• Beste users,

    Quizlet is een website waar vooral veel jongeren op zitten. Velen onder hen zitten in de knoop met hun identiteit. Daardoor zijn er veel users die zichzelf volledig herontdekken en erachter komen dat ze zich toch niet goed kunnen identificeren met hun geslacht.
    Tot nu toe was het enkel mogelijk om aan te duiden dat je een jongen of meisje bent. Vanaf nu is er de mogelijkheid om een poppetje te nemen dat geen vast geslacht aanduidt.

    Hoe ziet dit poppetje er uit?
    Wij hebben gebrainstormd en daar is een neutraal poppetje uitgekomen. Het poppetje heeft een grijs shirt aan. Ook het haar is bijgewerkt zodat er geen duidelijke man/vrouwvorm te zien is.



    Wanneer kom ik in aanmerking voor zo'n poppetje?
    Als je je niet kan identificeren met één bepaald geslacht. Dus je voelt je geen meisje, maar ook geen jongen. Je zit nog in de knoop met je geslacht en daardoor weet je niet goed bij welk geslacht je je echt thuis voelt.

    Hoe kan ik dit neutrale poppetje nemen?

    Om te vermijden dat het poppetje gewoon voor de grap wordt genomen, kunnen enkel moderators zo'n poppetje toekennen.
    Als je het poppetje wil, kan je contact opnemen met een moderator via PB. Omdat we zeker willen zijn dat je het niet voor de grap aanvraagt, willen we een duidelijke uitleg van waarom je kiest voor dit nieuwe poppetje. Het moderatorteam zal dan in overleg gaan en jou het poppetje toekennen als het een duidelijke uitleg is waaruit blijkt dat je serieus bent.

    Wat als ik transgender ben? Dus wat als ik mij wel kan identificeren met een ander geslacht?
    Als je je identificeert met een ander geslacht dan wat op je paspoort staat, neem dan ook contact op met een moderator. Het is dan de bedoeling dat je niet het neutrale poppetje neemt, maar dat je dat van het andere geslacht neemt. Omdat faken, en dus ook een ander geslacht aannemen, niet is toegestaan, is het belangrijk om eerst in overleg te gaan. Stuur een duidelijke uitleg met waarom je graag van geslachtspoppetje wil veranderen, zodat wij je toestemming kunnen geven om het aan te passen. Wacht wel op onze officiële toestemming. Als je jouw poppetje al aanpast tijdens het overleg kan er ook een waarschuwing volgen.

    Wij hopen dat we jullie hierbij voldoende hebben geïnformeerd. Alle vragen over de geslachtspoppetjes kunnen in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De mods


    Queer zijn is gewoon alles

    Haha, gefeliciteerd! ^^


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    Haha, gefeliciteerd! ^^


    Haha thanks!
    Dit doet me zo goed! ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    (...)

    Haha thanks!
    Dit doet me zo goed! ^^


    Ik ben blij om dat te horen. De hele bedoeling van dit poppetje was zodat mensen zich niet ergens achter moesten verschuilen. En dat we hiermee iemand gelukkig en goed kunnen laten voelen maakt mij ook gelukkig.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik ben blij om dat te horen. De hele bedoeling van dit poppetje was zodat mensen zich niet ergens achter moesten verschuilen. En dat we hiermee iemand gelukkig en goed kunnen laten voelen maakt mij ook gelukkig.(:


    Klopt het alleen wel dat ik hem niet op mijn profiel zie staan? ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    (...)

    Haha thanks!
    Dit doet me zo goed! ^^


    Ah. Ik vind het oprecht prettig om dit te lezen. (:
    Dubbele edit: Nu zie ik het wel. Laat maar. :'D

    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 17:51 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Supergoed! Ik heb wel een vraagje: waar ligt de lijn tussen een duidelijke uitleg en een onduidelijke uitleg?Gewoon uit nieuwgierigheid (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb het nog eens geprobeerd, zien jullie het nu?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik heb het nog eens geprobeerd, zien jullie het nu?



    Jaa you fixed it!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Debbaut schreef:
    Ik heb het nog eens geprobeerd, zien jullie het nu?

    Ik zie het popje wel, maar die zag ik daarvoor ook al geloof ik.


    Pretty is just a pretty word.

    Super! Wat enorm fijn dat jullie hier iets mee hebben gedaan. *O*

    Ik moet wel heel eerlijk toegeven dat ik het een beetje jammer vind dat dit iets is wat alleen een mod kan regelen en alleen nadat er een uitleg is gegeven. Enerzijds snap ik dat dit nieuw is en dat jullie hier voorzichtig mee om willen gaan, maar anderzijds zou het, lijkt mij, niet nodig moeten zijn om een grijs poppetje anders te behandelen dan de blauwe of roze. Users kunnen hun geslachtspoppetje ook gewoon zelf veranderen van man naar vrouw en andersom. Dat mag ook niet "voor de grap" worden gedaan, maar daar zit geen blok op en blijkbaar gaat dat meestal gewoon goed, toch? Misschien dat jullie eerst eens willen zien hoe het gaat met dit grijze poppetje, maar ik hoop eigenlijk dat die optie ooit gewoon bij instellingen kan komen te staan, zodat ook mensen die niet heel bekend zijn met Q de mogelijkheid kunnen zien en het wat simpeler is om eraan te komen.

    Voorlopig is dit in ieder geval wel al een hele stap vooruit. Erg goed om te zien. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    It is gone again (no_chears)

    Hij blijft niet op mijn profiel staan geloof ik :'D

    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 19:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    It is gone again (no_chears)

    Hij blijft niet op mijn profiel staan geloof ik :'D


    Ik zie het wel op je profiel?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik zie het wel op je profiel?


    And now it's back ;')

    Ik heb net echt 8 keer de pagina gerefreshed en het stond er niet, ik kijk 5 minuten later en boem, het is er weer, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Sempre schreef:
    Ohh super, ik denk dat veel mensen hier blij mee zullen zijn! (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wanheda schreef:
    (...)

    And now it's back ;')

    Ik heb net echt 8 keer de pagina gerefreshed en het stond er niet, ik kijk 5 minuten later en boem, het is er weer, hahah.

    Het stond uitgevinkt, wat heel vreemd is, dus had ik het teruggeplaatst. D:


    Pretty is just a pretty word.