• Hoi.

    Ongetwijfeld zijn er mensen die wel een drankje lusten hier. Ik ben wel benieuwd wat jullie drinken, dus alle drankpraat kan hier gepost worden. Gewoon omdat het kan.

    Zelf ben ik een whiskey liefhebber, voornamelijk Iers, maar ook Schots.
    Oh en bier natuurlijk.

    En jullie?


    Sarah = ongewoon sexy

    Wiarda schreef:
    Vind het ergens wel grappig dat het topic 16+ is en niet 18+. Als Westfries voel ik dat wel. :')


    In België is het 16+.(;

    Ik heb zelf nog nooit een druppel aangeraakt en ben dat ook niet van plan. Dus ik pak m'n ice tea en verdwijn uit het topic.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    In België is het 16+.(;

    Ik heb zelf nog nooit een druppel aangeraakt en ben dat ook niet van plan. Dus ik pak m'n ice tea en verdwijn uit het topic.


    Dag zeg je nu. Wacht maar tot je ouder bent


    Sarah = ongewoon sexy

    Sandberg schreef:
    Ik vind alcohol fantastisch. Ik kan zo een twee drie niet echt iets bedenken wat ik niet lekker vind. Ik hou eigenlijk van praktisch elke soort alcohol. Komt goed uit voor mij nu, ik heb dit weekend commissieweekend, dus met de vereniging een heel weekend moeilijk veel drinken .


    Klinkt perfect Margot


    Sarah = ongewoon sexy

    Antiheld schreef:
    (...)

    Dag zeg je nu. Wacht maar tot je ouder bent


    Meh, ik mis het niet en ik ben redelijk koppig op dat vlak.

    Daarbij moedigen vrienden me niet aan. Ze zien me waarschijnlijk als ideale bob later.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Meh, ik mis het niet en ik ben redelijk koppig op dat vlak.

    Daarbij moedigen vrienden me niet aan. Ze zien me waarschijnlijk als ideale bob later.:Y)


    Ik, drie jaar geleden (': Geloof me, je bent de eerste niet die het zegt (: Al kan je natuurlijk altijd gelijk hebben (;

    Ik drink enkel met mijn vrienden mee als ze het zelf geleidelijk aan doen en niet zuipen om zat te worden. Af en toe kopen ze wel eens een fles sterke drank - wat dan ook, zolang je er maar stomdronken van wordt - en drinken dat dan in tien minuutjes leeg. Nee, dankje; ik moet sowieso a l niets hebben van een fles waar iedereen al aan gelebberd heeft (': En iemand moet er toch voor zorgen dat ze beseffen dat een nachtelijke duik in de Dijle geen goed idee is? (':

    Zelf drink ik heel graag cocktails en Amaretto, al raakt bier er ook wel in ^^ Het is ook erg voordelig om hier in Leuven te wonen, want het is hier blijkbaar niet zo duur om uit te gaan. Hoezee ^^


    Mhm?

    Antiheld schreef:
    (...)

    Dag zeg je nu. Wacht maar tot je ouder bent


    Ik weet niet of je 't weet, maar er zijn echt mensen met karakter, hoor. Een klasgenoot van mij (die is currently ook 17) heeft ook nog nooit een druppel aangeraakt, niet omdat hij niet wil, maar omdat hij het iemand beloofd heeft en hij het uit karakter weigert te doen.
    Ikzelf raak ook amper wat aan. Als ik op een verwaaide keer naar een fuif ga, is het enige wat ik drink één pintje en ik ga al de volle één à twee keer per jaar naar een fuif. Daarbuiten drink ik enkel met de feestdagen iets.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2016 - 15:09 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben er vrij zeker van dat er sinds mijn geboorte al alcohol door mijn aderen stroomt want westfriesland.
    Boeit me behoorlijk weinig wat ik drink want ik drink voor de alcohol. Just being honest whatsappmaansmiley.


    i put the fun in funeral

    Salam schreef:
    (...)

    Ik weet niet of je 't weet, maar er zijn echt mensen met karakter, hoor. Een klasgenoot van mij (die is currently ook 17) heeft ook nog nooit een druppel aangeraakt, niet omdat hij niet wil, maar omdat hij het iemand beloofd heeft en hij het uit karakter weigert te doen.
    Ikzelf raak ook amper wat aan. Als ik op een verwaaide keer naar een fuif ga, is het enige wat ik drink één pintje en ik ga al de volle één à twee keer per jaar naar een fuif. Daarbuiten drink ik enkel met de feestdagen iets.


    Ik noem het geen karakter dat je bewust niet drinkt. Dat staat daar gewoon buiten als je het mij vraagt.
    Je kunt iets niet missen als je het nooit hebt gehad, dus zogauw er leuke avonden zijn en je wel eens drinkt. Is het al snel anders imo
    Dan zeg je sneller ja en wordt het meer standaard

    Zoals je het zegt geeft het haast de indruk dat het iets fouts is


    Sarah = ongewoon sexy

    Debbaut schreef:
    (...)

    Meh, ik mis het niet en ik ben redelijk koppig op dat vlak.

    Daarbij moedigen vrienden me niet aan. Ze zien me waarschijnlijk als ideale bob later.:Y)

    Mijn vader is ook koppig en weigert alcohol te drinken. Daarentegen vindt hij chocolade of pannekoeken met rum geweldig :'D. Ik proef alleen maar alcohol uit nieuwsgierigheid, maar ik denk niet dat ik ooit een 'liefhebber' wordt :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Antiheld schreef:
    (...)

    Ik noem het geen karakter dat je bewust niet drinkt. Dat staat daar gewoon buiten als je het mij vraagt.
    Je kunt iets niet missen als je het nooit hebt gehad, dus zogauw er leuke avonden zijn en je wel eens drinkt. Is het al snel anders imo
    Dan zeg je sneller ja en wordt het meer standaard

    Zoals je het zegt geeft het haast de indruk dat het iets fouts is


    Dan is het de kunst om nee te blijven zeggen.(;

    Ik noem drinken op zich niet fout. Eerder iets dat niet bij mij past. Ik heb het sinds mijn zestienjarige verjaardag al verschillende keren aangeboden gekregen en heb altijd nee gezegd.
    Maar ik heb er geen probleem mee dat mensen drinken hoor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Antiheld schreef:
    (...)

    Ik noem het geen karakter dat je bewust niet drinkt. Dat staat daar gewoon buiten als je het mij vraagt.
    Je kunt iets niet missen als je het nooit hebt gehad, dus zogauw er leuke avonden zijn en je wel eens drinkt. Is het al snel anders imo
    Dan zeg je sneller ja en wordt het meer standaard

    Zoals je het zegt geeft het haast de indruk dat het iets fouts is


    Ik noem het wel karakter, want het betekent dat je weerstaat aan groepsdruk (die, hoewel mensen het afdoen als iets wat amper bestaat, zeer zeker wél bestaat) of, indien die er bij jou niet is, weerstaat aan de media die het ook afdoet alsof het niets is. En je kunt best iets missen dat je nooit gehad hebt, ik mis genoeg dingen die ik nooit gehad heb.7
    Ik zeg niet dat drinken fout is, maar als je kijkt naar vrienden van mij die er zeventien op een avond drinken, dan vind ik het wel héél fout. Als het met mate is niet.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2016 - 15:22 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oke nou, een verschil in mening is niet erg. Als je je verder maar niet stoort dan aan de drankpraat hier
    Dan adviseer ik namelijk om dit topic over te slaan


    Sarah = ongewoon sexy

    Antiheld schreef:
    Oke nou, een verschil in mening is niet erg. Als je je verder maar niet stoort dan aan de drankpraat hier
    Dan adviseer ik namelijk om dit topic over te slaan


    Natuurlijk stoor ik me daar niet aan, het is een dranktopic. Ik wou overigens ook niet zeggen dat mensen die wél drinken geen karakter hebben, want ik zie nu dat dat zo over kon komen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    En toch snap ik niet wat daar zo lekker aan is.


    You are my piece of paradise.

    Scintellare schreef:
    En toch snap ik niet wat daar zo lekker aan is.


    Ooit al eens iets anders dan bier of wijn geproefd? Alcohol verschilt heel erg in smaak, zo smaakt whiskey logischerwijze helemaal anders dan amaretto en dat weer helemaal anders dan vodka.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried