• Hallo allemaal!

    Naar aanleiding van de super geslaagde meeting in Utrecht, waar we uiteindelijk met negenentwintig mensen waren, kwam dit idee in mij op. We zijn hier met een heel aantal schrijfliefhebbers, is het misschien leuk om een kamp met Quizlet te organiseren?
    Dit klinkt best ideaal, en onuitvoerbaar, maar dat zou nog best mee kunnen vallen. Maar daar zijn dan wel mensen voor nodig, anders gaat het helemaal niet door.
    Het weekend zal dan waarschijnlijk rond de vijftig euro kosten, per persoon. Dit geld is natuurlijk voor de locatie, catering, en de spullen die er allemaal nodig zullen zijn. Dit idee is nog in het prille begin, maar voordat ik iets ga ondernemen wil ik graag even weten of hier animo voor is.
    Het idee is dat iedereen op vrijdag aankomt, en dat dan de spullen worden uitgepakt etc. 's Avonds is dan de eerste schrijfbijeenkomst, Dan gaan we met zijn alle bij elkaar zitten en schrijven. (Dit is nog het begin van een planning, sorry voor de vaagheid) Op de zaterdag kunnen een aantal schrijfworkshops gegeven worden waar je dan uit kan kiezen, waarna je 's middags verder kan werken aan je eigen doel voor op dit kamp. Dit is als een soort inzendig voor een wedstrijd, en de winnaar zal die avond bekend worden gemaakt. 's avonds houden we een aantal spelletjes en de bekendmaking van de Bonte Schrijfveer. Zondag is het dan natuurlijk ontbijten, nog een laatste spel, en dan naar huis.
    Het doel is dus ook dat je in het vervolg een idee hebt hoe je verder kan komen in je verhalen. De schrijfworkshops zullen dan dus bijvoorbeeld ook gaan over 'Hoe zet ik een geloofwaardig karakter neer''

    Vragen/Opmerkingen:
    -Ik vind persoonlijk 100 euro voor een weekend best duur.
          Die honderd euro komt door de catering, de huur van een locatie, en evt, nog mensen die een workshop gaan geven over hoe je nou dingen goed schrijft. Het is nog een pril idee, misschien zakt de prijs naar 70 euro of minder, misschien niet. Het lijkt mij enorm leuk, maar als niemand het écht zou willen, dan ga ik er ook geen moeite in steken om alles heel precies te regelen.
    EDIT: De prijs zit nu op zijn max 50 euro
    -Wat houd zo'n "schrijfbijeenkomst" en alles dan in?
          Ik denk dat we in een gemeenschappelijke ruimte gaan, en dan op genre ingedeeld gaan zitten om te schrijven. Als je vastloopt en problemen hebt, kan je met die mensen brainstormen over hoe je verhaal verder kan gaan. Je kan onderling een wordwar houden, of anderen je ideeën voorhouden, en vragen wat zij ervan vinden. Als je zo samen bezig bent, leer je elkaar ook nog eens kennen, wat natuurlijk geel gezellig is.
    Het doel van de schrijfbijeenkomst, is dat je zelf verder komt. Je komt voorbij je writersblock, je hebt een idee hoe het verder kan, je weet waar het zwakke punt in je verhaal zit, of je hebt gewoon weer een hoop woorden erbij geschreven. Plus elkaar leren kennen natuurlijk, en samen nadenken over je verhaal/genre.


    Lijkt dit jullie iets waar je graag naar toe zal gaan, of niet? En zo niet, heb je daar ook een reden voor?
    Houd er rekening mee, dit kamp zal dan wél iets gaan kosten.

    Als je dit leuk vindt, en je hier wel naartoe zou willen, zet dan even je username en je (schuil)naam in dit topic
    Lijstje eventuele deelnemers:
    ProngsPotter -- Froukje
    HalfBloodPrince -- Sharon
    Cibis -- Melissa
    Lily_Evans -- Anna
    Oncilla -- Erieka
    OakenshieId - Natas
    WinchesterDean - Stefanie
    Diplodocus Felicia
    Chikara -- Quin
    Shego - Sofie
    AutumnStorm- Danique
    Tarix - Carianne
    Debbaut - Jarne
    tubbietoost--Irma
    KyloRen - Laura

    Organisatie/hoofdleiding:
    Froukje (ProngsPotter)
    Natas (Oakenshield)
    Leah (Laleah)
    Jarne (Debbaut)
    Sharon (HalfBloodPrince)

    Locatie:
    Irma (tubbietoost)

    Leiding workshops: Histoire
    Evt. Workshop leiders zelf:
    Malum -- Laurianne

    Kookstaf:
    Melissa (Cibis)
    Anna (Lily_Evans)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:07 ]

    Zou jij meegaan op het schrijfkamp?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Tarix schreef:
    Ik zal mijn dingen neerzetten wat ik kwa warm eten niet lus:
    Spruitjes, bloemkool (tenzij ik gedwongwn wordt dam eet ik wel), pastasauzen XD, sla (soms)


    Lust je geen enkele soort sla, of één soort niet? (ijsbergsla, botersla, veldsla, rucola...)


    Happy Birthday my Potter!

    Is het niet een beetje vooruitlopend om al over eten na te denken als we nog veel meer bekangrijkere digen moeten regelen xD ik bedoel we kunnen altijd nog snackbar bestellen, dat lust iedereen. Ik denk dat er in dit topic gewoon ideeen moeten worden gegooit waarvan de organisatoren beslissen ja of nee, anders wordt er een boel onnodig gespamt xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Is het niet een beetje vooruitlopend om al over eten na te denken als we nog veel meer bekangrijkere digen moeten regelen xD ik bedoel we kunnen altijd nog snackbar bestellen, dat lust iedereen. Ik denk dat er in dit topic gewoon ideeen moeten worden gegooit waarvan de organisatoren beslissen ja of nee, anders wordt er een boel onnodig gespamt xD


    Aangenaam, hoofd Afdeling Zorg-dat-niemand-sterft-van-de-honger, vind jij het leuk om dan één maaltijd klaar te maken? Ik geef wel door hoeveel mensen er zijn als jij het goed vind.


    But I'll shush with my food talk then. Ik was gewoon te enthousiast aan het kijken en brainstormen wat allemaal mogelijk kan zijn c:


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    But I'll shush with my food talk then. Ik was gewoon te enthousiast aan het kijken en brainstormen wat allemaal mogelijk kan zijn c:


    Volledig te begrijpen hoor xD maar mn mail spacte een beetje, en anders wordt het topic mega onoverzichtelijk ben ik bang


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Lily_Evans schreef:
    Ik zou atm niet in de organisatie kunnen want ik heb al zoveel, maar mocht het in een verder stadium zijn zou ik best wel willen helpen met eten verzorgen (koken voor grote groepen is leuk ^^) en workshops (als mensen geïnteresseerd zijn in mijn gewauwel :p ).


    Zou ik je wel alvast mogen neerzetten? Als het dan toch niet uitkomt is dat dan niet erg. Tot nu toe heeft Melissa de leiding daarover, maar als jullie dat samen zouden doen is dat misschien fijner. (Mocht je dan niet kunnen qua tijd of andere redenen dan kan Melissa het gewoon alleen doen/ samen met mij)

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Dan regel je van tevoren even een meeting haha. :'P
    Ze mag me ook wel bellen, hoor, als ze zich daar fijner over voelt. Dat hebben meer bezorgde papa's gedaan bij meetings haha. :Y)


    Ahum, ik voel me aangesproken :'D

    Ik ga even de lijst iets verder aanpassen.

    Als dit echt goed loopt (en het ziet er naar uit van wel *O*) dan komt er inderdaad een formulier met o.a. allergie etc.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ja hoor Froukje, prima c:


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Ja hoor Froukje, prima c:


    Helemaal top!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ook helemaal goed voor mij (:


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik zag dit topic en ik dacht: Tof!

    Ik vind €50 p.p. voor een kamp nog wel meevallen hoor! Meestal kost een zomerkamp voor tieners/jongeren zo'n €350 p.p.

    Ik denk alleen dat m'n ouders het niet zo'n geweldig idee vinden, aangezien ik eigenlijk ook niet naar meetings mag (maar wel twee keer stiekem naar een meeting gesneakt ben, oeps, wat een badass ben ik toch).

    Ik moest eigenlijk gelijk denken aan het gebouw waar we met schoolkamp op de basisschool in verbleven, een scoutinggebouw in Leusden (dat ligt toch wel centraal in Nederland volgens mij). De uitgebreide informatie over het huren van dat gebouw vind jehier.

    Het is alleen mogelijk om het vanaf een zaterdag te huren, dus dan zou op vrijdag aankomen niet lukken als je het in een weekend wilt doen. Je zou dan wel van zaterdag 13.00 (het 'vroegst' waarop je het kan huren) de aankomst kunnen doen, spullen pakken en alles wat je eigenlijk op de vrijdag wilde doen, dan de zondag allemaal activiteiten en dan maandagavond (zo rond 16.00 ofzo) dat iedereen weer naar huis gaat. Het gebouw is voor circa 50 mensen geschikt (wij zaten er met de basisschool met 2 klassen van bijna 30 leerlingen en dan nog 5 leerkrachten, dus uh, 60 kan ook, maar dat hebben ze liever niet volgens mij) Er zijn volgens de beschrijving 4 lokalen (van wat ik me kan herinneren was 1 lokaal de 'eetzaal', weet niet of dat ook echt een los lokaal was... en er was een groot lokaal voor de meiden, een kleiner lokalen voor de jongens en een lokaal voor de leerkrachten, 4e lokaal weet ik niet). De keuken is trouwens wel echt groot tho.

    Er zit een bushalte in de buurt, op zo'n 100 meter afstand (die halte is trouwens wel bij een begraafplaats).

    Ik heb even naar de kosten zitten kijken, en twee of meer dagen kosten €155 per dag/nacht, de afvalverwijdering bedraagt €55 per week en de borg is €200.
    Zou je het dan op zaterdag, zondag en maandag huren, ben je 3x155+55+200 = 750 kwijt voor de huur van een gebouw.

    Stel je bent met 50 mensen, (ik reken de borg even niet mee, aangezien je die toch wel terug krijgt als je niks geks uithaalt, dus als de leiding dat investeert, bijvoorbeeld 4 mensen van de leiding die elk €50 euro aan de borg betalen en die krijgen ze dan na het weekend weer terug, en dan een regel handhaven dat als iemand iets sloopt of dergelijke, diegene dat deel van de borg terugbetaalt aan de leiding.) dan bedraagt de bijdrage p.p. 550/50= €11,- ! voor de huur. Stel je doet er nog eten bij (nou die keuken is groot en degelijk genoeg om meerpans te koken, er zijn ook pannen enzo beschikbaar), dan is dat ook niet heel erg duur. Ik moest eens voor 22 mensen koken met een budget van €40,- (waar we toen 6 cent overheen zaten) en dat is gelukt, we hadden voorgerecht (tomatensoep) + hoofdgerecht (spaghetti met twee verschillende sauzen, een vegetarische saus van pesto en een tomatensaus met gehakt) en nagerecht (ijs). Nu moet ik wel zeggen dat alles hoogvliet huismerk was, echt het goedkoopste van het goedkoopste, maar het eten moet dus te fiksen zijn. Ik zou dan €15,- p.p. rekenen aan kosten voor eten (ontbijt (brood, kaas, worst, hagelslag, jam, pindakaas, basically dat stuff (of van die mini's, maar die zijn vaak duur)), lunch (brood met beleg) en avondeten (spaghetti, friet, je kan van alles maken zozegmaar).

    Je kan ook zeggen dat iedereen iets moet opgeven op een lijst en dat mee moet brengen, bijvoorbeeld een iemand neemt een pot pindakaas mee, een ander kaas, een ander weer dit of dat, zodat de 'eetkosten' lager worden. Een soort amerikaanse party maar dan voor ontbijt en lunchspullen.

    Eigenlijk moet je als je dit plan echt gaat doorzetten een begroting maken, ook met kosten van het eten enzo, ff kijken op de site van de appie of hoogvliet ofzo wat alles bij elkaar kost en hoeveel je nodig hebt voor het aantal personen en dan de prijs delen door het aantal personen. Dan kom je waarschijnlijk goedkoper uit dan mijn wilde gok. (spaghetti kun je echt heel goedkoop maken, aangezien het mij gelukt is om voor 22 personen een driegangenmenu met een budget van €40,00 te maken, is de spaghetti nog goedkoper dan €2,00 p.p.)

    Met mijn random berekeningen voor een groep van 50 mensen (met minder mensen worden de kosten natuurlijk hoger) zouden dan uitkomen op €26,00 p.p. Dan komt natuurlijk voor iedereen nog de kosten van het vervoer erbij, maar dat is dan voor iedereen anders...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als er iemand is die iets wil doen voor de catering, dan kan diegene zijn nummer aan Anna (Lily_Evans) of mij doorgeven via PB en dan kom je in de Whatsapp groep.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    geen zin om het bericht te quoten want dan krijg je twee keer een mega lang verhaal hier , maar dit gaat dan over het bericht van stevenson:
    Echt een goed idee ! En ik had al wel zon vermoeden, als je met veel mensen gaat is de plek vanzelf best goedkoop ! Is die plek bijvoorbeeld ook dicht bij een bos ofzoo , want dan kun je namelijk makkelijker dingen doen als levend stratego enzo , en leusden is ook wel precies in het midden van Nederland , dus dat komt goed uit. Een tent is wellicht wat gezelliger, maar aan de andere kant ook weer niet omdat je dan sowieso niet met z'n allen bij elkaar kun slapen enzoo , dus je idee is goedd !
    Wij gaan met handbalkamp altijd naar Lemele (met gemiddeld 50 mensen) en blijven daar altijd van vrijdag tot en met zondag. Dit is een erg mooi gebouw met een zeer grote "tuin" eigenlijk een soort weiland waar onder andere twee goals staan. De naam van (wat is het eigenlijk, ik noem het gewoon een kampplaats want het is meer een soort mega grote boerderij maar dan anders xd ) het gebouw is De Eskamp. Op 200 meter afstand hiervan is dan ook een bos ( 's nachts moet je wel stil zijn als je naar het bos loopt, er zit namelijk heel vlak bij een camping en anders wordt die eigenaar een beetje boos) en daar deden wij ook altijd heel veel spellen , onder andere levend stratego. Er zit ook nog een grote schuur bij waar je kunt biljarten, tafeltennissen, tafelvoetballen, al die dingen, en een ruime keuken. Er is een hele grote kamer waar allemaal tafels staan waar je kunt eten, en er is zelfs nog een soort 'woonkamer'. Wij moeten voor handbalkamp altijd 40 euro betalen, en ga er dan vanuit dat we betalen voor de huur van het gebouw, het eten, en de handbalclub er hoogstwaarschijnlijk nog een klein beetje winst op wil maken. Ik ben hier nu 3 of 4 keer geweest en het is echt een fantastische plek, dus wellicht ook een mogelijkheid!

    Het nadeel is alleen dat Lemele niet echt in het midden van Nederland ligt, maar meer in het midden van Overijssel en je er (volgensmij, weet ik niet 100% zeker) met de trein kunt komen, dus mensen die van de andere kant uit Nederland met de trein komen ook moeten overstappen op de bus) maar de plek is echt geweldig!


    take risks

    Cibis schreef:
    Als er iemand is die iets wil doen voor de catering, dan kan diegene zijn nummer aan Anna (Lily_Evans) of mij doorgeven via PB en dan kom je in de Whatsapp groep.


    Ik wil best helpen eh, ik doe een horecamedewerker opleiding, dus ik ben continu met de bereiding van voedsel bezig. Dat dus. Maar het hangt er voor mij echt van af wanneer, hoe, wat, waar..


    26 - 02 - '16

    @ stevenson dat is echt super!!


    Trouwens bij deze wil ik me ook aanmelden voor een workshop Visualisatie te geven


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zie al een hoop goede ideeën! *O*


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik wil wel een dino workshop geven. (wbw) Of mijn schildpad komen showen. Voor de rest ben ik niet bepaald een grote hulp vrees ik. :'D


    What would Emma do?