• Hallo allemaal!

    Naar aanleiding van de super geslaagde meeting in Utrecht, waar we uiteindelijk met negenentwintig mensen waren, kwam dit idee in mij op. We zijn hier met een heel aantal schrijfliefhebbers, is het misschien leuk om een kamp met Quizlet te organiseren?
    Dit klinkt best ideaal, en onuitvoerbaar, maar dat zou nog best mee kunnen vallen. Maar daar zijn dan wel mensen voor nodig, anders gaat het helemaal niet door.
    Het weekend zal dan waarschijnlijk rond de vijftig euro kosten, per persoon. Dit geld is natuurlijk voor de locatie, catering, en de spullen die er allemaal nodig zullen zijn. Dit idee is nog in het prille begin, maar voordat ik iets ga ondernemen wil ik graag even weten of hier animo voor is.
    Het idee is dat iedereen op vrijdag aankomt, en dat dan de spullen worden uitgepakt etc. 's Avonds is dan de eerste schrijfbijeenkomst, Dan gaan we met zijn alle bij elkaar zitten en schrijven. (Dit is nog het begin van een planning, sorry voor de vaagheid) Op de zaterdag kunnen een aantal schrijfworkshops gegeven worden waar je dan uit kan kiezen, waarna je 's middags verder kan werken aan je eigen doel voor op dit kamp. Dit is als een soort inzendig voor een wedstrijd, en de winnaar zal die avond bekend worden gemaakt. 's avonds houden we een aantal spelletjes en de bekendmaking van de Bonte Schrijfveer. Zondag is het dan natuurlijk ontbijten, nog een laatste spel, en dan naar huis.
    Het doel is dus ook dat je in het vervolg een idee hebt hoe je verder kan komen in je verhalen. De schrijfworkshops zullen dan dus bijvoorbeeld ook gaan over 'Hoe zet ik een geloofwaardig karakter neer''

    Vragen/Opmerkingen:
    -Ik vind persoonlijk 100 euro voor een weekend best duur.
          Die honderd euro komt door de catering, de huur van een locatie, en evt, nog mensen die een workshop gaan geven over hoe je nou dingen goed schrijft. Het is nog een pril idee, misschien zakt de prijs naar 70 euro of minder, misschien niet. Het lijkt mij enorm leuk, maar als niemand het écht zou willen, dan ga ik er ook geen moeite in steken om alles heel precies te regelen.
    EDIT: De prijs zit nu op zijn max 50 euro
    -Wat houd zo'n "schrijfbijeenkomst" en alles dan in?
          Ik denk dat we in een gemeenschappelijke ruimte gaan, en dan op genre ingedeeld gaan zitten om te schrijven. Als je vastloopt en problemen hebt, kan je met die mensen brainstormen over hoe je verhaal verder kan gaan. Je kan onderling een wordwar houden, of anderen je ideeën voorhouden, en vragen wat zij ervan vinden. Als je zo samen bezig bent, leer je elkaar ook nog eens kennen, wat natuurlijk geel gezellig is.
    Het doel van de schrijfbijeenkomst, is dat je zelf verder komt. Je komt voorbij je writersblock, je hebt een idee hoe het verder kan, je weet waar het zwakke punt in je verhaal zit, of je hebt gewoon weer een hoop woorden erbij geschreven. Plus elkaar leren kennen natuurlijk, en samen nadenken over je verhaal/genre.


    Lijkt dit jullie iets waar je graag naar toe zal gaan, of niet? En zo niet, heb je daar ook een reden voor?
    Houd er rekening mee, dit kamp zal dan wél iets gaan kosten.

    Als je dit leuk vindt, en je hier wel naartoe zou willen, zet dan even je username en je (schuil)naam in dit topic
    Lijstje eventuele deelnemers:
    ProngsPotter -- Froukje
    HalfBloodPrince -- Sharon
    Cibis -- Melissa
    Lily_Evans -- Anna
    Oncilla -- Erieka
    OakenshieId - Natas
    WinchesterDean - Stefanie
    Diplodocus Felicia
    Chikara -- Quin
    Shego - Sofie
    AutumnStorm- Danique
    Tarix - Carianne
    Debbaut - Jarne
    tubbietoost--Irma
    KyloRen - Laura

    Organisatie/hoofdleiding:
    Froukje (ProngsPotter)
    Natas (Oakenshield)
    Leah (Laleah)
    Jarne (Debbaut)
    Sharon (HalfBloodPrince)

    Locatie:
    Irma (tubbietoost)

    Leiding workshops: Histoire
    Evt. Workshop leiders zelf:
    Malum -- Laurianne

    Kookstaf:
    Melissa (Cibis)
    Anna (Lily_Evans)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:07 ]

    Zou jij meegaan op het schrijfkamp?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    maIum schreef:
    Ik vind dit echt een heel tof idee. En meld me graag aan, mits ik kan en of het een beetje te doen is van afstand. (Ik woon in België dus ja haha)

    Ook; waarom zou je 'professionele' mensen inhuren voor de workshops als we hier op Quizlet een heleboel haast professionele schrijfsters hebben? (:

    mijn excuses als dit al is gemeld, maar ik heb nog niet het hele topic doorgelezen hahha


    Met dat vetgedrukte ben ik het eens. Van sommige boeken heb je echt wel - dit is niet zo sterk en had ze eigenlijk beter zo gedaan. Er zijn hier zoveel mensen die professional zouden zijn - zodra ze naar de uitgever stappen. Ik heb hier zoveel mensen gezien die er echt heel wat van kunnen en het zou stukken goedkoper zijn.

    Ik denk dat iedereen zowat zijn eigen aandachtspunten heeft waar hij/zij echt op focust en dingen waar ze iets minder mee bezig zijn. Van mezelf weet ik bijvoorbeeld, als ik een hoofdstuk schrijf ik me vooral richt op spanningsopbouw en het aanzuigen van mijn lezers en ze zo snel mogelijk in het verhaal te trekken en hun te grijpen, en veel minder bezig ben met karakters te ontplooien en veranderingen te doen ondergaan, en ook minder gefocust ben op het puur muzikale aan mijn zinnen. Wat ik hiermee zeggen wil: iedereen heeft bepaalde 'punten' waar ze zelf sterk op focussen en mee bezig zijn om goed te kunnen neerzetten en anderen zijn daar dan minder mee bezig omdat ze met iets anders bezig zijn. Als je dat kunt uitwisselen onder elkaar, denk ik dat je ook heel hoogstaande workshops zelf in elkaar flansen. Ik zeg maar wat, maar zet bijvoorbeeld alle mensen samen die weten dat hun sterke punt karakters neerzetten is - zet dat groepje samen, laat ze eerst onder elkaar praten en dan de workshop in elkaar stoppen, en ik denk echt wel dat je iets knap als resultaat zal verkrijgen waar veel anderen iets aan zullen hebben.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2016 - 16:56 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Als het in de zomervakantie is, dan doe ik waarschijnlijk wel mee. Meivakantie wordt me te kort dag (ja, nu al (; )

    Dus AutumnStorm- Danique


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh, ik zie dit nu pas. Dit lijkt me erg leuk! ^^
    Kunnen we eventueel een weekend een scouting afhuren, dat is vaak niet zo duur. (;
    Shego - Sofie

    [ bericht aangepast op 22 feb 2016 - 18:52 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben nog steeds aan het twijfelen, maar ik geef me toch vast op:

    Tarix - Carianne


    all because i liked a girl

    Debbaut - Jarne

    Om in dit stadium al een prijs te noemen was misschien niet zo'n slimme zet, want prijs hangt sowieso af van hoeveel personen en waar je naar zoekt.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Ooh dit lijkt me een leuk, gaaf idee! ^^ Dit is even een MT. Dus ik wacht nog even op verdere informatie voor hoe en wat. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    misschien nuttig : mijn naam is Laurianne c:

    En het hele concept van voor Quizletters door Quizletters dat Histoire aanhaalde lijkt me ook wel tof, zo in groepjes c:


    soul made of stardust and chaos.

    Ik vind kamperen echt geweldig _O_ en idd we kunnen denk ik ook al vrij veel van elkaar leren c:


    Happy Birthday my Potter!

    Het lijkt me een leuk idee, maar ik wacht het bedrag nog even af. 100 euro vind ik echt veel te veel en ik wil persoonlijk niet meer dan 60 euro betalen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik vind dat van die groepjes ook echt heel erg leuk! Veel leuker dan dat je een schrijver uitnodigt. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vane schreef:
    Het lijkt me een leuk idee, maar ik wacht het bedrag nog even af. 100 euro vind ik echt veel te veel en ik wil persoonlijk niet meer dan 60 euro betalen.


    Nu het idee iets anders vorm krijgt, is dit inderdaad ook niet meer de prijs. In het topic hem ik het verlaagd naar vijftig, maar dat kan nog verder omlaag.
    Voor het idee van histoire, daar hebben we wel mensen voor nodig die dat willen doen, en die dat zelf ook in elkaar willen zetten.

    @Histoire, kan je het nog iets verder bedenken hoe je dat wil regelen? (Of misschien daar zelf de leiding over nemen?)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb trouwens nog even een probleempje opgemerkt.
    @Leah:
    1) is er daar sanitair?
    2) We hebben stroom nodig, voor zowel koffie en thee als voor laptops, want ik neem aan dat veel mensen graag op hun laptop schrijven (hoewel dit natuurlijk niet per se hoeft)

    Heeft er iemand een grote tent waar we bij elkaar kunnen komen? Just asking, als iemand dat heeft is dat mooi meegenomen ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Oh, wat een supertof idee! Ik zou echt meegaan als de data uitkomen, want ik ben nogal druk altijd :'D Dus daar hangt het een beetje vanaf haha.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Het lijkt me onwijs gaaf, maar heb toch gestemd op dat er iets moet veranderen. Toen ik in eerste instantie 'maar' vijftig euro zag staan vond ik het redelijk, maar even verder stond honderd. Voor mij is vijftig al een onwijs groot bedrag. Honderd euro is dus voor mij echt onmogelijk en kan ik mijzelf niet bekostigen. Misschien dat er ietwat gekeken kan worden naar hoe het ook iets goedkoper uit kan komen, want vijftig euro is echt mijn maximum. Dit omdat er ook nog reiskosten bij komen.
    In ieder geval lijkt het me een leuk idee en vind ik het onwijs gaaf zou ik kunnen komen! ;')


    I never fail, I just found out what doesn't work.

    Wat een super gaaf idee! Ik wacht even af wat de ideeën gaan worden (en daarmee de prijs) en rond welke datum dit gepland gaat worden, maar als het in een vakantie valt, kan ik wellicht komen. ^^


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel