• Hoi, mensen zoals je in de titel leest: Ben jij gelovig?

    Ja of nee, laat ook even weten welke geloof je in geloof

    Zo ja, ik geloof in Jezus.


    nobody say it was easy

    Ja


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Nee, ik geloof nergens in.

    Nee, ik ben niet gelovig. Ik heb vroeger wel een tijdje geloofd, maar ik heb mij daar in verdiept en het klopte voor mij niet. Wetenschap is wat voor mij logisch is.


    What would Emma do?

    Nee, ik heb geen geloof.
    Een tijd geloofde ik wel dat er iets was, maar nu heb ik dat ook niet meer.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nope, nooit geweest. Mooi dat mensen er hoop uit halen, maar ik zie er niets in.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik geloof in de waarden en normen van verscheidene geloven, ik geloof dat er bepaalde krachten zijn die invloed hebben op ons handelen die wij nog niet ontdekt hebben, maar ik geloof voor geen geld op de wereld dat er daarboven iemand zit die de wereld uit klei heeft gekneden. Ik noem mezelf geen atheïst, geen agnost, het kan me gewoon vrij weinig schelen allemaal.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik geloof wel dat er "meer" is in het leven dan dat we kunnen zien en dat er meer is na de dood, maar niet in de vorm van een god of Jezus. Meer een soort zweefteefmengelmoes van spirituele opvattingen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nee, of je moet karma als een geloof zien.

    Ik ben losjes katholiek opgevoed, maar ik zou mezelf niet gelovig noemen. Anderzijds sluit ik ook niet volkomen uit dat er "iets" is, maar ik geloof niet in een God op de manier waarop die binnen het Christendom (of andere georganiseerde religie, voor zover ik daarmee bekend ben) wordt omschreven.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik geloof overigens wel dat er iets is na de dood, in de vorm van reïncarnatie of zo.
    Niet omdat ik bang ben voor de dood, maar meer omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat het gewoon ophoud.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Organa schreef:
    Ik geloof overigens wel dat er iets is na de dood, in de vorm van reïncarnatie of zo.
    Niet omdat ik bang ben voor de dood, maar meer omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat het gewoon ophoud.


    Het zelfde


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Diplodocus schreef:
    Nee, ik ben niet gelovig. Ik heb vroeger wel een tijdje geloofd, maar ik heb mij daar in verdiept en het klopte voor mij niet. Wetenschap is wat voor mij logisch is.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben wel gelovig ^^

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 15:52 ]

    Ik ben zelf wel gedoopt en heb de eerste helft van mijn plechtige communie - tegen mijn zin - gedaan, maar heb daarna de tweede helft geweigerd te doen. God en dergelijke is, naar mijn mening, bullshit.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 15:53 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik geloof zelf wel, in Jezus en God, voor de duidelijkheid.

    Ik weet dat heel veel mensen het bullshit e.d. vinden en denken dat de wetenschap het allemaal wel op een rijtje heeft - en aangezien ik zelf niet alwetend noch een slimme wetenschapper ben zal ik ook nooit met zekerheid kunnen zeggen dat dit niet zo is - maar ik heb zelf altijd gewoon het gevoel dat dit alles, dit hele universum niet uit zichzelf zal kunnen zijn ontstaan. Al die mooie, kleine dingen in het leven. De details die nooit zouden kunnen zijn ontstaan door die stijfe, strakke wetenschap. De dieren, de lucht, de wolken, alles. Als ik er over nadenk is de enige conclusie die ik kan trekken dat er toch iets moet zijn.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 19:03 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry