• Ik ga in de meivakantie samen met mijn ouders en broer naar Londen. Eerst zou ik samen met mama gaan gezien 5 jaar geleden een vriendin daar heen is verhuisd maar gezien iedereen er nog niet geweest is gaan ze gezellig mee. Ik ga dan samen met haar Londen verkennen.

    Nu vroeg ik me af of jullie tips hadden om zo goedkoop mogelijk naar Londen te gaan met de trein, boot of vliegtuig. We gaan waarschijnlijk 2 á 3 dagen maar niet persé in het weekend.

    Ook nog tips van dingen die ik echt Moet zien in Londen.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    De trein is voor ons, Belgen, het handigst + goedkoopst. Met de boot moet je nog transport hebben naar Londen zelf, en hetzelfde met het vliegtuig.

    En sowieso een musical :Y)
    Alle musea in Londen zijn ook gratis, wat zeer fijn is. De parken zijn ook heel mooi.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ripleys vond ik supervet! Een soort bizar museum. Moet je wel voor betalen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het goedkoopste vervoersmiddel blijft de bus. Eurolines rijdt heel goedkoop (ik betaalde in de duurste periode 45 euro, maar je betaalt geregeld ook maar 15 euro retour). Slangenreizen kan ook, ook voor drie dagen, maar dan heb je geen drie volle dagen om door Londen te lopen. Trein is vrij duur en als je met het vliegtuig gaat, raad ik Ryanair ten zeerste af. Dan arriveer je op Stansted en dat is een roteind buiten Londen + je betaalt héél veel geld om in Londen te komen omdat je niet gebruik kunt maken van de Oyster Card.

    Qua dingen om te doen raad ik Borough Market (eten) en Camden Market aan. National Gallery is ook zeker een aanrader, maar ook heel groot. Natural History Museum en V&A zijn ook echte aanraders, vooral het V&A. Als het mooi weer is, zou ik proberen naar Regent's Park of Hyde Park te gaan, maar persoonlijk is Regent's Park mijn favoriet. Hampton Court en Tower of London zijn ook heel gaaf, maar Hampton Court ligt heel ver buiten het centrum (duurt ruim een uur om daar te komen) en ze zijn allebei wel vrij duur, maar Tower of London is het zeker waard.
    Ik probeer even de gaafste dingen van mijn vijf maanden in Londen eruit te halen, dus het kan heel goed zijn dat ik nog wat vergeten ben.


    Take risks and conquer your fears.

    Expedia? Mijn vader en ik hebben daar ook geboekt voor Londen, 3 nachten, vlucht + hotel voor ong 450 totaal .


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Er gaan ook bussen die super goedkoop zijn. Eurolines of flexbus, of zo'n companie. En anders is het afhankelijk van wanneer je gaat denk ik. Zowel trein als vliegtuig kunnen duur en goedkoop zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Als je er écht goedkoop naartoe wilt, moet je lopend of op de fiets gaan. Kom je meteen in het nieuws en wordt je reis misschien zelfs gefinancierd! Ik zeg; perfect.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Als je er écht goedkoop naartoe wilt, moet je lopend of op de fiets gaan. Kom je meteen in het nieuws en wordt je reis misschien zelfs gefinancierd! Ik zeg; perfect.


    Neenee, zwemmen!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oxford Street is ook cool :3


    I am an idiot, I move.

    Patholoog schreef:
    Er gaan ook bussen die super goedkoop zijn. Eurolines of flexbus, of zo'n companie. En anders is het afhankelijk van wanneer je gaat denk ik. Zowel trein als vliegtuig kunnen duur en goedkoop zijn.
    aan de bus had ik niet eens gedacht. Dabkjevoor alle tips


    Change is for weirdos ~ Niall Horan