• Hoi, mensen zoals je in de titel leest: Ben jij gelovig?

    Ja of nee, laat ook even weten welke geloof je in geloof

    Zo ja, ik geloof in Jezus.


    nobody say it was easy

    Wiarda schreef:
    Ik geloof wel dat er "meer" is in het leven dan dat we kunnen zien en dat er meer is na de dood, maar niet in de vorm van een god of Jezus. Meer een soort zweefteefmengelmoes van spirituele opvattingen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    KyloRen schreef:
    Nee, ik geloof nergens in.


    “Some people never go crazy. What truly horrible lives they must lead.” ~ Charles Bukowski

    Cibis schreef:
    Ik geloof zelf wel, in Jezus en God, voor de duidelijkheid.

    Ik weet dat heel veel mensen het bullshit e.d. vinden en denken dat de wetenschap het allemaal wel op een rijtje heeft - en aangezien ik zelf niet alwetend noch een slimme wetenschapper ben zal ik ook nooit met zekerheid kunnen zeggen dat dit niet zo is - maar ik heb zelf altijd gewoon het gevoel dat dit alles, dit hele universum niet uit zichzelf zal kunnen zijn ontstaan. Al die mooie, kleine dingen in het leven. De details die nooit zouden kunnen zijn ontstaan door die stijfe, strakke wetenschap. De dieren, de lucht, de wolken, alles. Als ik er over nadenk is de enige conclusie die ik kan trekken dat er toch iets moet zijn.


    Dezelfde heb ik ook als jij.


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Ik geloof nergens in: geen god of andere 'vreemde krachten' of een hemel/leven na de dood, maar ik ben ook zonder geloof opgevoed.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben atheïst en ik geloof helemaal nergens in. Ik ben gewoon geen persoon voor geloof.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben niet gelovig, maar ik geloof wel in mogelijkheden. Misschien is er niks (daar ga ik meestal vanuit), maar misschien is er inderdaad één of andere bovenaardse kracht of iets dergelijks. We kunnen het (nog) niet weten.
    Ik geloof echter absoluut niet dat er een God en een Satan kan zijn, want ik geloof niet dat er een scheiding in goed en kwaad kan bestaan. Als er een god/duivel is, zou dat één samensmelting zijn, lijkt mij.

    Overigens kunnen wetenschap en geloof prima samengaan, hoor. Hangt er maar net vanaf waarin je gelooft en op wat voor manier.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind het geen bullshit. Ben ook Christen. En ja ik geloof er ook half in.
    Ook omdat ik met een jongen had die heel sterk gelovig is.
    Hij heeft het om die reden ook met me uitgemaakt omdat ik niet geloofde.
    Maar nu is hij weer met een Christen meisje en nu maakt hij daar in problemen van.
    Atlhans nog niet.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Ik verdiep me momenteel in het geloof van het pastafarisme


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik vind geloof geen bullshit. Iedereen gelooft nou eenmaal andere dingen c:.


    Seasons will change, but I shall remain

    GossipGirl21 schreef:
    Ik vind het geen bullshit. Ben ook Christen. En ja ik geloof er ook half in.
    Ook omdat ik met een jongen had die heel sterk gelovig is.
    Hij heeft het om die reden ook met me uitgemaakt omdat ik niet geloofde.
    Maar nu is hij weer met een Christen meisje en nu maakt hij daar in problemen van.
    Atlhans nog niet.


    Ben jij later gelovig geworden?


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Nee, ik ben een agnost, ik ben niet gelovig zoals het geloven in een God. Maar ik geloof zeker wel dat er meer bestaat dan alleen dit. Dat we niet kunnen zien met het oog.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 19:32 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hooverphonic schreef:
    Ik verdiep me momenteel in het geloof van het pastafarisme

    Ik heb ooit wel eens gehoord van The Gospel Of The Flying Spaghetti Monster ^^

    Voor de geïnteresseerden: Bol.com

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 19:42 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Flowerpowers schreef:
    (...)

    Ben jij later gelovig geworden?


    Nou niet echt bepaald. Heb het wel ooit overwogen.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,

    Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 20:13 ]

    floraflora schreef:
    Alle levende wezens zijn geschapen naar hun eigen aard. De mens kan dus niet ontstaan zijn uit een vreemd micro-organisme of uit een aap.


    En waarom niet? Na duus hoort een gevolgtrekking van je stelling te staan, maar deze twee zinnen hebben geen verband.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried