• Beste users,

    Quizlet is een website waar vooral veel jongeren op zitten. Velen onder hen zitten in de knoop met hun identiteit. Daardoor zijn er veel users die zichzelf volledig herontdekken en erachter komen dat ze zich toch niet goed kunnen identificeren met hun geslacht.
    Tot nu toe was het enkel mogelijk om aan te duiden dat je een jongen of meisje bent. Vanaf nu is er de mogelijkheid om een poppetje te nemen dat geen vast geslacht aanduidt.

    Hoe ziet dit poppetje er uit?
    Wij hebben gebrainstormd en daar is een neutraal poppetje uitgekomen. Het poppetje heeft een grijs shirt aan. Ook het haar is bijgewerkt zodat er geen duidelijke man/vrouwvorm te zien is.



    Wanneer kom ik in aanmerking voor zo'n poppetje?
    Als je je niet kan identificeren met één bepaald geslacht. Dus je voelt je geen meisje, maar ook geen jongen. Je zit nog in de knoop met je geslacht en daardoor weet je niet goed bij welk geslacht je je echt thuis voelt.

    Hoe kan ik dit neutrale poppetje nemen?

    Om te vermijden dat het poppetje gewoon voor de grap wordt genomen, kunnen enkel moderators zo'n poppetje toekennen.
    Als je het poppetje wil, kan je contact opnemen met een moderator via PB. Omdat we zeker willen zijn dat je het niet voor de grap aanvraagt, willen we een duidelijke uitleg van waarom je kiest voor dit nieuwe poppetje. Het moderatorteam zal dan in overleg gaan en jou het poppetje toekennen als het een duidelijke uitleg is waaruit blijkt dat je serieus bent.

    Wat als ik transgender ben? Dus wat als ik mij wel kan identificeren met een ander geslacht?
    Als je je identificeert met een ander geslacht dan wat op je paspoort staat, neem dan ook contact op met een moderator. Het is dan de bedoeling dat je niet het neutrale poppetje neemt, maar dat je dat van het andere geslacht neemt. Omdat faken, en dus ook een ander geslacht aannemen, niet is toegestaan, is het belangrijk om eerst in overleg te gaan. Stuur een duidelijke uitleg met waarom je graag van geslachtspoppetje wil veranderen, zodat wij je toestemming kunnen geven om het aan te passen. Wacht wel op onze officiële toestemming. Als je jouw poppetje al aanpast tijdens het overleg kan er ook een waarschuwing volgen.

    Wij hopen dat we jullie hierbij voldoende hebben geïnformeerd. Alle vragen over de geslachtspoppetjes kunnen in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De mods


    Queer zijn is gewoon alles

    Blurryface schreef:
    Even een wat persoonlijker bericht van mij.

    Ik begrijp heel goed wat jullie frustratie is omtrent het aanvragen van het poppetje. Toch wil ik nog even zeggen dat er misschien een te streng beeld is geschetst bij hoe het bericht eruit moet zien. Het is echt niet de bedoeling dat je je levensverhaal aan ons vertelt, alleen dat je je bij ons meldt zodat we een beeld behouden van de mensen die het poppetje hebben.

    Ik heb zelf ook het grijze poppetje aangevraagd, en ik zie persoonlijk geen probleem met de manier waarop het voorlopig even wordt geregeld. We zijn op deze manier begonnen om ervoor te zorgen dat het niet direct gebruikt wordt door users die anoniem willen blijven. Dan zou het poppetje namelijk al meteen geen nut meer hebben in mijn ogen.

    Ik kan me volledig vinden in het feit dat jullie niet zoiets persoonlijks aan vreemden willen vertellen, want dit heb ik zelf ook. Daarom heb ik, in niet al te veel woorden, zo concreet mogelijk uitgelegd dat ik het grijze poppetje wilde en hiermee was het dan ook gebeurd. Ik heb hierbij zelf mijn beslissing gemaakt en ik heb zelf bepaald wat ik kwijt wilde. Het berichtje gaat alleen om duidelijkheid, niet om voor jullie te beslissen of jullie dat poppetje 'verdienen' of iets dergelijks. We willen jullie alleen dolgraag helpen.

    Ik wilde dit als user die zelf met dezelfde struggles rondloopt toch even melden. Het gaat ons niet om controle over jullie, maar alleen om de nieuwe service op een voorzichtige manier te introduceren, zonder dat het direct effect verliest. Wij willen niemand kwetsen of beperken, want op Quizlet willen we juist dat je jezelf kunt zijn, en we willen al helemaal niet dat jullie het poppetje niet aanvragen omdat je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden.

    Misschien is dit bericht niet al te duidelijk, maar ik heb het vanuit mijn hart geschreven. Ik hoop echt dat het wat opheldert.


    Allereerst, het was niet mijn bedoeling dat er opeens een heleboel kritiek komt op deze nieuwe functie. Het is fijn dat er op deze manier met de tijd wordt meegegaan en wordt meegedacht.
    Deze maatregel voelt (meer "voelde", dankzij jouw uitleg) als een controle, alsof je inderdaad het poppetje niet krijgt als je uitleg niet voldoende is. En daardoor had ik inderdaad ook heel erg de neiging om het gewoon niet aan te vragen. Er is maar een handjevol mensen die weet waarom ik mij identificeer als genderfluid, en dat wil ik gewoon graag zo houden.
    Daarom, heel erg bedankt voor je uitleg.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dat verheldert wel een hoop, ja. Dankje. ^^

    Nog steeds vind ik het persoonlijk niet ideaal om eerst toestemming te moeten krijgen voordat je dat poppetje gebruikt, maar stel nou dat het geslacht op 'uit' zetten wel wordt geïnstalleerd en het grijze poppetje dan gewoon wordt vrijgegeven (want ik neem aan dat mensen die anoniem willen blijven dan gewoon het geslacht uitzetten), zou dat een (uiteindelijke) optie kunnen zijn?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oké, ten eerste willen we even zeggen dat er het volste begrip is voor jullie vragen, twijfels en opmerkingen over hoe het beleid nu is, want het is een lastige kwestie. Vandaar dat we nu een uitleg proberen te geven hoe ermee om wordt gegaan en waarom. We hopen dat het zo wel duidelijk is, waarom we bepaalde, soms moeilijke, beslissingen nemen en genomen hebben omtrent “het faken”. We blijven hierom ook bij dit besluit, maar willen toch nog proberen onze gedachtegang aan jullie uit te leggen.

    Je hebt een site en probeert daar te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van de identiteit. Internet wordt immers gezien als een soort speelplaats omtrent je identiteit en er zijn al vele gevallen bekend waarin mensen zich anders voordoen, om vervolgens anderen tot slachtoffer te maken van een misdrijf. Nu hebben we een profiel op die site. Stel, iemand geeft zijn leeftijd anders weer. De persoon is bijvoorbeeld 15, maar wil niet dat mensen dit weten. De persoon vult hierom iets willekeurigs in. Bijvoorbeeld 255. Als moderator heb je dus een profiel voor je waarbij de user 255 is. Is die user 255? Nee, niemand is zo oud. Dat kan iedereen bedenken. Het doel kan hier dus onmogelijk faken zijn om iemand te misleiden. Het is overduidelijk om de leeftijd niet prijs te geven in verband met privacy en dat is prima. Hier zal dus geen waarschuwing komen, want het is privacy, niet misbruik van het spelen met de identiteit.
    Stel, de persoon is duidelijk een veel ouder iemand, maar doet zich opeens voor als een 18 jarige en trekt hiermee andere users aan van ongeveer dezelfde leeftijd. Dit is een leeftijd die misbruikt kan worden, bijvoorbeeld om een user te ontmoeten en vervolgens die user te beroven, te verkrachten, etc. In zo'n geval zullen we hier ook naar kijken en bespreken wat de slimste aanpak is van onze kant. Na contact met ons kan de user bijvoorbeeld zijn/haar leeftijd aanpassen naar iets in de richting van 255, mocht het doel zijn geweest niet beoordeeld te worden op zijn/haar leeftijd en is het probleem opgelost. Als de user niet meewerkt, heeft deze blijkbaar een ander doel en hebben we zo een mogelijk gevaarlijk persoon voor de users weten te ontmaskeren. De site is veiliger en users worden toch nog gedeeltelijk beschermd.

    Hetzelfde met namen. Als je je naam niet prijs wil geven en er een naam uit een serie neerzet, weet iedereen dat -dat niet je echte naam is. Je kan er niks mee. Maar als je zegt dat je een beroemdheid bent, foto's van die beroemdheid plaatst, zegt dat jij het bent en zo users in de val kan lokken, dan is het weer een voorbeeld van iemand die deze naam gebruikt om users te misleiden. Dit is dus weer het faken wat wij tegen proberen te gaan op de site.

    De woonplaats, tja, die is toch weer lastiger. Merken we nou dat een user opeens zijn woonplaats verandert in iets wat gebruikt wordt om users te lokken -stel dat hij/zij dezelfde woonplaats kiest als het slachtoffer of een woonplaats van iemand waarvan hij/zij de identiteit van wil overnemen om het vertrouwen van het slachtoffer te winnen- dan zouden wij hier natuurlijk iets aan doen, maar als je neerzet dat je op Hogwarts woont, bijvoorbeeld, weet iedereen dat dit is om je echte woonplaats niet prijs te geven en omdat je een potterhead bent. Niet het "faken" waar wij waar wij waarschuwingen voor sturen.

    Oké, nu het geslachtspoppetje. Voor de verandering van dit poppetje zijn enkele opties:
    1) Ik wil mijn geslacht niet prijsgeven
    2) Ik voel mij niet thuis bij het andere geslacht
    3) Ik maak misbruik
    4) Ik vind het gewoon leuk

    Optie 3 willen we voorkomen. Mensen kunnen zichzelf tot jongen omzetten, omdat deze minder voorkomen op Quizlet. Hierdoor kunnen ze meer aandacht proberen te krijgen of iets dergelijks. Dat is niet de bedoeling. Daarnaast kan het ook iemand zijn die ziet dat Quizlet propvol met jonge leuke mooie meiden zit. Super handig dus om door te gaan als jongen en zo al die meiden in de val te lokken. Zou het zo moeten zijn? Nee, maar de moderators kunnen daar helaas ook niks aan doen. We kunnen dit slechts proberen te voorkomen.
    Voor optie 2 hebben wij nu dus een oplossing. Je kan ons berichten, een serieus bericht, wat onder de moderators even besproken wordt en je kan dan je poppetje veranderen. Moderators hebben geheimhouding en we zullen je echt niet de kleren van het lijf vragen. Bovendien kan je natuurlijk ook gewoon zeggen dat je bepaalde informatie liever voor jezelf houdt, zolang wij maar merken dat je hier gewoon serieus in bent. Dan is het allemaal echt geen probleem. We bijten niet.
    Optie 1 hebben we ondertussen als het goed is geopperd gekregen en meegenomen. Hier gaan wij mee aan de slag. Dit moet immers ook opgelost kunnen worden.
    Optie 4, tja. Wat is belangrijker, lol hebben met een geslachtspoppetje of een veilig Quizlet? Wij gaan hier toch echt voor dat laatste dan. Nogmaals, het faken op zichzelf is niet hetgeen waar echt iets mis mee is, maar het internet wordt zo vaak misbruikt op het gebied van identiteit en je hoort zoveel enge verhalen. Bovendien zitten hier zoveel jonge users, dat het gewoon van belang is dat we het zo goed mogelijk tegengaan. We begrijpen heel goed dat het vervelend is dat dit soort onschuldige dingen niet kunnen, omdat er zoveel misbruik van gemaakt wordt, maar helaas kunnen wij dit niet veranderen. We kunnen alleen de site er zo goed mogelijk op aanpassen.

    Als laatste willen wij toch nog even een verwijzing maken naar wat ook al in de huisregels staat:
    - Faken is bij de wet verboden en Quizlet kan hiermee serieus in de problemen komen.
    Dit is iets waar wij als moderators geen invloed op hebben en een hele grote reden waarom wij het faken tegen proberen te gaan. Quizlet moet zich immers gewoon aan de wet houden.


    Happy Birthday my Potter!

    Dit is bijna een kleinschalige Patriot Act discussie. En dus eindeloos. Ik ga me er niet in mengen, maar ik ga ongetwijfeld nog een keer een grijs poppetje aanvragen omdat het kan

    Wie er niet mee bekend is, Wikipedia:
    "Voorstanders van de wet hopen dat het de Amerikaanse justitie meer opsporingsmogelijkheden geeft om zo terroristische aanslagen in de toekomst te voorkomen. In plaats van het achteraf straffen, kan men nu ook proactief reageren. Het argument dat burgerrechten afgebroken worden, wordt weerlegd door het argument dat 'het leven zonder angst' het hoogste burgerrecht is."

    [ bericht aangepast op 13 feb 2016 - 22:35 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik vind het een mooie uitleg, Anna (al vermoed ik dat de mods het met elkaar hebben geformuleerd) en ik begrijp nu waarom jullie het op deze manier doen. Er gáát namelijk gewoon veel verkeerd op sites met toch wel jong publiek en ik ben blij dat jullie het zo helder hebben gecommuniceerd. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik vind het een mooie uitleg, Anna (al vermoed ik dat de mods het met elkaar hebben geformuleerd) en ik begrijp nu waarom jullie het op deze manier doen. Er gáát namelijk gewoon veel verkeerd op sites met toch wel jong publiek en ik ben blij dat jullie het zo helder hebben gecommuniceerd. c;

    Dit is geschreven door Anna zelf. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Oké haha, omdat ze over 'we' spreekt. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Oké haha, omdat ze over 'we' spreekt. :'P


    Het is wel namens alle mods, maar het bericht zelf is inderdaad door mij geschreven.


    Happy Birthday my Potter!

    Ohn super!
    Heel veel mensen gaan blij zijn met het poppetje.


    Must be a weasley.

    Wanheda schreef:
    Yai first Quizletter to have it! *O*

    Gefeliciteerd :) Fijn dat mensen die er behoefte aan hadden dit nu kunnen krijgen. Ik vind het poppetje erg mooi uitgewerkt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind het echt tof dat dit nu mogelijk is. (:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    ProngsPotter schreef:
    Ah, supergoed dat dit er is gekomen! Ik denk dat veel mensen hier blij mee zijn (:


    Dit. Heel fijn om te zien dat jullie echt je best doen om van deze website een aangename plek te maken voor iedereen. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Kapot random, maar ik zie dat ik hem niet meer heb? Het is niet erg want nu staat er niets, is een beetje het zelfde idee. Haha, maar ik merkte het net ineens op.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Probleem nu opgelost?(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Probleem nu opgelost?(;

    Jaa, merci (:


    — Inner peace, it's hard to find. —