• Dat zei iemand in de stad tegen mij. Afgelopen week was ik vanuit school door gegaan naar de stad om nieuwe schoenen te halen. In de stad werd ik aangesproken met de vrraag: 'Wat maakt jou gelukkig?' Mijn antwoord hierop was vrij snel en duidelijk: 'Als iederee van wie ik hou gezond is, ben ik denk ik al aardig op weg.' Dit antwoord had de man niet verwacht en vroeg verbaasd naar oud ik was. Daarna begon hij vragen te stellen of ik in het lot geloofde. Hierop was mijn antwoord ja en toen begon hij over goddienst. Over dat hij geloofde en dat iedereen zou moeten geloven. Ik ben niet een persoon die andere mensen snel afkapt en ik ben oprecht geinteresseerd in mensen die geloven aangezien ik niet gelovig ben. Maar dit was de derde keer dit jaar dat ik aangesproken werd door mensen die graag hun goddienst op iemand anders willen afdwingen. Ik heb heel eerlijk gezegd dat ik het mooi vind dat mensen geloven maar dat ik dat niet deed en ik het mezelf voorlopig ook nog niet zie doen.
    Toen begon de man vragen te stellen als: 'Heb jij nooit gelogen?' Het enige wat ik dacht was: natuurlijk wel, iedereen heeft een keer gelogen al is het alleen maar of hij/zij het laatste koekje op heeft gegeten. Daarna kwam hij met de vraag: 'Heb jij ooit naar een jongen gekeken met lust gevoelens?' En ik dacht bij mezelf: ik ben achttien en ik heb een vriend. Dat is in mijn ogen dus heel normaal. Toen ik op alle twee de vragen ja had beantwoord en op de vraag of ik iets gestolen had nee (de man geloofde mij niet toen ik zei dat ik ook nog nooit een snoepje heb gestolen bij de kruidvat), zei de man: 'Dan ben je een leugenaar en een vreemdganger!' Op dat moment was ik eigenlijk al klaar mee met het gesprek en heb ik vriendelijk tegen de man gezegd dat ik mezelf een redelijk goed persoon vind en dat ik niet van mening ben dat als je gelooft dat je een beter persoon bent dan andere. Het ligt aan de daden die je doet en niet aan de dingen waarin je gelooft.
    Na ongeveer een half uur met mij in gesprek te zijn geweest, besefte de man dat het allemaal geen zin had. Bood mij een gratis bijbel aan, die ik vriendelijk heb afgewezen, en bedankt mij voor mijn tijd en liep weg.

    Ik heb een gevoel dat ik altijd zulke mensen aantrek. Als ze in de stad zijn en ik loop er langs ben ik degene die aangesproken wordt. Nooit mijn vriendinnen of andere mensen om mij heen. Nee, altijd ben ik het.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hahaha je ziet er vast heel heidens uit. :'D

    Een leugenaar en een vreemdganger? Eerder onwijs geduldig en respectvol als ik dit zo lees.


    She's imperfect but she tries

    Jij hebt duidelijk meer geduld dan mij. Ik zou gewoon zijn weggelopen middenin het gesprek. (;


    The soul needs autumn.

    Je hebt een half uur met die man staan praten??

    Ik begrijp wel dat je niet verwacht had voor een leugenaar en vreemdganger te worden uitgemaakt als zo'n man een gesprek met je aanknoopt op straat. Het lijkt me trouwens dat net zoals liegen, beledigen ook iets is wat men liever niet wilt dat mensen doen. Dat is wel wat die man bij jou deed. Maar ja, ik weet niet precies bij welke zondes de prioriteiten liggen in bepaalde geloven. Ik geloof namelijk niet.

    Ik denk dat hij ook wel andere mensen aansprak, trouwens, maar de meeste mensen lopen gewoon door. Ikzelf trouwens ook.

    Wauw, respect dat je het zo lang hebt uitgehouden! Ik heb ook alle respect voor mensen die geloven, maar niet voor mensen die hun geloof bij anderen willen dwingen. Laten we zeggen dat ik daar op z'n zachts gezegd erg hevig in ben. :') Ik sta wel altijd te praten met mensen van milieu en dierenrechtenorganisaties. Dat vind ik altijd leuk. :d


    What would Emma do?

    Je verdient een medaille alleen al voor de tijd waarmee je het met die man uithield! Holy shiiiit. Beetje jammer dit soort figuren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Kijk je zulk soort mensen ook aan als je voorbij wilt lopen? Dat is het hem vaak. Gewoon een andere kant opkijken. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    saorsa schreef:
    Jij hebt duidelijk meer geduld dan mij. Ik zou gewoon zijn weggelopen middenin het gesprek. (;


    26 - 02 - '16

    Vane schreef:
    Kijk je zulk soort mensen ook aan als je voorbij wilt lopen? Dat is het hem vaak. Gewoon een andere kant opkijken. ^^

    Dat helpt ook niet altijd, bij mij niet tenminste haha.
    Ook al kijk ik ze niet aan, ze komen altijd op me af :')

    Wel knap dat je een half uur met die man hebt staan praten, ik was gewoon weggelopen.

    HANAYA schreef:
    Je verdient een medaille alleen al voor de tijd waarmee je het met die man uithield! Holy shiiiit. Beetje jammer dit soort figuren.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    saorsa schreef:
    Jij hebt duidelijk meer geduld dan mij. Ik zou gewoon zijn weggelopen middenin het gesprek. (;


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Doofenshmirtz schreef:
    (...)
    Dat helpt ook niet altijd, bij mij niet tenminste haha.
    Ook al kijk ik ze niet aan, ze komen altijd op me af :')

    Wel knap dat je een half uur met die man hebt staan praten, ik was gewoon weggelopen.


    Ik denk dat je/jullie dan er gewoon beïnvloedbaar uit zien. Als ik toch aangesproken wordt, zeg ik vaak zoiets: 'Geen interesse, sorry.' En dan loop ik door. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vane schreef:
    (...)

    Ik denk dat je/jullie dan er gewoon beïnvloedbaar uit zien. Als ik toch aangesproken wordt, zeg ik vaak zoiets: 'Geen interesse, sorry.' En dan loop ik door. ^^


    Dan schatten ze me toch verkeerd in (:
    Ik zeg ook altijd dat ik geen tijd heb, en dat is ook zo, ik heb geen tijd voor die verkooppraatjes van hun.

    Hahaha, wat een verhaal.
    Mensen komen ook wel vaak op mij af, maar dat komt omdat ik op krukken loop, dan denken ze vast: die kan niet zo snel weglopen. Maar ik heb niet het geduld om al die verhalen aan te horen, en bovendien vind ik mensen die hun geloof op die manier over willen brengen best onbeschoft, dus die kap ik altijd meteen af.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    HANAYA schreef:
    Je verdient een medaille alleen al voor de tijd waarmee je het met die man uithield! Holy shiiiit. Beetje jammer dit soort figuren.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Nou ja, wat naar van die man om te zeggen. Alsof hij nooit heeft gelogen en trouwens, wie zegt dat de jongen naar wie je keek met lust gevoelens niet je vriend was? Gevalletje van snel conclusie trekken, lijkt me.

    Daarnaast lijkt het mij ook niet handig om te doen als je iemand wil overhalen om hetzelfde gaan te geloven als wat jij gelooft.

    Vervelend voor jou dat ze altijd jou moeten hebben. Misschien zie je er heel vriendelijk uit en spreken ze altijd jou daarom aan.

    Knap dat je zo lang met hem hebt staan praten.

    Tot nu toe heb ik het een keer gehad en toen kwam mijn moeder halverwege het gesprek er tussen, die was er niet erg blij mee.


    Physics is awesome