• Hallo allemaal!

    Naar aanleiding van de super geslaagde meeting in Utrecht, waar we uiteindelijk met negenentwintig mensen waren, kwam dit idee in mij op. We zijn hier met een heel aantal schrijfliefhebbers, is het misschien leuk om een kamp met Quizlet te organiseren?
    Dit klinkt best ideaal, en onuitvoerbaar, maar dat zou nog best mee kunnen vallen. Maar daar zijn dan wel mensen voor nodig, anders gaat het helemaal niet door.
    Het weekend zal dan waarschijnlijk rond de vijftig euro kosten, per persoon. Dit geld is natuurlijk voor de locatie, catering, en de spullen die er allemaal nodig zullen zijn. Dit idee is nog in het prille begin, maar voordat ik iets ga ondernemen wil ik graag even weten of hier animo voor is.
    Het idee is dat iedereen op vrijdag aankomt, en dat dan de spullen worden uitgepakt etc. 's Avonds is dan de eerste schrijfbijeenkomst, Dan gaan we met zijn alle bij elkaar zitten en schrijven. (Dit is nog het begin van een planning, sorry voor de vaagheid) Op de zaterdag kunnen een aantal schrijfworkshops gegeven worden waar je dan uit kan kiezen, waarna je 's middags verder kan werken aan je eigen doel voor op dit kamp. Dit is als een soort inzendig voor een wedstrijd, en de winnaar zal die avond bekend worden gemaakt. 's avonds houden we een aantal spelletjes en de bekendmaking van de Bonte Schrijfveer. Zondag is het dan natuurlijk ontbijten, nog een laatste spel, en dan naar huis.
    Het doel is dus ook dat je in het vervolg een idee hebt hoe je verder kan komen in je verhalen. De schrijfworkshops zullen dan dus bijvoorbeeld ook gaan over 'Hoe zet ik een geloofwaardig karakter neer''

    Vragen/Opmerkingen:
    -Ik vind persoonlijk 100 euro voor een weekend best duur.
          Die honderd euro komt door de catering, de huur van een locatie, en evt, nog mensen die een workshop gaan geven over hoe je nou dingen goed schrijft. Het is nog een pril idee, misschien zakt de prijs naar 70 euro of minder, misschien niet. Het lijkt mij enorm leuk, maar als niemand het écht zou willen, dan ga ik er ook geen moeite in steken om alles heel precies te regelen.
    EDIT: De prijs zit nu op zijn max 50 euro
    -Wat houd zo'n "schrijfbijeenkomst" en alles dan in?
          Ik denk dat we in een gemeenschappelijke ruimte gaan, en dan op genre ingedeeld gaan zitten om te schrijven. Als je vastloopt en problemen hebt, kan je met die mensen brainstormen over hoe je verhaal verder kan gaan. Je kan onderling een wordwar houden, of anderen je ideeën voorhouden, en vragen wat zij ervan vinden. Als je zo samen bezig bent, leer je elkaar ook nog eens kennen, wat natuurlijk geel gezellig is.
    Het doel van de schrijfbijeenkomst, is dat je zelf verder komt. Je komt voorbij je writersblock, je hebt een idee hoe het verder kan, je weet waar het zwakke punt in je verhaal zit, of je hebt gewoon weer een hoop woorden erbij geschreven. Plus elkaar leren kennen natuurlijk, en samen nadenken over je verhaal/genre.


    Lijkt dit jullie iets waar je graag naar toe zal gaan, of niet? En zo niet, heb je daar ook een reden voor?
    Houd er rekening mee, dit kamp zal dan wél iets gaan kosten.

    Als je dit leuk vindt, en je hier wel naartoe zou willen, zet dan even je username en je (schuil)naam in dit topic
    Lijstje eventuele deelnemers:
    ProngsPotter -- Froukje
    HalfBloodPrince -- Sharon
    Cibis -- Melissa
    Lily_Evans -- Anna
    Oncilla -- Erieka
    OakenshieId - Natas
    WinchesterDean - Stefanie
    Diplodocus Felicia
    Chikara -- Quin
    Shego - Sofie
    AutumnStorm- Danique
    Tarix - Carianne
    Debbaut - Jarne
    tubbietoost--Irma
    KyloRen - Laura

    Organisatie/hoofdleiding:
    Froukje (ProngsPotter)
    Natas (Oakenshield)
    Leah (Laleah)
    Jarne (Debbaut)
    Sharon (HalfBloodPrince)

    Locatie:
    Irma (tubbietoost)

    Leiding workshops: Histoire
    Evt. Workshop leiders zelf:
    Malum -- Laurianne

    Kookstaf:
    Melissa (Cibis)
    Anna (Lily_Evans)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:07 ]

    Zou jij meegaan op het schrijfkamp?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Geen idee of dat überhaupt zou mogen van mijn ouders...
    Maar als het mag ga ik wel, als je het allemaal voor elkaar krijgt.
    Is het trouwens in de voorjaarsvakantie of zo?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2016 - 16:20 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    En is het voor een bepaalde leeftijd. Ik ben nog maar twaalf...


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    NeverTouchMe schreef:
    En is het voor een bepaalde leeftijd. Ik ben nog maar twaalf...

    Dat lijkt me geen probleem, zeg ik als dertienjarige.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Lijkt me een super leuk idee, wel raad ik aan om meer activiteiten dat met schrijven of iets te maken heeft te organiseren. Ook richting verschillende fandoms kunnen we wat regelen. Bijvoorbeeld triva over verschillende fandoms, maar natuurlijk oik aparte dingen voor OP. Quizzen misschien doen of gewoon spelletjes


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Lijkt me een super leuk idee, wel raad ik aan om meer activiteiten dat met schrijven of iets te maken heeft te organiseren. Ook richting verschillende fandoms kunnen we wat regelen. Bijvoorbeeld triva over verschillende fandoms, maar natuurlijk oik aparte dingen voor OP. Quizzen misschien doen of gewoon spelletjes


    Een avondquiz in Q thema. (wbw)


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Een avondquiz in Q thema. (wbw)


    Hahaha echt vanalles dus ^^ want met zoveel verwcjillende mensen om mij heen liggen mijn gedachten niet bij schrijven :')


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Lijkt me een super leuk idee, wel raad ik aan om meer activiteiten dat met schrijven of iets te maken heeft te organiseren. Ook richting verschillende fandoms kunnen we wat regelen. Bijvoorbeeld triva over verschillende fandoms, maar natuurlijk oik aparte dingen voor OP. Quizzen misschien doen of gewoon spelletjes


    Weerwolven :X


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Je kan ook eindelijk eens in het echt weerwolven, of fandom karaoke doen oid. Ik denk dat je activiteiten genoeg kan bedenken.


    Happy Birthday my Potter!

    OMG! LEVEND STRATEGO IN HET BOS


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Lily_Evans schreef:
    Je kan ook eindelijk eens in het echt weerwolven, of fandom karaoke doen oid. Ik denk dat je activiteiten genoeg kan bedenken.

    Hahahaha karaoke is echt een top idee :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is het misschien een idee om het in de meivakantie te doen? Dat geeft genoeg tijd om alles voor te bereiden en uit te zoeken, en dan kunnen mensen ook alvast een plaats in de agenda vrijhouden.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Nu ik dat in mn hoofd heb.. Er is bij ons wwn plek in het bos, dat kan je afhuren voor 5eurp pp. Dan kunnen we tenten opzetten en barbequen en daar allerlei spelletjes doen ofzoiets. Just an idea


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Misschien dat we ook een beetje moeten rekening houden met leeftijden bij die schrijfmomenten of gewoon voor activiteiten?

    Ik wil niet gemeen doen (écht niet!) maar als 21 jarige vind ik het toch fijner om met mensen samen te schrijven die ongeveer (+/-3 jaar) mijn leeftijd zijn. Kwestie van meer met elkaar op dezelfde golflengte te zitten en elkaar misschien zo beter te kunnen helpen.

    We kunnen natuurlijk ook allemaal in één grote groep gaan schrijven, maar ik denk dat als er dan veel mensen vragen hebben het wat te hectisch/druk wordt voor de mensen die gewoon willen schrijven?

    (dit zijn gewoon dingen waar ik aan dacht, misschien is er voor elk een super logische oplossing die ik gewoon even niet zo omdat ik amper nachtrust heb gehad en mijn brein niet echt wil meewerken (; )


    The soul needs autumn.

    Cibis schreef:
    Is het misschien een idee om het in de meivakantie te doen? Dat geeft genoeg tijd om alles voor te bereiden en uit te zoeken, en dan kunnen mensen ook alvast een plaats in de agenda vrijhouden.


    België heeft geen meivakanties.

    Vakanties in België en Nederland lopen niet altijd gelijk, dus we moeten daar misschien wel wat rekening mee houden.
    Hoger onderwijs en middelbaar is ook verschillend, maar de zomervakantie loopt bijvoorbeeld grotendeels gelijk. (:


    The soul needs autumn.

    Laleah schreef:
    Nu ik dat in mn hoofd heb.. Er is bij ons wwn plek in het bos, dat kan je afhuren voor 5eurp pp. Dan kunnen we tenten opzetten en barbequen en daar allerlei spelletjes doen ofzoiets. Just an idea

    Dit klinkt als een goed idee


    in love with the fictional characters, I'm sorry