• Zoals sommigen van jullie weten heb ik sinds kort een nieuwe gerbilpup, aangezien Sansa's zusje Arya in Januari is overleden. Fae (de nieuwe pup) is vorige week zaterdag bij ons komen wonen, nadat ze door haar fokker aan Sansa was gekoppeld.
    Dit is de hele week goed gegaan tot donderdagavond, toen ik zag dat Sansa niet fit was. Ze had één oogje half dichtgeknepen en hield haar hoofdje een tikkeltje schuin. Ook het lopen ging niet helemaal soepel aangezien ze door het schuinhouden van haar hoofd zo nu en dan haar evenwicht verloor. Dit klinkt wellicht niet meteen als een spoedgeval, maar ik weet hoe snel dit soort dingen bij gerbils kunnen gaan - dus ik ben donderdagavond nog in de spoeddienst naar de dierenarts gegaan. De dierenarts waar ik normaal met de gerbils naar toe ga, was er niet (ik moest naar een andere dienstdoende praktijk). Ik dacht zelf aan middenoorontsteking, maar dit was iets wat deze dierenarts niet kon ontkennen noch bevestigen. Het zouden ook 100 andere mogelijke dingen kunnen zijn (fijn, daar heb ik iets aan). Antibiotica meegekregen en naar huis gegaan.

    Ik ben gister naar mijn eigen dierenarts gegaan voor een second opinion, Sansa was de nacht goed doorgekomen: het was niet beter geworden - maar ook niet slechter. Mijn eigen dierenarts heeft haar grondig onderzocht en kwam tot de conclusie dat het inderdaad een middenoorontsteking was (IN YOUR FACE, ANDERE DIERENARTS!) De antibiotica die ik de donderdagavond had meegekregen was wel goed, dus ik kreeg alleen een oorreiniger mee om haar oor zo goed mogelijk te kunnen reinigen. Toen ik vanochtend wakker werd, ging het echter een stuk minder met Sansa. Ze kon veel moeilijker bewegen en viel vrijwel meteen om. Ik de dierenarts gebeld met de vraag wat nu wijsheid was. Ik had haar oogjes al meerdere malen schoongemaakt met gekookt (afgekoeld) water en steriele katoengaasjes maar dit mocht niet baten. Dus ben ik vanmiddag wederom naar de dierenarts gereden om een oogzalf op te halen en een beetje pijnstilling, aangezien ik het idee had dat ze nu wel pijn had (donderdag en vrijdag was het meer ongemak).

    Om een lang verhaal kort te maken: ik zit nu met een klein opgefrommeld hoopje dat eigenlijk een blije gerbil hoort te zijn en ik weet niet of ze het red. Ik had donderdagavond het idee dat ik er op tijd genoeg bij was - zodat het behandeld kon worden en weer over zou gaan - maar nu begin ik écht te twijfelen. Ik zie de kwaliteit van leven langzaam maar zeker achteruit gaan terwijl de medicijnen nu eigenlijk hun werk moeten gaan doen. Dit betekend dat er vanavond/gedurende de nacht écht verbetering moet komen, anders ben ik bang dat ik morgen de dierenarts moet bellen om haar te laten euthanaseren. Ik hou enorm veel van mijn kleine meisje en ik wil haar het liefste nog een paar jaartjes bij mij houden, maar ik wil niet dat ze pijn lijdt en daar begint het nu langzaam maar zeker op te lijken.

    Dus ja, ik voel me momenteel behoorlijk uit het veld geslagen. Arya is nog niet zo lang geleden overleden en nu is Sansa zo ziek dat ik me afvraag of zij me ook niet gaat verlaten. Dan ben ik alle twee mijn babies kwijt en zit ik met een klein gerbilpupje dat dan helemaal alleen achter blijft.

    ... Wat een ellende!

    EDIT
    Ik heb vanochtend Sansa in laten slapen, aangezien de situatie aanzienlijk verslechterd was in plaats van verbeterd.
    Het is goed zo, ze is nu weer herenigd met haar zusje.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2016 - 10:10 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Oh no, wat rot voor je. *hugs*


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Oh no, wat rot voor je. *hugs*


    Thanks, ik vind het ook echt verschrikkelijk. Ik doe alles wat ik kan op haar er weer bovenop te krijgen en het feit dat ze toch langzaam maar zeker aan het aftakelen is, is dan ook iets wat mijn hart breekt. Daarnaast vind ik het verschrikkelijk als ik de beslissing moet nemen tussen leven en dood en dat is iets waar het steeds meer op begint te lijken.... Mijn arme, pluizige baby.
    (huil)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dat zuigt zo erg. Ik leef iig met je mee en hoop dat ze het redt.


    Heaven is a place that we all have

    [ bericht aangepast op 5 maart 2016 - 20:20 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Dat is heel naar. Ik hoop dat het toch goed komt met Sansa (leuke naam, trouwens) en je die beslissing over leven en dood niet hoeft te nemen.

    *virtuele knuffel*



    Physics is awesome

    Thanks y'all! Jullie berichtjes doen mij erg goed! Met name omdat niet iedereen uit mijn nabije omgeving begrijpt wat ik momenteel moet doorstaan. Zij snappen sowieso niet dat ik zoveel tijd en geld steek in "maar" een gerbil, waardoor je je kunt voorstellen dat ik mij niet bepaald gesteund voel...


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Thanks y'all! Jullie berichtjes doen mij erg goed! Met name omdat niet iedereen uit mijn nabije omgeving begrijpt wat ik momenteel moet doorstaan. Zij snappen sowieso niet dat ik zoveel tijd en geld steek in "maar" een gerbil, waardoor je je kunt voorstellen dat ik mij niet bepaald gesteund voel...


    fuck die mensen, gerbils zijn schattig en als een van hun huisdieren heeft, zouden ze hun ook zo gedragen.


    Heaven is a place that we all have

    LittIe schreef:
    (...)

    fuck die mensen, gerbils zijn schattig en als een van hun huisdieren heeft, zouden ze hun ook zo gedragen.


    Dankje Little, zo'n reactie had ik eventjes nodig! Ja, soms vraag ik me wel eens af waarom ik bevriend ben met deze mensen, aangezien zij een van de belangrijkste aspecten in mijn leven niet eens erkennen en/of serieus nemen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    (...)

    Dankje Little, zo'n reactie had ik eventjes nodig! Ja, soms vraag ik me wel eens af waarom ik bevriend ben met deze mensen, aangezien zij een van de belangrijkste aspecten in mijn leven niet eens erkennen en/of serieus nemen.


    Ben blij dat ik je kon helpen! Als ze je huisdier niet serieus kunnen nemen, dan vind ik dat wel laag. Het is nu eenmaal een deel van je leven geworden en het is ook geen eitje als je zo'n hartverscheurende keuzes alleen moet doorstaan.


    Heaven is a place that we all have

    Jeetje, wat een vervelende situatie... en herkenbaar. Ik had ooit ook drie gerbils, een vader en twee zoontjes, en die zijn elk op tragische wijze gestorven. De eerste overleed doordat mijn buurjochie bij ons binnen was en ze maar zonnebloempitten bleef voeren (terwijl ik nog zo had duidelijk gemaakt dat hij daar echt mee op moest houden!!!), en uiteindelijk eentje stikte doordat hij twee pitten tegelijkertijd in z'n mond had. De tweede werd ziek, of had een wond of iets dergelijks, dat is nooit bekend geworden. De derde (de vader) kreeg een enorme wond op zijn buik, toen zijn we naar de dierenarts gegaan, en die gaf ons antibiotica. Maar uiteindelijk is hij toch, heel langzaam in een hoekje van de kooi, overleden. Voor mij kwam dit allemaal wat minder hard aan dan voor jou, ik heb misschien die zwak voor huisdierendoden wat minder, maar ik herken de soort situatie en kan me voorstellen dat het rot voor je is. *Hugs*


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Thanks, Flowey!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik vind het altijd bijzonder als mensen doen alsof het niet erg is als een huisdier ziek is of dood gaat, voor zijn/haar baasje is het erg. Blijkbaar hebben zij nooit zo'n band gehad met een huisdier.

    Veel sterkte en trek je niet teveel aan wat die mensen zeggen. Voor jou is ze belangrijk dus ze kunnen de boom in.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Ik vind het altijd bijzonder als mensen doen alsof het niet erg is als een huisdier ziek is of dood gaat, voor zijn/haar baasje is het erg. Blijkbaar hebben zij nooit zo'n band gehad met een huisdier.

    Veel sterkte en trek je niet teveel aan wat die mensen zeggen. Voor jou is ze belangrijk dus ze kunnen de boom in.

    Dankjewel Kelmeckis! (flower)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    sowieso word lid van de gerbil groep op facebook, gerbils/woestijnratten, daar ga ik altijd heen als ik hulp of vragen heb, er zitten allerlei mensen die misschien wel weten wat er mis is, beter dan een DA want die weten het niet altijd

    Ik vind het klinken als een hersen infarct (zo noem ik tenminste, dat is wat er met mijn gerbil ook is gebeurd, scheve kop, rondjes lopen, omvallen, geen evenwicht, en een norm afvallen opgegeven moment)
    Daar valt niks aan te doen

    Maar als het niet zo is zou ik gewoon door gaan met de medicijnen, goed opletten of ze eet en drinkt, eventueel extra nestmateriaal of een warmte lamp als ze het koud hebben.

    Hoe oud is deze gerbil eigenlijk? Hoe lang heb je haar en waar heb je haar vandaan?

    Ik heb zelf ondertussen meer dan 35 gerbils gehad en leer elke keer meer, ik moet de mijne nu helaas missen omdat ze bij een fokker gekoppeld worden (zelf niet genoeg tijd) Maar ik begrijp dit wel heel erg, ze zeggen altijd dat gerbils niet tam kunnen worden, maar de mijne komen bij me liggen slapen en willen aangehaald worden


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ik wacht inmiddels met smart op je keuze :3


    Heaven is a place that we all have