• Beste users,

    Quizlet is een website waar vooral veel jongeren op zitten. Velen onder hen zitten in de knoop met hun identiteit. Daardoor zijn er veel users die zichzelf volledig herontdekken en erachter komen dat ze zich toch niet goed kunnen identificeren met hun geslacht.
    Tot nu toe was het enkel mogelijk om aan te duiden dat je een jongen of meisje bent. Vanaf nu is er de mogelijkheid om een poppetje te nemen dat geen vast geslacht aanduidt.

    Hoe ziet dit poppetje er uit?
    Wij hebben gebrainstormd en daar is een neutraal poppetje uitgekomen. Het poppetje heeft een grijs shirt aan. Ook het haar is bijgewerkt zodat er geen duidelijke man/vrouwvorm te zien is.



    Wanneer kom ik in aanmerking voor zo'n poppetje?
    Als je je niet kan identificeren met één bepaald geslacht. Dus je voelt je geen meisje, maar ook geen jongen. Je zit nog in de knoop met je geslacht en daardoor weet je niet goed bij welk geslacht je je echt thuis voelt.

    Hoe kan ik dit neutrale poppetje nemen?

    Om te vermijden dat het poppetje gewoon voor de grap wordt genomen, kunnen enkel moderators zo'n poppetje toekennen.
    Als je het poppetje wil, kan je contact opnemen met een moderator via PB. Omdat we zeker willen zijn dat je het niet voor de grap aanvraagt, willen we een duidelijke uitleg van waarom je kiest voor dit nieuwe poppetje. Het moderatorteam zal dan in overleg gaan en jou het poppetje toekennen als het een duidelijke uitleg is waaruit blijkt dat je serieus bent.

    Wat als ik transgender ben? Dus wat als ik mij wel kan identificeren met een ander geslacht?
    Als je je identificeert met een ander geslacht dan wat op je paspoort staat, neem dan ook contact op met een moderator. Het is dan de bedoeling dat je niet het neutrale poppetje neemt, maar dat je dat van het andere geslacht neemt. Omdat faken, en dus ook een ander geslacht aannemen, niet is toegestaan, is het belangrijk om eerst in overleg te gaan. Stuur een duidelijke uitleg met waarom je graag van geslachtspoppetje wil veranderen, zodat wij je toestemming kunnen geven om het aan te passen. Wacht wel op onze officiële toestemming. Als je jouw poppetje al aanpast tijdens het overleg kan er ook een waarschuwing volgen.

    Wij hopen dat we jullie hierbij voldoende hebben geïnformeerd. Alle vragen over de geslachtspoppetjes kunnen in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De mods


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat fijn!

    Ik moet zeggen dat ik ook niet zo'n enorme fan ben van het feit dat je eerst uitleg moet geven voordat je zo'n poppetje krijgt, want eigenlijk vind ik dat het niemands zaak is hoe jij je identificeert en dat je al helemaal geen uitleg zou moeten geven om een poppetje te kunnen kiezen waar jij je fijn bij voelt. Maar goed, ik heb dan ook nooit helemaal begrepen wat de ernst van geslacht faken is, want ik zie niet in hoe iemand daar echt last van zouden hebben. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Eledhel schreef:
    Supergoed! Ik heb wel een vraagje: waar ligt de lijn tussen een duidelijke uitleg en een onduidelijke uitleg?Gewoon uit nieuwgierigheid (:

    Dat is ook wel een lastige vraag. Het gaat er voornamelijk om dat we de betekenis van het poppetje willen beschermen. Daarom zouden we graag willen dat het berichtje serieus is zodat we het gevoel hebben dat erover is nagedacht.


    Caution first, always.

    Wiarda schreef:
    Wat fijn!

    Ik moet zeggen dat ik ook niet zo'n enorme fan ben van het feit dat je eerst uitleg moet geven voordat je zo'n poppetje krijgt, want eigenlijk vind ik dat het niemands zaak is hoe jij je identificeert en dat je al helemaal geen uitleg zou moeten geven om een poppetje te kunnen kiezen waar jij je fijn bij voelt. Maar goed, ik heb dan ook nooit helemaal begrepen wat de ernst van geslacht faken is, want ik zie niet in hoe iemand daar echt last van zouden hebben. :x


    Sarah = ongewoon sexy

    Super!!


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Blurryface schreef:
    (...)
    Dat is ook wel een lastige vraag. Het gaat er voornamelijk om dat we de betekenis van het poppetje willen beschermen. Daarom zouden we graag willen dat het berichtje serieus is zodat we het gevoel hebben dat erover is nagedacht.


    Wat is voor jullie dan een "serieus" berichtje? Ik voel er persoonlijk namelijk vrij weinig voor om helemaal te gaan uitleggen waarom ik mijzelf identificeer als genderfluid...

    Ik vind het ofc wel een geweldig initiatief. Verder weten Inge en Jip weer eens geweldig mijn mening te verwoorden :W


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kanda schreef:
    (...)

    Wat is voor jullie dan een "serieus" berichtje? Ik voel er persoonlijk namelijk vrij weinig voor om helemaal te gaan uitleggen waarom ik mijzelf identificeer als genderfluid...

    Ik vind het ofc wel een geweldig initiatief. Verder weten Inge en Jip weer eens geweldig mijn mening te verwoorden :W


    Wij verwachten geen verhaal alle details. We willen gewoon zien dat je serieus bent. We verlangen dus niet veel. We willen wel weten waarom je je slecht voelt bij een mannelijk/vrouwelijk geslachtspoppetje. Een voorbeeld van hoe het niet moet:

    "Hy. ik wil grg zn grijs poppetje. thnx grtjs, user"


    Let er gewoon op dat je serieus omschrijft wat zo'n poppetje voor jou kan betekenen.
    Eigenlijk moet je ons gewoon iets sturen waarmee we verder kunnen, dan komen we er wel uit.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Queesstion: eh yea ik begrijp iets niet. Als leeftijd kan ik invullen wat ik wil, bij woonplaats kan ik invullen wat ik wil, waarom mag ik dat niet met dat geslachtspoppetje? I mean like, dat 'faken' vind ik een beetje invalid omdat ik ook over m'n leeftijd kan liegen. So like what's the difference between age and gender?


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    Queesstion: eh yea ik begrijp iets niet. Als leeftijd kan ik invullen wat ik wil, bij woonplaats kan ik invullen wat ik wil, waarom mag ik dat niet met dat geslachtspoppetje? I mean like, dat 'faken' vind ik een beetje invalid omdat ik ook over m'n leeftijd kan liegen. So like what's the difference between age and gender?


    Als je je leeftijd faked en wij komen hier achter volgt er evengoed een waarschuwing. Meestal is het ook niet zo gemakkelijk om faken te achterhalen, maar als er bijvoorbeeld een foto in het fotoboek staat met een tienermeisje van 12 en de user beweerd dat zij dat is, maar op haar profiel staat dat ze 23 is gaan wij hier evengoed vragen bij stellen. Woonplaats kunnen we bijna niet controleren, daarbij geven veel mensen dat niet op omdat ze hun privacy willen waarborgen.
    Faken nemen wij heel ernstig. Dit mede om grooming tegen te gaan en om van Quizlet een veilige en betrouwbare omgeving te maken voor alle users. Wij proberen er alles aan te doen om alle users zo goed mogelijk te beschermen tegen misbruik.
    Op zich is faken niet zo erg, het probleem is dat het bijna altijd gebruikt wordt voor slechte doeleinden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Als je je leeftijd faked en wij komen hier achter volgt er evengoed een waarschuwing. Meestal is het ook niet zo gemakkelijk om faken te achterhalen, maar als er bijvoorbeeld een foto in het fotoboek staat met een tienermeisje van 12 en de user beweerd dat zij dat is, maar op haar profiel staat dat ze 23 is gaan wij hier evengoed vragen bij stellen. Woonplaats kunnen we bijna niet controleren, daarbij geven veel mensen dat niet op omdat ze hun privacy willen waarborgen.
    Faken nemen wij heel ernstig. Dit mede om grooming tegen te gaan en om van Quizlet een veilige en betrouwbare omgeving te maken voor alle users. Wij proberen er alles aan te doen om alle users zo goed mogelijk te beschermen tegen misbruik.
    Op zich is faken niet zo erg, het probleem is dat het bijna altijd gebruikt wordt voor slechte doeleinden.


    Er zijn zoveel mensen die zomaar even een leeftijd/een datum invullen. Dus als ik vind dat men geen zaken heeft met hoe oud ik ben en ik vind 255 überlelijk staan, kan ik een waarschuwing krijgen? Ik vind het een beetje dubbel, though, want dan kan je dat op den duur doortrekken tot naam en woonplaats - ik bedoel, als ik zeg dat ik in New York woon omdat ik mijn profiel aanpas naar een serie, of omdat ik weet dat iedereen weet dat dat niet zo is, maar ik hen niet wil zeggen waar, vind ik het heel raar dat dat verboden is. Als ik mijn naam aanpas naar, for all I care, random Ellen of zo, of naar een boek/serie/film en dat ik mezelf Hermelien noem, wat is het probleem daarmee? Ik vind het echt heel dubbel.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Een leeftijd faken vind ik nog heel wat anders dan een geslachtspoppetje. Ik zie echt niet in hoe, op welke manier dan ook, het vermoeilijken van van geslachtspoppetje veranderen of een bepaald geslachtspoppetje aannemen, iemand zou moeten beschermen van grooming of ervoor zou zorgen dat Quizlet aanvoelt als een veiligere plek. Misschien dat jij me dit wel kan uitleggen, Jarne (en in dat geval hoor ik het graag, want ik begrijp het echt niet), maar ik denk eigenlijk dat het zo krampachtig vasthouden aan het niet-fake beleid van de geslachtspoppetjes voor veel pubers hier juist tot een onveiliger gevoel kan leiden. Ik zou er totaal niet blij mee zijn als ik zou moeten uitleggen hoe ik tegenover mijn eigen geslacht sta, puur om een poppetje te krijgen waar ik me veilig bij voel. Daarvoor zijn dat soort dingen gewoon net iets te persoonlijk en net iets te weinig jullie zaak, lijkt me. Bescherming van de users is prima, maar op deze manier vind ik het eigenlijk een beetje lullig naar de mensen toe die wel zo'n poppetje willen. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Niet om opeens in grote getale over jullie heen te vallen, mods, want ik snap dat dit voor jullie nieuw is en ook een beetje ingewikkeld ligt. Ik kan begrijpen hoe jullie bij deze regeling zijn uitgekomen en dat dat een goed idee leek, maar ik moet desondanks even kwijt dat ik het eens ben met de dingen die hierboven worden gezegd. Stel je eens voor dat je zelf zou moeten uitleggen waarom je je een vrouw of man voelt. Als dat je niet licht ongemakkelijk maakt, vermoed ik dat het tenminste vrij lastig zal zijn om dat duidelijk te beschrijven. Voor mensen die nog twijfelen over hun genderidentiteit en daar misschien wel heel erg mee in de knoop hebben gezeten, ligt zoiets mogelijk nog gevoeliger. Het zou een beetje zoiets zijn als een lesbische tiener vragen waarom ze op meisjes valt in plaats van jongens, terwijl we het volgens mij allemaal eens kunnen zijn dat dat een beetje een rare vraag is, want het is gewoon zo en dat is prima (hoop ik).

    Wat mij betreft mogen jullie mensen er best op aanspreken als jullie denken dat er ergens mee gefaket wordt. Ik kan begrijpen dat jullie bang zijn dat mensen zich voordoen als iemand anders en daar mogelijk slechte bedoelingen bij hebben. Ik vind het zelfs heel goed dat jullie dat in de gaten houden, vooral op een website zoals Quizlet, met een gemiddeld vrij jong publiek. Ik zie alleen niet echt in waarom de dreiging van fakers ertoe moet leiden dat er op het grijze geslachtspoppetje een zoveel strengere controle zit dan op andere persoonlijke details die users op hun profiel kunnen invullen, vooral omdat als er echt iemand een account aanmaakt en zich voordoet als een tiener terwijl het eigenlijk een vijftig jaar oude man is, het ingevulde geslacht me nou niet meteen het grootste probleem lijkt. Een man heeft op dit moment ook gewoon al de optie heeft om in te vullen dat hij een vrouw is, wat waarschijnlijk sowieso effectiever is voor fakers dan een grijs poppetje. Het grijze poppetje alleen als speciale optie aanbieden, lost dat soort fakingproblemen niet op, dus ik denk dat het argument over groomen en dergelijke problemen eigenlijk een beetje wegvalt als het gaat over mensen zelf laten kiezen tussen man, vrouw en anders.

    Lang verhaal kort, ik ben heel blij dat deze optie er nu is, maar ik zou het nog veel fijner vinden als dit iets zou worden wat mensen gewoon zelf kunnen invullen. Ik zie het probleem daarmee persoonlijk niet en ik denk dat het juist van grote waarde zou kunnen zijn voor sommige mensen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Debbaut schreef:
    (...)

    Als je je leeftijd faked en wij komen hier achter volgt er evengoed een waarschuwing. Meestal is het ook niet zo gemakkelijk om faken te achterhalen, maar als er bijvoorbeeld een foto in het fotoboek staat met een tienermeisje van 12 en de user beweerd dat zij dat is, maar op haar profiel staat dat ze 23 is gaan wij hier evengoed vragen bij stellen. Woonplaats kunnen we bijna niet controleren, daarbij geven veel mensen dat niet op omdat ze hun privacy willen waarborgen.
    Faken nemen wij heel ernstig. Dit mede om grooming tegen te gaan en om van Quizlet een veilige en betrouwbare omgeving te maken voor alle users. Wij proberen er alles aan te doen om alle users zo goed mogelijk te beschermen tegen misbruik.
    Op zich is faken niet zo erg, het probleem is dat het bijna altijd gebruikt wordt voor slechte doeleinden.


    Dit verhaal is langzamerhand wettelijk gewoon een ding waar ik vraagtekens bij zet. Hoe gaan jullie om met deze zeer privacy gevoelige dingen? En nee vertrouwelijkheid van moderators en geloven in mooie heldere blauwe ogen is daar niet van toepassing.

    Volgens mij moeten jullie als moderators hier eens even goed over nadenken. Het klinkt allemaal erg ondoordacht en iets teveel controlerend, wat goed bedoeld is, maar niet realistisch.
    Het is het internet, als ik met 100 random IP's 100 verschillende identiteiten maak, zullen jullie dat nooit zien.
    Het wordt pas vervelend als er mensen last van krijgen en dat er klachten komen. Dan pas springt een moderator in.


    Goede toevoeging dus hoor, maar maak het voor iedereen mogelijk zonder verantwoording


    Sarah = ongewoon sexy

    Antiheld schreef:
    (...)

    Dit verhaal is langzamerhand wettelijk gewoon een ding waar ik vraagtekens bij zet. Hoe gaan jullie om met deze zeer privacy gevoelige dingen? En nee vertrouwelijkheid van moderators en geloven in mooie heldere blauwe ogen is daar niet van toepassing.

    Volgens mij moeten jullie als moderators hier eens even goed over nadenken. Het klinkt allemaal erg ondoordacht en iets teveel controlerend, wat goed bedoeld is, maar niet realistisch.
    Het is het internet, als ik met 100 random IP's 100 verschillende identiteiten maak, zullen jullie dat nooit zien.
    Het wordt pas vervelend als er mensen last van krijgen en dat er klachten komen. Dan pas springt een moderator in.


    Goede toevoeging dus hoor, maar maak het voor iedereen mogelijk zonder verantwoording


    Doel je nu op het beleid van het poppetje? Want dat is me niet helemaal duidelijk. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ellaria schreef:
    (...)

    Doel je nu op het beleid van het poppetje? Want dat is me niet helemaal duidelijk. (:


    In beginsel.

    Het voorbeeld dat genoemd is over een meisje met een wat opvallend leeftijdsverschil. Okay, zoiets kan je eens navragen.

    Ik vind zelf gewoon dat iedere persoon gewoon zelf lekker moet weten wat er op zijn/haar profiel staat. Hier verantwoording voor af moeten leggen doet juist tekort aan de vrijheid die iedereen hier voor het gevoel heeft toch?

    Gebruikers en moderators zijn alert genoeg om een melding te maken als iets op valt, of als iemand zich niet netjes gedraagd. Dan ligt iemand onder een vergrootglas en kan je eens dingen proberen te achterhalen.

    Zoiets doe je niet bij voorbaat


    Sarah = ongewoon sexy

    Even een wat persoonlijker bericht van mij.

    Ik begrijp heel goed wat jullie frustratie is omtrent het aanvragen van het poppetje. Toch wil ik nog even zeggen dat er misschien een te streng beeld is geschetst bij hoe het bericht eruit moet zien. Het is echt niet de bedoeling dat je je levensverhaal aan ons vertelt, alleen dat je je bij ons meldt zodat we een beeld behouden van de mensen die het poppetje hebben.

    Ik heb zelf ook het grijze poppetje aangevraagd, en ik zie persoonlijk geen probleem met de manier waarop het voorlopig even wordt geregeld. We zijn op deze manier begonnen om ervoor te zorgen dat het niet direct gebruikt wordt door users die anoniem willen blijven. Dan zou het poppetje namelijk al meteen geen nut meer hebben in mijn ogen.

    Ik kan me volledig vinden in het feit dat jullie niet zoiets persoonlijks aan vreemden willen vertellen, want dit heb ik zelf ook. Daarom heb ik, in niet al te veel woorden, zo concreet mogelijk uitgelegd dat ik het grijze poppetje wilde en hiermee was het dan ook gebeurd. Ik heb hierbij zelf mijn beslissing gemaakt en ik heb zelf bepaald wat ik kwijt wilde. Het berichtje gaat alleen om duidelijkheid, niet om voor jullie te beslissen of jullie dat poppetje 'verdienen' of iets dergelijks. We willen jullie alleen dolgraag helpen.

    Ik wilde dit als user die zelf met dezelfde struggles rondloopt toch even melden. Het gaat ons niet om controle over jullie, maar alleen om de nieuwe service op een voorzichtige manier te introduceren, zonder dat het direct effect verliest. Wij willen niemand kwetsen of beperken, want op Quizlet willen we juist dat je jezelf kunt zijn, en we willen al helemaal niet dat jullie het poppetje niet aanvragen omdat je het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden.

    Misschien is dit bericht niet al te duidelijk, maar ik heb het vanuit mijn hart geschreven. Ik hoop echt dat het wat opheldert.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2016 - 0:50 ]


    Caution first, always.