijn rare woordenschat schemert er misschien iets te veel door, nog maar niet te spreken van de lange, rare zinsconstructies :') Ik wil nog wel een keer een soort challenge doen voor een SA met personages die allemaal een heel andere manieren van spreken hebben. Dat wordt echt moeilijk...


    For those I love, I will sacrifice