• 17 JUNI 1975

    17 Juni 1975, Stockholm.
    Het is 17 Juni, opnieuw en opnieuw. In deze stad komt de volgende dag nooit. Het is er voor altijd 17 Juni 1975. Het theater wordt bewoond door miss Crow en een groot aantal kinderen met een leeftijd tussen de vier en achttien jaar oud. Tenminste, qua uiterlijk. De kinderen zijn oud; sommigen hebben de leeftijd van honderd jaar zelfs al bereikt. De kinderen zijn bijzonder. Bijzonder op een manier die door de samenleving niet geaccepteerd wordt. Allemaal hebben ze een bijzonderheid, zo is de een onzichtbaar wanneer hij/zij geen kleding aanheeft, is de ander zo sterk als een volgroeide gorilla en is weer een ander zo licht dat ze zweeft. Dag in dag uit voeren zij 's avonds om acht uur een theatershow op, terwijl de tijd buiten het theater gewoon verder gaat, draait bij hen dagelijks de klok terug.

    Het Theater
    De kinderen wonen dus samen met miss Crow in een theater in het centrum van Stockholm. Wanneer je het theater binnengaat, is het als ieder ander met een foyer, zaal en coulissen, maar als je verder door naar achter gaat kom je in het woondeel. Dit bestaat uit vier verdiepingen met een kelder, begane grond met keuken, gezamelijke eetzaal, woonkamer en klaslokaal. Op de twee overige verdiepingen vind je de slaapvertrekken en badkamers. Later zal er nog een verduidelijkende plattegrond komen.


    Het Theaterstuk
    Het theaterstuk verandert om de zoveel tijd, zodat de kinderen het niet saai gaan vinden. Natuurlijk vindt niet iedereen het altijd even leuk om mee te doen, maar toch moeten ze allemaal om acht uur in de coulissen staan, zodat de voorstelling kan gaan beginnen. Help je niet mee? Dan is er geen plaats voor jou in de lus.
          Het stuk wordt geschreven door de kinderen, die dat leuk vinden om te doen. Dit geldt ook als een bijdrage voor het stuk. Hierdoor hoeven ze dan niet mee te doen.


    Lussen en het Concept van de 'Bijzondere' Wereld
    In de boeken gaan ze uit van buiten de bijzondere kinderen ook nog een paar andere onmenselijke wezens die we in deze rpg even vergeten om het allemaal even wat makkelijker te maken. Dit betekent dus ook dat er geen hulsels en schepsels in voor zullen komen.
    Het theater, de kinderen en miss Crow wonen met zijn allen in een lus. Dit is iets wat enkel een ymbryne kan maken. Een ymbryne is een vrouwelijke shapeshifter, die van mens naar een bepaald soort vogel kan veranderen en andersom. In dit geval is dat een crow; een kraai. Ook kan een ymbryne de tijd manipuleren en zo een tijdlus maken; een dag die eeuwig door en door gaat.
    De mensen in de lus zullen niet verouderen. Of nou ja, het wordt stopgezet voor een tijdje. Want als de bewoners van de lus naar buiten gaan door de, meestal verborgen, uitgang, zullen ze alle stopgezette jaren snel weer inhalen en mogelijk overlijden, als die tijd voor hen anders ook al gekomen zou zijn.
          Qua jaartal buiten de lus zou je een soort rekensommetje kunnen maken; In de lus werd de tijd stilgezet op 17 Juni 1975, maar daarbuiten ging de tijd gewoon door. Het is overigens geen krachtveld, waar na het maken van de lus niemand meer in kon. Je kunt het meer zien als een andere dimensie.
    Terug naar de doorlopende tijd; Als je de dagen telt dat ze al in de lus zitten, weet je dus ook hoeveel dagen er anders ook al voorbij zouden zijn. Bij 356 dagen in de lus is er een jaar voorbij en bij (iets meer dan) 3650 tien jaar. Als je dan naar buiten zou gaan, zou je dus tien jaar verouderen.
    De lus is overigens alleen toegankelijk voor bijzonderen. "Normale" mensen kunnen met geen enkele mogelijkheid binnenkomen.


    Lijst van bijzonderheden
    Onzichtbaarheid — Besturing van elementen/een diersoort/planten/weer/geesten/doden/gedachten van anderen — Zo licht dat je zweeft — Vliegen — Iedere taal kunnen spreken — Gedachten lezen — Voorspellen — Het gebruiken van sonar — Onverwoestbaar — Ongelooflijk sterk — Bijzondere lichaamssamenstellingen — Met dieren kunnen communiceren — Supersnelheid — Genezende handen — Extra goed kunnen zien/horen/ruiken/voelen — Superflexibiliteit — Reflectatie van andermans bijzonderheid — Fotografisch geheugen (maar dan letterlijk) — Röntgenzicht


    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd:
    Afkomst:
    Bijzonderheid: zie lijst met voorbeelden voor inspiratie
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (met foto + hoe oud ze eruit zien)
    Geschiedenis:
    Relaties: (je personage is er al heel wat jaren, dus het is logisch dat ze al wat relaties hebben. Relaties voor in de toekomst komen in de rpg)
    Extra:


    Regels
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel Millard en Deamus maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.

    Rollen [Girls/Boys: 8/5]
    Naam — Uiterlijke Leeftijd — Daadwerkelijke Leeftijd — Bijzonderheid — Faceclaim — User — Pagina
    Meiden

    • ? — ? — ? — Het besturen van het element vuur — Elle Fanning — Deamus — ?
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — AdoreDelano
    • ? — ? — ? — Superflexibiliteit — Maddie Ziegler — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Vliegen — Rowan Blanchard — JudithSuzann
    • ? —? —? — Supersnelheid —? — Stucky
    • ? —? —? — Genezende handen —Nastya Kustakina — Yubby
    • ? —? —? — Besturing weer — ? — Ice_Queen



    Jongens

    • ? — ? — ? — Fotografisch geheugen — Joe Collier — Dirtyd
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Aanpassen aan achtergrond — Troye Sivan — Millard
    • Gabriel Ryan Revere — 15 — Gedachten lezen — Cj Valleroy — Caprice
    • ? — ? — ? — Weer besturen — ? — Yubby
    •
    •
    Praattopic

    [ bericht aangepast op 10 april 2016 - 0:36 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Brianna Alaw Griffith
    Naam:
    Brianna – Irish -- sterk
    Alaw – (Ah-low) – Welsh -- melodie

    Leeftijd:
    De dag dat de lus werd gecreëerd was Brianna 14 jaar oud, wat betekend dat als de tijd wel gewoon door was gelopen ze nu 55 was geweest. Haar verjaardag is op een koude winterdag, namelijk 25 december

    Afkomst:
    Brianna’s vader komt uit Wales en haar moeder komt uit Ierland. Ze is echter wel opgegroeid in Stockholm zelf. Hierdoor spreekt ze meerdere talen, Engels, Welsh en Zweeds, en ze wil zoveel mogelijk andere talen nog leren.

    Bijzonderheid:
    Brianna’s bijzonderheid is het feit dat ze kan vliegen. Toen ze er net achter was gekomen dat ze wat speciaals had was het meer dat ze iets langer in de lucht bleef als ze sprong. Later, toen ze er meer mee ging doen en het verder ging ontwikkelen kwam ze erachter dat vliegen voor haar dus een optie was. Het is een kracht waar ze zeker heel erg blij mee is, zeker omdat ze altijd anderen hoort zeggen dat wel zouden willen kunnen, het is dus ook iets waar Brianna zeker heel trots op is.

    Innerlijk:
    Spontaan, humoristisch, sociaal, leergierig, optimistisch, zorgzaam, zelfverzekerd (soms net iets te), liefdevol, leidinggevend, prikkelbaar, temperamentvol, eerlijk (ook soms iets te)

    Uiterlijk: (met foto + hoe oud ze eruit zien)
    [Fc. Rowan Blanchard]
    - Grootte: 160 centimeter
    - Postuur: slank, lang, al ontwikkeld maar toch aardig kinderlijk
    - Oogkleur: bruin
    - Haar: donker bruin, slag
    - Kledingstijl: veel kleuren, gemakkelijk – geen rokken of jurkjes in verband met het vliegen

    Geschiedenis:
    Brianna heeft een fijne heugd gehad. Ze is als enig kind opgegroeid en daarom ook best wel verwend, dit is alleen niet meer te zien aan haar persoonlijkheid. Hoewel ze in het begin nog wat moeite kon hebben met het delen van alles is het nu heel normaal en is ze eraan gewend.
    Toen Brianna pas 1 jaar was is ze verhuisd naar Stockholm, hiervoor woonden ze met haar ouders in Cardiff. De verschillen kan Brianna niet herinneren omdat ze nog zo jong was.

    Relaties:
    Wie?

    Extra:

    [ bericht aangepast op 2 april 2016 - 9:48 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Deamus became Remarkeyable


    take me back to the basics and the simple life

    Leonie en ik hebben besloten dat we ergens rond Pasen willen beginnen. Dit is over een weekend. Gaat dat lukken voor iedereen?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik zal mijn rol dan afhebben!
    Ik ga wel een paar dagen naar Wales van 29 maart tot 3 april. Ik weet niet of ik dan zal kunnen reageren


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Ben nu wel even met andere dingen bezig maar als ik het niet vergeet lukt t wss wel.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik maak mijn rollen asap af


    I just caught the wave in your eyes

    HARPER ABBOTT


    Naam
    • Harper — English — har per — From an Old English surname which originally belonged to a person who played the harp or who made harps. A notable bearer was the American author Harper Lee (1926-2016), who wrote 'To Kill a Mockingbird'.
    Abbott — English — ah both — English cognate of Abate >> Means "priest, abbot" from Italian abate. This was used either as a nickname for someone or as an occupational surname for a worker in a priest's house.

    Harper wordt wel eens Har genoemd, of simpelweg Abbott. Toch wordt ze meestal gewoon bij haar volledige voornaam aangesproken, wat ze prima vind.

    Leeftijd
    Harper ziet er uit als een vijftienjarige, maar haar werkelijke leeftijd ligt op 103, gezien het meisje voordat zij in deze Lus ging leven, in een Lus in Italië heeft gewoond. Deze heeft zij echter verlaten omdat deze erg klein was en ze het naar eigen zeggen te benauwd vond. Het meisje is toen twee jaar lang op zoek geweest naar een nieuwe lus, en zo hier terecht gekomen.

    Bijzonderheid
    Harper's bijzonderheid is dat zij vuur kan creëren. In de loop der jaren is zij hier heel handig mee geworden, al zijn sommigen niet zo'n fan van haar gave. Het meisje kan zelf vuur oproepen, al is dit zwaarder dan werken met al bestaand vuur. Het vuur kan uitgroeien tot wat Harper maar wil en het meisje heeft er tot op zekere hoogte ook altijd de controle over. Toch is het zo dat als zij heel boos wordt ze letterlijk vlam kan vatten.

    Innerlijk
    • Brutaal
    • Actief
    • Vrolijk
    • Eigenwijs
    • Ambitieus
    • Competitief
    • Impulsief
    • Enthousiast
    • Perfectionistisch
    • Sociaal
    • Vergeetachtig
    • Zelfverzekerd
    • Onhandig
    • Temperamentvol
    • Avontuurlijk
    • Beschermend
    • Stoutmoedig
    • Slordig
    • Moedig
    • Chaotisch
    • Fanatiek
    • Sportief

    Uiterlijk
    [FC: Elle Fanning]
    • 172 cm lang
    • Slank gebouwd
    • Lang, witblond haar
    • 56 kg
    • Blauwe ogen
    • Relatief lange benen

    Afkomst en Verleden
    • Geboren in Engeland
    • Naar Italië gegaan met de Ymbrine die daar een Lus maakte
    • Weggelopen uit Lus Italië
    • Beland bij Lus Stockholm

    Relaties
    [COMING]

    Extra
    [COMING]






    Whee, een beginnetje c:

    [ bericht aangepast op 10 april 2016 - 20:22 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Ik zal zodra ik een keuze over leeftijd en FC heb gemaakt ook aan mijn rollen beginnen :'D


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Dirtyd schreef:
    Ik zal zodra ik een keuze over leeftijd en FC heb gemaakt ook aan mijn rollen beginnen :'D


    I just caught the wave in your eyes

    mogelijk nog mee te doen als meisje, met als kracht weer


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    mogelijk nog mee te doen als meisje, met als kracht weer


    ja natuurlijk


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Naam: Gabriel (bijnaam = ‘Gabi’) Ryan Revere

    Leeftijd: 15 toen de lus gecreëerd werd.

    Afkomst: Gabriel is van Italiaanse afkomst.

    Bijzonderheid: Telepathie, al is hij hier niet altijd even blij mee. Hij heeft het nu redelijk onder controle, maar het gaat ook vaak genoeg nog mis. Dan lees het per ongeluk iemand zijn gedachten terwijl hij dat niet wil of wordt hij gek van allerlei losse gedachten die hij van mensen oppikt. Het kan ook zijn dat hij meerdere gedachten van mensen tegelijk leest, maar dit is iets wat hij nog steeds niet onder controle heeft al ging het wel beter dan eerst.

    Innerlijk:

    Gabriel heeft nog een aantal eigenschappen die best kinderlijk zijn te noemen, alsof de lus niet alleen zijn uiterlijk heeft beïnvloed maar ervoor heeft gezorgd dat hij nog wel eigenschappen heeft van dat 15-jarige jongetje waar hij op lijkt. Hij is echter al best volwassen, mentaal gezien.

    Behulpzaam
    Als je de jongen wat vraagt om te doen, is er een grote kans dat hij dit ook zal doen. In zijn Italiaanse gezin was het vanzelfsprekend om voor je familie te zorgen, maar ook voor anderen. Als er echt iets met iemand is zal hij dan ook voorzichtig proberen om diegene te helpen. Hij is van zichzelf dus behulpzaam.

    Verlegen
    De jongen is ook van zichzelf verlegen. Hier valt niet zoveel aan te doen, dit is nou eenmaal onderdeel van hem. Hij zal niet zo snel op nieuwe mensen af stappen. En in het begin, als je hem nog niet kent, zal hij meer de kat uit de boom kijken dan zelf een gesprek te starten.

    Zondert zich graag regelmatig af
    Hij heeft meer dan eens een momentje voor zichzelf nodig. Hij is niet iemand die heel veel vrienden heeft of een grote mond heeft. Hij is soms best graag op zichzelf en doet dan gewoon zijn eigen dingen alleen zonder zich daar druk over te maken. Hij voelt zich niet op gemak in hele grote groepen mensen. Hij wil soms ook gewoon alleen zijn en dat iedereen hem met rust laat, al heeft hij hier niet een specifieke reden voor.

    Lief
    De jongen is best wel lief en dat is ook een van de kinderlijke eigenschappen die nog in hem zit. Hij heeft een zachtaardig karakter en zal dan ook niet snel boos worden maar kijken waarom iemand zo reageert als hij reageert. Hij geeft mensen een tweede kans en nog wel meer dan dat. Hij zal iemand troosten als hij getroost moet worden, al zal hij dit niet snel doen bij mensen die hij niet goed kent. Voor zijn vrienden doet hij alles en is hij heel trouw.

    Onzeker
    De jongen voelt zich meer dan eens niet thuis in het gemengde gezelschap. Hoewel iedereen wel anders is, voelt hij zich toch nog meer anders / vreemd van de rest. Hij mist zijn Italiaanse familie nog steeds. Van zichzelf is hij onzeker en hij schept dan ook nooit over zichzelf op. Meer dan eens piekert hij in gedachten over dingen en acties die hij heeft gedaan en of hij ‘wel goed genoeg is’.

    Naïef
    Ook een beetje een kinderlijke eigenschap, of van iemand die toch nog niet helemaal volwassen is geworden. Hij vertrouwd mensen snel, hoewel hij dus wel onzeker is en niet heel snel veel vrienden maakt. Hij vertrouwd zijn vrienden sowieso blind. Gevaar heeft hij niet altijd even snel door en ook andere bedoelingen van mensen ontgaan hem nog wel eens.

    Soms bang voor veel dingen / angstig
    Hij kan momenten hebben waarop het heel goed gaan, maar soms kan Gabriel bang zijn voor van alles en nog wat. Hij heeft een aantal vaste angsten: claustrofobie, extreem hoogtevrees en de angst om dood te gaan. Daarnaast kan hij soms hebben dat hij bang wordt van anderen hun opmerkingen, als ze te gevat zijn of te persoonlijk voor hem. Hij kan ook bang zijn dat dingen mis gaan, ook voordat deze dingen gebeuren. Er zijn wisselende kleine nieuwe angsten waar hij bang voor is, soms wel en soms niet. Iets waar hij ook zeker bang kan worden is de gedachten van anderen. Hij kan namelijk niet lezen in hoeverre deze serieus zijn en soms hebben mensen verontrustende gedachten waar hij zelf ook over na gaat denken.

    Is best wel open en praatgraag als je hem beter leert kennen
    Hoewel het even duurt om met Gabi vrienden te worden, zal hij je niet laten vallen als je eenmaal tot zijn vriendenkring behoort. Gabi is heel loyaal tegenover zijn vrienden. Hij zal ook alles voor hen doen. Tegenover hen is hij dus veel meer open dan tegen andere mensen en kan hij dus ook wel los komen, mits je ervoor zorgt dat hij zich op zijn gemak voelt. En hem accepteert zoals hij is. Dus geen dingen van hem verwacht die niet bij hem passen, want dan zal hij zich snel ongemakkelijk voelen. Hij kan bij zijn vrienden dus loskomen en meer praten dan dat hij normaal doet. Soms heeft hij best aardig wat te vertellen als hij zin heeft om te praten. Toch zijn er andere keren dat hij de ander meer het woord laat doen en zelf luistert.

    Uiterlijk:

    FC = Cj Valleroy

    Gabriel heeft zwart haar en groene ogen, die zowel heel onschuldig kunnen kijken als dat ze ook kunnen kijken alsof ze kattenkwaad gaan uithalen. Je kunt aan zijn uiterlijk zien dat hij van Italiaanse afkomst is. Lengte weet ik echt even niet te beschrijven want ik weet niet hoe lang een 15-jarig kind is. Gabriel is van gemiddelde lengte voor een 15-jarig kind. Hij heeft een licht getinte huid, door zijn Italiaanse afkomst. Gabriel is smal gebouwd, waardoor hij nog meer op een onschuldig kind lijkt.







    Geschiedenis: Gabriel komt uit een Italiaanse familie. Die gebruiken en gewoontes heeft hij dus meegekregen van huis uit en daar houdt hij zich nog steeds aan vast. Omdat hij Italiaans bloed heeft is hem ook meegegeven dat hij goed voor familie / vrienden moet zorgen. Onderdeel maken van een groep was belangrijk volgens zijn familie, maar daar heeft hij nog wel moeite mee. Hij komt uit een warm gezin, waar dingen als eten, loyaliteit en hard werken als belangrijk werden geacht.

    Relaties: Wie wil??

    Brianna - Is een sociaal figuur die Gabriel wel bij zoveel mogelijk dingen wil betrekken. Maar gezien Gabi zich wel enigszins geïntimideerd door dat soort personen voelt en niet overal bij betrokken wil worden, houdt hij soms ook wel wat afstand van haar.

    Emily probeert hem uit zijn schulp te laten kruipen en hem pittiger te maken. Ze heeft een zachtaardige kant die Gabriel mag en hij zal haar ook nooit boos maken. Echter, doordat ze zelfverzekerd is en best wel pittige opmerkingen kan maken kan het zijn dat Gabriel zich meer terug probeert te trekken, ook al doet zij pogingen om hem wat harder te maken. Ze zal wel echt haar best moeten doen want Gabriel heeft een teer zieltje.

    Konstantin is iemand die tenminste ook rustig is en waarbij Gabriel dus voelt dat hij zichzelf kan zijn. Het is dan ook hierom dat ze hechte vrienden zijn. Konstantin is beschermend tegenover Gabriel, gezien zijn angsten en dat vind de jongen niet erg omdat hij hem vertrouwd.

    Extra: Gabi heeft dus veel angsten, waardoor hij vaker dan eens angstig kan zijn of zich afzondert van anderen.

    [ bericht aangepast op 10 april 2016 - 10:51 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Mag ik een meisje dat onzichtbaar kan worden?


    You are my piece of paradise.

    Het plan was de rpg vandaag of morgen te gaan openen, maar ik ben bang dat veel dit niet zullen halen. Wel ga ik vandaag alles even goed zetten en opschonen. Zouden jullie je rollen dan asap afmaken?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik maak mijn rol vandaag of morgen maken, was gewoon vergeten dat ik hier aan dit rpg meedoe :P


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.