• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    xClaudiaaa schreef:
    Ik heb net heel hoofdstuk 1 verwijderd in mijn Word, ugh


    Ik heb aan het begin van mijn verhaal ongeveer drie keer hoofdstuk 1 opnieuw moeten schrijven, maar nu gaat het als een speer. Ik weet vrijwel zeker dat er niet teveel gebeurt in mijn verhaal, omdat de twee hoofdpersonages nu al *telt even* 7 hoofdstukken (waarvan ik er nog maar twee gepost heb, though) behoorlijk alleen zijn. Maar ik denk niet dat het saai is, of zoiets. Ik besteed nu gewoon heel veel aandacht aan het ontwikkelen van de personages, zodat ik en de lezers die goed kunnen leren kennen.
    Ik heb het gevoel dat ze nog wat vlak zijn, zeker het mannelijke hoofdpersonage wiens POV niet in het verhaal voorkomt, dus ik wil nog wat kleine details uitwerken voor ik aan de actie ga beginnen. Ik denk dat ik daar volgende maand aan toe kom.

    @Scribe: ik weet dat lezers vaak veel meer 'nietsheid' accepteren dan de schrijver, omdat zij er natuurlijk veel sneller doorheen gaan dan jij. Bovendien doen zij nietsheid af als characterbuilding, terwijl het voor 'ons' meer aanvoelt als... nouja... niets - een noodzakelijk kwaad omdat je anders moet beginnen aan de gruwel van gigantische witregels.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik maak een hoofdstuk planning voor mezelf, jullie ook? Maar, ik heb nu tot hoofdstuk 8 geloof ik, maar maken jullie eerst de planning af of schrijven jullie ook tussendoor?


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa schreef:
    Ik maak een hoofdstuk planning voor mezelf, jullie ook? Maar, ik heb nu tot hoofdstuk 8 geloof ik, maar maken jullie eerst de planning af of schrijven jullie ook tussendoor?

    Ik heb er wel aan zitten denken om te beginnen met een korte planning, maar dan zal het toch zo gaan van: een beetje plannen voor een paar hoofdstukken en dan schrijven, weer een beetje plannen en weer verder met schrijven. Een heel verhaal vooruit plannen kan ik niet aangezien ik gewoon veel te vaak van een planning afwijk en onderweg gewoon teveel betere ideeën krijg dan hetgeen ik had toen ik begon met het verhaal :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik heb er wel aan zitten denken om te beginnen met een korte planning, maar dan zal het toch zo gaan van: een beetje plannen voor een paar hoofdstukken en dan schrijven, weer een beetje plannen en weer verder met schrijven. Een heel verhaal vooruit plannen kan ik niet aangezien ik gewoon veel te vaak van een planning afwijk en onderweg gewoon teveel betere ideeën krijg dan hetgeen ik had toen ik begon met het verhaal :'D


    Ja, zo zit ik ook, ik vind dingen die in hoofdstuk 8 gebeuren al dat ik zit van 'Hmm, ik weet het nog niet."


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik heb het tot nu toe wel helemaal geplant. Normaal doe ik het nooit, maar anders ben ik bang dat ik met dit verhaal in de war zal raken. Ik heb hem niet helemaal tot in detail uitgeplant, maar gewoon de globale dingen iets ruimer opgeschreven, zodat ik zelf ook nog een heleboel tussendoor kan verzinnen. Verder streep ik door wat ik al heb gehad. Dat werkt bij mij ook motiverend. Dit is hoe het er bij mij uitziet: (En dan dus doorgestreept)

    Hoofdstuk 1: +- 10.000 woorden.
    Hierin maken we kennis met de personages. Ivy twijfelt heel veel, plus ze krijgt een paniekaanval. Ze maakt kennis met het nieuwe prinsessenleven en ze gaat voor het eerst naar de oorlogsraad. Daar komt ze Jonah voor het eerst tegen, die niet op haar gesteld is. Ze vangen drie spionnen van Candor.

    Hoofstuk 2: +- 6.000 woorden.
    Alles gaat zijn gangetje. Ivy is het er niet mee eens dat de drie spionnen van Candor zo gemarteld worden, maar daar is niets aan te doen. Ook bezoekt ze het graf van haar vader en prins Joran. Hier wordt ze erg emotioneel van, evenals de koningin. Ze zoeken steun bij elkaar. blablabla

    [ bericht aangepast op 15 feb 2016 - 17:47 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb uitgebreider haha


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa schreef:
    Ik heb uitgebreider haha


    Dat snap ik. Als ik dat ga doen, denk ik dat ik teveel tijd ga besteden aan de samenvatting. Ik ben met mijne al bijna een hele avond bezig geweest. Oke, ik heb geschat dat mijn verhaal minimaal 80k gaat worden, maar dan nog. Doe avond had ik ook kunnen schrijven. En dat doe ik liever dan een samenvatting maken, dus ik schrijf alles globaal op en vul later aan waar nodig is.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Dat snap ik. Als ik dat ga doen, denk ik dat ik teveel tijd ga besteden aan de samenvatting. Ik ben met mijne al bijna een hele avond bezig geweest. Oke, ik heb geschat dat mijn verhaal minimaal 80k gaat worden, maar dan nog. Doe avond had ik ook kunnen schrijven. En dat doe ik liever dan een samenvatting maken, dus ik schrijf alles globaal op en vul later aan waar nodig is.


    Ah, ja, snap ik. Ik vind het zo moeilijk om te bedenken dat ik hoofdstuk 1 met 6 tot 9K aan woorden kan vullen, want er gebeurd niet zo veel, maar toch genoeg. Al ben ik net begonnen en nu al 400 woorden, al klinkt dat heel weinig in vergelijking met 6K hahaha


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa schreef:
    (...)

    Ah, ja, snap ik. Ik vind het zo moeilijk om te bedenken dat ik hoofdstuk 1 met 6 tot 9K aan woorden kan vullen, want er gebeurd niet zo veel, maar toch genoeg. Al ben ik net begonnen en nu al 400 woorden, al klinkt dat heel weinig in vergelijking met 6K hahaha


    Dat is denk ik net wat voor verhaallijn je hebt. Met mijn verhaal kan ik alle richtingen op. Het is een zelfverzonnen wereld. Als ik over 60k besluit dat ik er draken in wil, dan doe ik dat. Magie heb ik er namelijk al in dus het zou zo kunnen. Haha. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Dat is denk ik net wat voor verhaallijn je hebt. Met mijn verhaal kan ik alle richtingen op. Het is een zelfverzonnen wereld. Als ik over 60k besluit dat ik er draken in wil, dan doe ik dat. Magie heb ik er namelijk al in dus het zou zo kunnen. Haha. ^^


    Ah, ja, dan gaat het makkelijker.

    Ik zit hier echt van "Heb nu 1000 woorden, maar mijn hoofdstuk wordt nooit 6K aan woorden omg."


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik kom even mijn euforie delen: eindelijk over de 20K woorden in Word c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Kay schreef:
    Ik kom even mijn euforie delen: eindelijk over de 20K woorden in Word c:


    Wauw dat is echt veel! Ik heb net de 13k bereikt. Goed bezig!! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)

    Wauw dat is echt veel! Ik heb net de 13k bereikt. Goed bezig!! (:

    13K is ook al enorm veel! En ik heb net een vakantie achter de rug, dus ik had massa's tijd om te schrijven XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nou, hoofdstuk 1.1 mar online. Meh idk hoor


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Whoeee even intense opluchting delen. Ik zat de hele tijd met mijn handen in mijn haar omdat het schrijven maar niet wilde lukken. Altijd als ik inspiratie had, dan was er geen rustig plekje om te schrijven en als er dan wel een rustig plekje was had ik uiteraard weer geen inspiratie. Vandaag heb ik toch al heel wat vooruit kunnen plannen en puzzelstukjes ineen kunnen laten vallen (hurray, it makes sense!) én weer een nieuw stuk geschreven. Hopelijk houdt dit nog even aan, want de komende twee dagen ben ik vrij en kan ik dus wat meters maken. :3 Ik ga echt als een slak in vergelijking met jullie, maar een goed begin is het halve werk.

    Claudia, heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd haha.


    She's imperfect but she tries