• Ja, dat bleek vandaag maar weer. Ik ben zo obvious HP fangirl, dat ik zelfs als ik niet over Harry Potter praat ik nog over Harry Potter praat. En nu denk je waarschijnlijk "huh, hoe dan?". Ik zal het even uitleggen.

    Vooraf moet ik even vertellen dat ik vandaag zoals eigenlijk heel vaak het geval is een Hogwarts shirt aanhad (en heb, I'm not naked right now :') ). Daarnaast is mijn nek ook gesierd met een Timeturner, zoals ook heel vaak het geval is.

    Nou wil het dat we het vandaag in het college hadden over de Publieke Sfeer, een concept dat vooral bekend is door de grote vriend van alle TFT studenten: Habermas! Met simpelere woorden: We hadden het over "ruimtes" waar iedereen gelijkwaardig deel kan nemen aan een debat met politieke lading, zonder beïnvloed te zijn door externe dwang. We hadden een filmpje gekeken over de Senaat, you know, uit het oude Rome. We waren aan het bespreken of we dit wel of niet vonden voldoen aan verschillende opvattingen van de Publieke Sfeer en kwamen tot het punt dat eigenlijk héél veel mensen in het Romeinse Rijk geen enkele invloed hadden op dit debat. Echter ging ik mij toen hardop afvragen of ze niet toch op de een of andere manier gekoppeld waren aan het debat en kwam ik uit op Patronussen. Dit zijn namelijk rijke Romeinen die een soort beschermheer zijn voor minder rijke mensen in het Romeinse rijk, hun clientes (dit waren ook bijvoorbeeld vrijgelaten slaven). Ze steunden elkaar dan politiek gezien en in oorlogstijd en zo. Ik was dus heel serieus bezig en zo en toen dachten ze dat ik gek was geworden en het over Harry Potter had :W

    Kijk uit met in welke mate je fangirlt. Het is van invloed op je studie en daarmee je toekomst. Grapje. Dus, wie heeft er vandaag nog meer iets grappigs, raars of leuks op school (of ergens anders) meegemaakt?


    Happy Birthday my Potter!

    Hahaha toevallig heb ik het bij Latijn vandaag ook over patronussen (het zou dan eigenlijk in het mv patroni zijn maar dat even terzijde) en allemaal mensen die Harry Potter hebben gelezen in mijn klas kijken dan direct naar mij. Dus zelfs als het niet over Harry Potter gaat, gaat het toch weer over Harry Potter. Harry Potter beheerst levens.....


    Draco dormiens nunquam titillandus

    Ach, een van de betere dingen waar je om bekend kan staan he (;


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Ach, een van de betere dingen waar je om bekend kan staan he (;


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hahaha wat grappig^^

    Ik had een hele knappe dokter in het ziekenhuis (wbw)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 19:47 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Hahaha wat grappig^^

    Ik had een hele knappe dokter in het ziekenhuis (wbw)


    Oehhhhh (wbw) Ik zal verder nu alle foute opmerkingen voor mij houden

    @Cliodna

    ... Dat klinkt enger dan het zou moeten zijn... Oh well *gaat verder met artikelen over Pottermore zoeken voor een onderzoek over gamification*


    Happy Birthday my Potter!

    Harry Potter is overal. Je ontkomt er niet meer aan. :Y)

    Ik ben vandaag het huis niet uit geweest, hehe. Ik moest wel net heel serieus "ma smash" zeggen op een audio-opname voor mijn docent (wat een soort halfbakken Italiaans moest voorstellen), wat nog best wel lastig bleek omdat ik voortdurend in de lach schoot. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik had vandaag geen school.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2016 - 20:40 ]


    You are my piece of paradise.

    Scintellare schreef:
    Ik had vandaag geen school.


    Ah, zeker een geluksvogel met voorjaarsvakantie?

    @Inge
    Hahaha wauw. It's true though, ik had zojuist een fangirl uitbarsting toen ik tijdens het zoeken naar literatuur voor mijn volgende onderzoek stuitte op een artikel van Henry Jenkins <3 over Pottermore <3 <3 <3. Ik ben nu even een heel blij student.


    Happy Birthday my Potter!

    Het gaat in je zitten, ja. Its magical really.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wat grappig eigenlijk. En buiten dat ik van de 18 uur les die al moest gehad hebben deze week er nog maar 6 heb gehad deze week omdat ofwel ik ziek was, ofwel heeel veel leerkrachten


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Daiki schreef:
    Wat grappig eigenlijk. En buiten dat ik van de 18 uur les die al moest gehad hebben deze week er nog maar 6 heb gehad deze week omdat ofwel ik ziek was, ofwel heeel veel leerkrachten


    Awh, ziek zijn is vervelend. Hoop dat je nu weer helemaal beter bent? c:


    Happy Birthday my Potter!

    Er zijn ergere dingen in het leven dan als uberpotterhead gezien worden.:P


    Queer zijn is gewoon alles

    Lol. Meestal heb ik daar niet zoveel last van, maar jaren geleden heb ik wel zo'n soortgelijke situatie meegemaakt.
    Het was denk ik de tweede of derde van de middelbare school en we hadden een toets. Maar wat ik mij niet realiseerde was dat ik mijn telefoon niet op stil had gezet. Dus toen ik een sms'je kreeg hoorde je vervolgens loeihard door de (doodstille) klas:

    "It's Britney, bitch!"

    Tja, dus toen draaide dus iedereen zijn/haar hoofd meteen mijn kant op.
    Tegen beter weten in probeerde ik er nog onderuit te komen door zelf ook om me heen te kijken en uiteindelijk nog te zeggen; "Wat? Waarom kijken jullie allemaal naar mij?" Maar helaas, het mocht niet meer baten: telefoon de rest van de dag kwijt. x'D


    I'll lick the poison from right off your kiss

    You can take the girl out of Harry Potter but not Harry Potter out of the girl :Y)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Meestal hou ik m'n kop en lach ik alleen in m'n kamer over stomme humor over onderwerpen die niemand behalve ik boeien.
    Yea. Ik denk dat mijn interesses vooral meer mannendingen zijn en mijn vrienden meestal vrouwen. Ik heb een paar vrienden en geen van hen hebben de interesses die ik heb. Best jammer soms... terwijl twee vrienden van mij beiden dezelfde interesse hebben (haken) en mekaar niet eens kennen.
    /Complaint over.

    Maar als een fandom metafoor kan werken om de lesstof beter te begrijpen is that all the more epic! Zo zijn er mensen die geschiedenis beter snappen door hetalia, trololo


    No growth of the heart is ever a waste